  • 1. Data: 2006-11-08 07:13:39
    Temat: wspolczynnik ltv i renegocjacja umowy kredytowej
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    Witam,

    mam pytanie bo ostatnio slyszalem (chyba w tvn24), ze z powodu tak ogromnych
    wzrostow mieszkan mozna sprobowac renegocjowac umowe kredytowa.
    Chodzilo o wspolczynnik - jak dobrze pamietam - LTV - cos wspolnego mialo z
    wartoscia i procentem wartosci na ktora sie bierze kredyt.

    Zalozmy ze mieszkanie bylo warte 180 000 i wspolczynnik LTV wynosil 100% (bo
    kredyt na cale mieszkanie). Teraz zalozmy ze mieszkanie jest warte 240 000
    to wspolczynnik jest nizszy.

    Jak podejsc i jak napisac pismo zeby byly jakies szanse na zmniejsze nie
    oprocentowania alebo moze macie inne sugestie dla laika ;)

    Z gory dzieki
    Pozdrawiam
    Mikolaj

  • 2. Data: 2006-11-09 17:24:08
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > Zalozmy ze mieszkanie bylo warte 180 000 i wspolczynnik LTV wynosil 100%
    > (bo kredyt na cale mieszkanie). Teraz zalozmy ze mieszkanie jest warte 240
    > 000 to wspolczynnik jest nizszy.

    myslę, że bank będzie chciał do rozważenia decyzji o zmniejszeniu marży
    operatu szacunkowego, a i tak może nie uznać kwoty wartości wykazanej w
    operacie

    > Jak podejsc i jak napisac pismo zeby byly jakies szanse na zmniejsze nie
    > oprocentowania alebo moze macie inne sugestie dla laika ;)

    IMO łatwiej będzie jak już spłacisz część, i zostanie Ci nap 100 tys do
    spłaty to wtedy negocjuj wyliczenie nowej marzy na podstawie LTV 180 tyś do
    100

    --
    pozdr
    Marek