  • 1. Data: 2010-03-05 10:44:46
    Temat: zadanie z rachunków: 6,15 na rok, a Belka?
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    OF dla KIS-owców proponuje 6,15%
    Jaka maksymalna kwota przy kapitalizacji dziennej po roku nie przekroczy
    progu Belki?
    Wolałbym równanie, albo skrypt do bc :) niż samą kwotę... ;)

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek.

  • 2. Data: 2010-03-05 12:58:27
    Temat: Re: zadanie z rachunków: 6,15 na rok, a Belka?
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    (Kwota) < 90885/(procent)

  • 3. Data: 2010-03-05 13:04:55
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    to było na jeden dzień
    a na dłuzszy okres w przyblizeniu:
    (Kwota) < 90885/(procent)-2,49*(ilość_dni_lokaty)

  • 4. Data: 2010-03-05 14:02:13
    Od: pyrtek <u...@n...com>

    m7marek pisze:
    > to było na jeden dzień
    > a na dłuzszy okres w przyblizeniu:
    > (Kwota) < 90885/(procent)-2,49*(ilość_dni_lokaty)

    Gówno, proszę Pana!

    Maksymalny kapitał bezbelkowy przy kap. codziennej:
    2.4949/procent*36500
    Co dla 6.15% daje kwotę 14807.13

    A fv np. od kwoty 13925:
    13925*(1+0.0615/365)^365
    daje wynik
    14808.19

    Wg Twoje formuły:
    90885/6.15-2.49*365
    daje:
    13869.20

    Wracaj do szkoły... ;)

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 5. Data: 2010-03-05 14:50:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Pyrtek pisze:
    > OF dla KIS-owców proponuje 6,15%

    gdzie masz takie info? nie moge znalezc na ich stronie...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2010-03-05 15:02:26
    Od: pyrtek <u...@n...com>

    RobertS pisze:

    > gdzie masz takie info? nie moge znalezc na ich stronie...

    Gugla wyłączyli? Archiwum grupy wcięło?
    ;)

    https://www.keepitsimple.pl/index.php?p=24
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/search
    ?group=pl.biznes.banki&q=kis+6.15&qt_g=Przeszukuj+t%
    C4%99+grup%C4%99

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 7. Data: 2010-03-05 17:13:42
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    >Gówno, proszę Pana!

    a widziałeś, że napisałem w "przybliżeniu"?
    dla niedługich okresów to się sprawdza.
    na drugi raz nie pytaj, skoro wiesz lepiej,
    ja chciałem tylko uprościć by nie wykonywać
    tego potęgowania,
    a szacowanie było bezpiecznie.
    własciwie to nie zasługujesz na rozwiazanie,
    ale dla innych przedstawię:
    (kwota)<(2,4949*36500/(procent))*(1+(procent)/36500)
    ^(1-(ilosc_dni_lokaty))

  • 8. Data: 2010-03-05 18:24:49
    Od: pyrtek <u...@n...com>

    m7marek pisze:

    > Użytkownik "pyrtek" <u...@n...com> napisał w
    > wiadomości news:hmr2t7$gv8$1@news.onet.pl...

    > a widziałeś, że napisałem w "przybliżeniu"?

    Wiesz, "w przybliżeniu", to 10kpln też jest dobrą odpowiedzią.
    Niestety, różnica wysiłku pomiędzy wstukaniem 13800, a 14000 jest
    zerowa, a różnica w odsetkach, to wartość piwa albo dwóch. Dla mnie jest
    to różnica istotna, bo cenię piwo. Dlatego pytałem. Pytałem ludzi,
    którzy umieją liczyć. Ty nie umiesz. Więc weź mordę w kubeł i idź się
    dalej uczyć, a nie odzywaj się, jeśli niewiele wiesz.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 9. Data: 2010-03-05 19:21:51
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Pyrtek" <u...@n...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hmqnbv$d27$...@n...onet.pl...
    > OF dla KIS-owców proponuje 6,15%
    > Jaka maksymalna kwota przy kapitalizacji dziennej po roku nie przekroczy
    > progu Belki?
    > Wolałbym równanie, albo skrypt do bc :) niż samą kwotę... ;)

    Mogę zaproponować kwotę. 13926,93 zł.

  • 10. Data: 2010-03-05 19:37:00
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    > progu Belki?
    > Wolałbym równanie, albo skrypt do bc :) niż samą kwotę... ;)

    Natomiast kwota optymalna, która da takie same odsetki jak kwota powyższa to
    moim zdaniem: 13926,78 zł.

    W obu przypadkach zostanie naliczone 883,28 zł odsetek.