  • 1. Data: 2010-08-24 16:36:13
    Temat: szybkosc przelewow SEPA w lub z Polski
    Od: h...@y...de

    korzystam z SEPY do przesuwania EUR:

    niemiecki ING -> mBank
    szwajcarski ZKB -> mBank
    mBank -> niemiecki ING
    mBank -> BZ WBK
    mBank (EUR)->mBank (PLN)

    SEPA ze Szwajcarii czy Niemiec smiga do mBanku w max 2 dni, z mBanku
    wszystko sie wlecze min. 5 dni roboczych!!

    Czy moze byc po temu jakis powod techniczny?
    Czy w innych Polskich bankach tez tak jest?

    troche mnie to wkurza i sie przymierzam do reklamowania, lekka
    przesada zeby w 21 wieku mi co miesiac 5 dni powiedzmy kilkadziesiat
    tys EUR gdzies wisialo w powietrzu (oczywiscie pracujac dla tego albo
    innego banku). Szczegolne przegiecie, jezeli przelew z mBanku (konto
    EUR) do mBanku (konto PLN) jest miedzy moimi kontami(!!).

  • 2. Data: 2010-08-24 16:46:44
    Temat: Re: szybkosc przelewow SEPA w lub z Polski
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 24-08-2010 18:36, h...@y...de pisze:
> [...]
    > innego banku). Szczegolne przegiecie, jezeli przelew z mBanku (konto
    > EUR) do mBanku (konto PLN) jest miedzy moimi kontami(!!).

    Dyrektywa o Usługach Płatniczych wyraźnie mówi, że maksymalny czas
    realizacji transakcji to trzy dni (jest to górny, nieprzekraczalny limit
    czasowy dla podstawowego instrumentu polecenia przelewu). Istotne jest,
    że zasada ta traktuje o maksymalnym cyklu rozliczeniowym, podczas gdy w
    wielu państwach SEPA, w tym również w Polsce, czas realizacji transakcji
    jest już krótszy.Pozdrawiam Dan.

  • 3. Data: 2010-08-24 16:48:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Uzytkownik wrote:

    > Czy moze byc po temu jakis powod techniczny?

    Tak. To jest tani bank.

  • 4. Data: 2010-08-24 18:39:47
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <h...@y...de> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > innego banku). Szczegolne przegiecie, jezeli przelew z mBanku (konto
    > EUR) do mBanku (konto PLN) jest miedzy moimi kontami(!!).

    To zmien mBank na inny bank.
    Generalnie w opisie takiej uslugi jest opisane, jakie sa graniczne godziny
    wysylki oraz standardowo, ze przelew idzie 2 dni robocze. Ja testowalem
    tylko przelew krajowy w EUR z Aliora do Getina i odbylo sie to dokladnie w 2
    dni robocze, kiedys tez juz troche czasu temu przelew w GBP z Multi do
    Aliora i rowniez zgodnie z opisem srodki byly dostepne za 2 dni robocze. Jak
    w opisie uslugi jest, ze data waluty jest SPOT, to oznacza to dwa dni
    robocze i jezeli puszczasz ten przelew elektronicznie do okeslonej rano
    godziny np. 10:00 lub 11:00 (zalezy do banku) w poniedzialek to srodki sa
    dostepne w innym banku w srode po poludniu.
    Przewalutowania w danym banku przewaznie odbywaja sie w godzinach roboczych,
    szczegolnie jezeli mamy jakies preferencyjne kursy wymiany lub autodealing,
    czesc bankow w ogole nie wymienia waluty poza godzinami roboczymi a czesc
    robi to po swojej tabeli, ktora ma szerokie widelki, tak aby w razie zmian
    na forexie w nocy bank nie stracil na tej wymianie.
    Jezeli wiecej operujesz na walucie, to juz dawno otworzylbym konto w banku z
    placowka, gdzie zawsze bezprowizyjnie mozna wplacic i wyplacic gotowke a
    bankowosc internetowa bylaby dodatkiem do obslugi takiego konta walutowego.

  • 5. Data: 2010-08-25 20:21:52
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

    W dniu 2010-08-24 18:36, h...@y...de pisze:
> [...]
    > innego banku). Szczegolne przegiecie, jezeli przelew z mBanku (konto
    > EUR) do mBanku (konto PLN) jest miedzy moimi kontami(!!).

    Z Citi do banku na Cyprze następnego dnia ok. 11 zaksięgowano więc to
    raczej wina mBanku, że siętak ślimaczą.