  • 1. Data: 2010-08-24 20:06:54
    Temat: Karta EUR do konta EUR w BZ WBK
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Podobno rozliczana jest po kursie średnim przy transakcjach jesli ktoś
    przypadkiem zapłacił w PL w walucie PLN

    Ktoś potwierdzi ? zaprzeczy ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/Lowicz/index4.php

  • 2. Data: 2010-08-24 21:47:14
    Temat: Re: Karta EUR do konta EUR w BZ WBK
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> wrote in message
    > Podobno rozliczana jest po kursie średnim przy transakcjach jesli ktoś
    > przypadkiem zapłacił w PL w walucie PLN
    >
    > Ktoś potwierdzi ? zaprzeczy ?

    Watpie, zeby ktos szybko odpowiedzial na to pytanie, generalnie takie karty
    bierze sie, zeby uniknac przewalutowania, posiadalem w GBP BZWBK, ale
    wydawalem tylko funty. Trzeba by postudiowac ichnia tabele, ale wydaje mi
    sie, ze odmiennie niz VISA, nie ma dodatkowej prowizji za przewalutowanie z
    danej waluty na walute rozliczeniowa. W takim razie beda obowiazywaly kursy
    Mastercarda a nie kursy srednie NBP, organizacja przeliczy PLN na EUR po
    swoim kursie i takie obciazenie dostaniesz. Chyba podobnie dzialaja karty
    Polbanku opisywane na grupie(nie jestem ich uzytkownikiem), ze obciazenie z
    waluty przeliczane jest po kursie organizacji platniczej od razu na PLN.
    Jezeli nie ma ukrytych prowizji z ramienia BZWBK to z karta do konta w EUR
    byloby podobnie korzystnie, ale nie nalezy tego wiazac z kursem srednim,
    raczej z kursem rynkowym z malymi 'widelkami'.

  • 3. Data: 2010-08-24 21:47:17
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i518ou$5p5$...@i...gazeta.pl...
    > Podobno rozliczana jest po kursie średnim przy transakcjach jesli ktoś
    > przypadkiem zapłacił w PL w walucie PLN
    >
    > Ktoś potwierdzi ? zaprzeczy ?

    Wow! To chyba niemożliwe.

  • 4. Data: 2010-08-25 05:27:12
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 23:47:14 +0200, Krzysztof napisał(a):

    > [...] W takim razie beda obowiazywaly kursy
    > Mastercarda a nie kursy srednie NBP, organizacja przeliczy PLN na EUR po
    > swoim kursie i takie obciazenie dostaniesz.

    Zgłosił się ktoś kto w dniu: 20/07/2010 płacił kartą EUR kwotę 13,90 PLN i
    zeszło mu obciążenie: 3,48 czyli po kusie: 3,9942

    i taki kurs jest w dniu 21/07/2010 w tabeli kursów (rozliczona dzień
    później)

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Lowicz
    http://foto.3mam.net/Lowicz/index2.php

  • 5. Data: 2010-08-25 07:02:55
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > zeszło mu obciążenie: 3,48 czyli po kusie: 3,9942
    >
    > i taki kurs jest w dniu 21/07/2010 w tabeli kursów (rozliczona dzień

    Czasami, jest to tylko przypadek, gdyzbys mial wiecej danych to mozna by
    przyjac to za pewnik, ze wlasnie rozliczaja po kursie NBP.
    Sprobuj napisac nowy watek, tak, zeby odpowiedzial ktos z zespolu BZWBK,
    ktory udziela sie tu na grupie- w temacie daj wzmianke, 'do zespolu BZWBK'.
    Osobiscie to jestem sceptyczny, co do takiego rozliczania, bo kurs NBP na
    dany dzien jest ustalany dnia poprzedniego i nie ma sie w zaden sposob do
    realnej wartosci waluty w danym dniu. W przypadku duzej zmiennosci kusu bank
    musialby dokladac do tego interesu, poza tym organizacja platnicza, chyba
    przysyla rozliczenie dla danej karty w jednej walucie rozliczeniowej, a co
    Mastercarda obchodzi jakis 'historyczny' kurs NBP. Jezeli zaplacisz ta karta
    w jakims egzotycznym kraju, gdzie obowiazujaca waluta nie jest w tabeli
    NBP?, Mastercard przeliczy rozne waluty na EUR i to po swoim kursie,
    dlaczego mialby robic wyjatej dla PLN?

  • 6. Data: 2010-08-25 10:44:50
    Od: Zespol_BZWBK <Z...@b...pl>

    > Sprobuj napisac nowy watek, tak, zeby odpowiedzial ktos z zespolu BZWBK,
    > ktory udziela sie tu na grupie- w temacie daj wzmianke, 'do zespolu BZWBK'.

    Obecni! :)) Odpowiedź na to pytanie znajdziemy w 'Zasadach wydawania i
    używania kart płatniczych' (dostępne na stronach bzwbk.pl) w
    paragrafie 23 punkcie 12:
    'Transakcja przy użyciu karty MasterCard walutowej BZ WBK w EUR (...),
    dokonana w PLN zostaje bezpośrednio przewalutowana po kursie Banku na
    walutę karty.' http://indywidualni.bzwbk.pl/_items/bzwbk.pl/doc/zas
    ady_karty_ludnosc_.pdf
    Chodzi o kurs dewiz w BZ WBK. W paragrafie tym są opisane także inne
    sytuacje z rozliczaniem transakcji walutowymi kartami Visa i
    MasterCard.

    Zasady obecności BZ WBK na forach można sprawdzić na:
    http://indywidualni.bzwbk.pl/zasady-obecnosci-bz-wbk
    -na-forach.html

    Zespół Banku Zachodniego WBK

  • 7. Data: 2010-08-25 15:00:37
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Zespol_BZWBK" <Z...@b...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...
> [...]

    Chodzi o kurs dewiz w BZ WBK. W paragrafie tym są opisane także inne
    sytuacje z rozliczaniem transakcji walutowymi kartami Visa i
    --------
    Jak rozumiec opisana sytuacje-rozdz.23 pkt.10- zalozmy, ze mam karte do
    rachunku w GBP a dokonalem platnosci w USD. Czy dobrze rozumiem
    przeliczanie? 1.)USD-- przeliczone wg tabeli banku na PLN (skup), potem PLN
    przeliczone na GBP(sprzedaz) i obciazony rachunek karty.
    Dwukrotny spread przy skupie i sprzedazy dewiz?

  • 8. Data: 2010-08-26 11:52:00
    Od: Zespol_BZWBK <Z...@b...pl>

> [...]
    > przeliczone na GBP(sprzedaz) i obciazony rachunek karty.
    > Dwukrotny spread przy skupie i sprzedazy dewiz?

    Art. 23 punkt 10 miałby zastosowanie w przypadku gdyby dokonał Pan
    swoją kartą walutową w GBP płatności w walucie innej niż USD, EUR, GBP
    czyli np. jen, korona itd.

    Gdyby miała miejsce sytuacja opisana w podanym przykładzie (płatność w
    USD kartą walutową w GBP) to faktycznie BZ WBK dokonałby najpierw
    przeliczenia na PLN, a następnie na GBP (zgodnie z art. 23 punktem 9,
    ostatni akapit). http://indywidualni.bzwbk.pl/_items/bzwbk.pl/doc/zas
    ady_karty_ludnosc_.pdf

  • 9. Data: 2010-08-26 17:02:50
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Zespol_BZWBK" <Z...@b...pl> wrote in message
    googlegroups.com...
> [...]

    USD kartą walutową w GBP) to faktycznie BZ WBK dokonałby najpierw
    przeliczenia na PLN, a następnie na GBP (zgodnie z art. 23 punktem 9,
    Czyli korzystne rozwiazania dla klienta sa wtedy, gdy mamy karte do rachunku
    w EUR i kupujemy za waluty inne niz GBP,USD, gdyz Mastercard przeliczy nam
    to na EUR, ktore mamy na rachunku (omijamy tabele banku z duzymi spreadami)
    lub posiadamy karty do rach. w GBP, USD, EUR i placimy dokladnie tylko w
    walucie danego rachunku, pozostale systuacje obciazone sa dwukrotnym
    przewalutowaniem, czyli 2x duzy spread dla klienta.
    Do podrozowania po Europie za wyjatkiem UK najlepiej miec karte w EUR, bo
    wszystkie waluty europejskie zostana sprowadzone przez Mastercarda do
    wspolnego mianownika, czyli EUR.

  • 10. Data: 2010-08-31 08:26:40
    Od: "Stiwi" <s...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> napisał(a):

    > Podobno rozliczana jest po kursie średnim przy transakcjach jesli ktoś
    > przypadkiem zapłacił w PL w walucie PLN
    >
    > Ktoś potwierdzi ? zaprzeczy ?

    Ciekawe. Używam tej karty dość intensywnie i zawsze mam najlepsze kursy rozliczeniowe
    w porównaniu
    np do kart złotówkowych. To chyba najlepsza karta do płatności i wypłat z bankomatów
    poza UE. Ale
    tego numeru jeszcze nie próbowałem :)