  • 1. Data: 2013-11-04 22:48:53
    Temat: wirus
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    takie info dotyczące wirusa dziś dostałem:

    "Wiesz co, nasz informatyk własnie nas ostrzegał, że grasuje taki wirus,
    który opiera się większości programów antywirusowych. Wyczekuje w schowku na
    ciąg 26 cyfr, ignoruje spacje, myślniki itd. i zamienia je na inny ciąg.
    My tak miałyśmy właśnie niedawno z numerem konta bankowego do przelewu. Ania
    skopiowała numer i przesłała Magdzie maila. Magda wydrukowała maila,
    przekopiowała nr rachunku do banku i przelew poszedł. A w mailu miała co
    innego, niż Ania jej wysyłała. Dowiedziałyśmy się o tym, bo przelew
    wrócił...
    Nieźle, co?
    Ania wpisała w google ten numer rachunku na który poszedł przelew i
    wyskoczyło jej coś o hakerach..
    Sprawdzaj numery kont."

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-11-04 23:23:49
    Temat: Trojan Banapter (was: wirus)
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 22:48:53 +0100, vvvvvv napisał(a):

> [...]
    > wrócił...
    > Nieźle, co?
    > Ania wpisała w google ten numer rachunku na który poszedł przelew i

    ZBP ostrzega przed tym wirusem:
    http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktual
    nosci

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 3. Data: 2013-11-06 10:15:10
    Temat: Re: Trojan Banapter (was: wirus)
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 23:23:49 UTC+1 użytkownik Chris94 napisał:

    > ZBP ostrzega przed tym wirusem:

> [...]

    Wyjątkowo wredny wirus.
    Swoją drogą ciekaw jestem czy ustalili już właściciela owego nr konta (firma na
    Kajmanach?)

  • 4. Data: 2013-11-06 10:28:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zibo" napisał w wiadomości
> [...]
    nosci

    >Wyjątkowo wredny wirus.
    >Swoją drogą ciekaw jestem czy ustalili już właściciela owego nr konta

    Ustalic pewnie bardzo latwo, tylko z rzeczywistoscia moze to nie miec
    nic wspolnego.
    Konto pewnie juz zablokowane, ale wirus moze co chwila konta zmieniac.

    A jeszcze mozna komus zlosliwy kawal zrobic ...

    J.

  • 5. Data: 2013-11-06 20:00:14
    Temat: Re: Trojan Banapter
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-11-06 10:28, J.F pisze:

> [...]
    > Konto pewnie juz zablokowane, ale wirus moze co chwila konta zmieniac.
    >
    > A jeszcze mozna komus zlosliwy kawal zrobic ...

    Tylko coś niewiele informacji o tym szkodniku, poza tym, które podano.
    Nie wiadomo jakich plików szukać zawirusowanych (np. w menadżerze
    procesów i aplikacji).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2013-11-06 20:05:20
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-06 20:00, Krystek pisze:

    > Tylko coś niewiele informacji o tym szkodniku, poza tym, które podano.
    > Nie wiadomo jakich plików szukać zawirusowanych (np. w menadżerze
    > procesów i aplikacji).

    Total fake?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2013-11-06 20:27:10
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Krystek <s...@k...art.pl> writes:

    [...]

    > Tylko coś niewiele informacji o tym szkodniku, poza tym, które
    > podano. Nie wiadomo jakich plików szukać zawirusowanych (np. w
    > menadżerze procesów i aplikacji).

    http://www.cert.pl/news/7712 ?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Keyboard error press F1 continue

  • 8. Data: 2013-11-06 23:50:39
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-11-06 20:27, Kamil Jońca pisze:
    > Krystek writes:
    >
    > [...]
    >>
    > http://www.cert.pl/news/7712 ?

    Dzięki. Szukałem po Banapter i ni chu... nie było sensownych stron z
    opisem. Swoją drogą gdyby na stronie CERT-a dali w opisie i tagach tego
    Banaptera to by w wynikach wyszukiwania pojawiła się ta strona. Na
    VBKlip bym nie wpadł (i nie wpadłem, aż nie zapodałeś linku).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2013-11-07 14:53:54
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 10:28:47 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

    > Ustalic pewnie bardzo latwo, tylko z rzeczywistoscia moze to nie miec
    >
    > nic wspolnego.

    To znaczy? Jan Kowalski może sobie bezkarnie założyć konto na Marka Nowaka?

  • 10. Data: 2013-11-07 15:37:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2013 14:53:54 UTC+1 użytkownik Zibo napisał:
    > To znaczy? Jan Kowalski może sobie bezkarnie założyć konto na Marka Nowaka?

    Jan Kowalski może poprosić, popierając prośbe butelkją taniego wina, siedzącego na
    przysklepowej ławeczce Marka nowaka żeby ten założył konto a jak dostanie karte do
    tego konta to za druga butelke wina żeby przekazał jeszcze Kowalskiemu karte+pin.