  • 1. Data: 2005-09-09 14:07:02
    Temat: umowa przedwstępna a przyznanie kredytu
    Od: Arek <a...@w...pl>

    Mam problem nastepujcy. Zeby wystartowac do banku o kredyt należy dołaczyc
    umowe przedwstpna sprzedazy. W umowie przedwstepnej napotkalem klauzule,
    wg ktorej oddaje 5% kwoty w przypadku wycofania sie z transakcji. W moim
    przypadku jedynym mozliwym powodem wycofania sie mogloby byc przyznanie przez
    bank kwoty mniejszej niz we wniosku, co sparalizowaloby moje plany i jednoczesnie
    musialbym oddac deweloperowi kilkanascie tysiecy z tytulu odstapienia. Musze
    spodziewac sie roznych dziwnych ruchow ze strony banku, bo mam przychody
    z roznych zrodel (etat, umowy, dzialnosc) i obawiam sie troche o wynik dzialnosci
    analitykow. Czy ktos moze mial tego typu rozterki i czy jest ewentualnie
    jakies sensowne wyjscie z tej sytuacji?

  • 2. Data: 2005-09-09 15:09:51
    Temat: Re: umowa przedwstępna a przyznanie kredytu
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Arek napisał(a):
    > W umowie przedwstepnej napotkalem klauzule,
    > wg ktorej oddaje 5% kwoty w przypadku wycofania sie z transakcji.

    Se mogą pisać
    Poszukaj w sieci ostatniej zadymy UOKiK z developerami.

  • 3. Data: 2005-09-09 16:18:09
    Od: Arek <a...@w...pl>

    Hello Seba,

    > Se mogą pisać
    > Poszukaj w sieci ostatniej zadymy UOKiK z developerami.

    Zaiste tak jest. Klauzula jest niezgodna z prawem. Dzięki za wskazowki. Dla
    tych ktorzy beda mieli podobny problem polecam strone UOKiK a konkretnie:
    http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/niedo
    zwolone_klauzule/niedozwolone_klauzule__informac/

  • 4. Data: 2005-09-10 08:23:52
    Od: Jakub Furkal <j...@w...pl>

    Arek napisał(a):

    > Musze spodziewac sie roznych
    > dziwnych ruchow ze strony banku, bo mam przychody z roznych zrodel
    > (etat, umowy, dzialnosc) i obawiam sie troche o wynik dzialnosci
    > analitykow.

    Myślę, że możesz być spokojny. Mam dokładnie taką samą sytuację, tzn.
    niski etat, umowy, działalność a kredyt przyznały dwa banki. Im więcej
    źródeł dochodu tym lepiej dla Ciebie.

    Jakub Furkal

  • 5. Data: 2005-09-11 19:42:37
    Od: Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl>

    Arek wrote:
> [...]
    > mogloby byc przyznanie przez bank kwoty mniejszej niz we wniosku, co
    > sparalizowaloby moje plany i jednoczesnie musialbym oddac deweloperowi

    Rozwiązaniem jest promesa kredytowa. Idziesz, składasz wniosek, bank
    analizuje Twoją zdolność i pisze, że da albo nie da. Jak da, idziesz do
    developera i podpisujesz umowę. Potem do banku po pieniądze i cześć.
    IMO lepsze i prostsze niż dochodzenie się w sądzie o niedozwolone klauzule.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał