  • 1. Data: 2003-01-14 09:20:09
    Temat: wcześniejsza spłata kredytu ratalnego a ust.o kred. konsumenckim - pytanie ?
    Od: a...@p...onet.pl

    Cześć,
    mam pytanie związane z wcześniejszą spłatą kredytu ratalnego w świetle tej
    nowej ustawy o kredycie konsumenckim. Zgodnie z tą ustawą mogę teraz
    nadpłacić/spłacić kredyt ratalny w dowolnym momencie. Czy w takim przypadku
    muszę o tym poinformować Bank (czyli, że chcę zrobić taką operację), czy
    wystarczy, że wpłacę środki na podany rachunek kredytowy i bank powinien to
    zrobić (czyli nadpłacić mi kredyt) automatycznie bez czekania na moją
    dyspozycję.

    pozdr
    A.

  • 2. Data: 2003-01-14 09:29:07
    Od: "krab" <k...@h...pl____>

> [...]
    to > zrobić (czyli nadpłacić mi kredyt) automatycznie bez czekania na moją

    musisz isc do banku - zrobic aneks

  • 3. Data: 2003-01-14 10:12:01
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystarczy, że wpłacę środki na podany rachunek kredytowy i bank powinien
    > zrobić (czyli nadpłacić mi kredyt) automatycznie bez czekania na moją

    To zależy. Poczytaj umowę z bankiem. Tam powinno być napisane co robią z
    nadpłatą.
    Zapewne zaliczą na poczet przyszłych rat kapitałowych, ale mogą pobrać
    prowizję od nadpłaty.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2003-01-14 12:18:56
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > nadpłatą.
    > Zapewne zaliczą na poczet przyszłych rat kapitałowych, ale mogą pobrać

    OK. W umowie jest napisane, że bank może zaliczyć moją nadpłatę na poczet
    kolejnych rat (a środki z nadpłaty są nieoprocentowane). Tylko, że moje pytanie
    dotyczy takiej praktyki w powiązaniu z ustawą o kredycie konsumenckim, która to
    ustawa chyba zobowiązuje bank by każda moją wpłatę przekraczającą należną ratę
    zaliczał automatem na spłatę części kredytu i to bez mojej dyspozycji. W
    związku z tym czy bank może wprowadzać takie zapisy do umowy, w kórych wymaga
    teraz bym to ja złożył dyspozycję co należy zrobić nadpłaconymi przeze mnie
    środkami ???

    A.

  • 5. Data: 2003-01-14 14:07:30
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    wymaga
    > teraz bym to ja złożył dyspozycję co należy zrobić nadpłaconymi przeze

    ustawa dotyczy umow zawartych po dniu jej wejscia w zycie (19.10.2002 ??).
    Jesli podpisales umowe wczesniej to obowiazuje tylko umowa i ustawa nie moze
    jej zmienic.

    --
    Pozdrowienia
    ---