  • 51. Data: 2004-03-01 06:37:12
    Temat: Re: sytuacja kredyt banku
    Od: t...@p...onet.pl

    > No teraz to już gadasz jak potłuczony ! Cały sektor bankowy w niemczech jest w
    > trudnej sytuacji. No chyba, że uważasz, że coś zagraża __trzem największym__
    > bankom w niemczech ? Witek

    Dlaczego jesteś taki nerwowy i wkładasz mi w usta tego co nie powiedziałem.

    Po pierwsze. Nie jest to tak, że sytuacja banku nie zależy od kondycji
    finansowej jego głównego właściciela (w tym wypadku chyba ponad 85%) oraz jego
    wielkości. (Suma bilansowa KBC przewyższa wszystkie banki w Polsce razem
    wzięte.) Nie oznacza to jednak, że jest to dobry wujaszek, który będzie
    finansował straty. KB przechodzi teraz bardzo głęboką restrukturyzacje a
    praktycznie całe zarządzanie przejęli Belgowie.

    Po drugie. Oczywiście, że te banki w Niemczech nie padną. Ale jeżeli ktoś ma
    stratę, to chce z niej jak najszybciej wyjść dokonując różnych cięć. Po co
    jednak (na początek) ciąć w Niemczech jak można w Polsce. I tylko o to mi
    chodziło.
    Tensor1

  • 52. Data: 2004-03-01 08:30:37
    Od: "WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał:

    > Dlaczego jesteś taki nerwowy i wkładasz mi w usta tego co nie powiedziałem.

    A to:
> [...]

    > finansował straty. KB przechodzi teraz bardzo głęboką restrukturyzacje a
    > praktycznie całe zarządzanie przejęli Belgowie.

    Przy tej skali _powtarzających_ sie strat...

    > Po drugie. Oczywiście, że te banki w Niemczech nie padną.

    HVB i Commerz przecież czyszczą portfele przed fuzja, stad ta strata. Stąd też
    ta megaemisja HVB ;)

> [...]
    > jednak (na początek) ciąć w Niemczech jak można w Polsce. I tylko o to mi

    No nie - teraz to już pojechałeś ;) Może podaj jakiś przykład ? ;-)

    --
    Witek

  • 53. Data: 2004-03-01 13:57:15
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

    napisał w wiadomości news:c1tg19$30g$1@news.onet.pl...

    > 500 mln zl kredytow dla salezjanow.. fiu fiu. BTW na co oni wydawali? Na
    > panienki nie, bo sluby czystosci, na zbytki nie, bo maja zyc w ubostwie...
    > Huh. Nie mam pomyslu

    Salezjanie bez problemów mieliby na co kasę wydawać. Widzisz, jak ktoś
    jest obcykany w jednej dziedzinie, okazuje się czasem totalnym ignorantem
    w innej.

    Niezależnie od czyjejś tam wpadki, uważam, że ten zakon zasługuje na
    ogromny szacunek.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 54. Data: 2004-03-01 14:04:26
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Artur Czeczko <a...@e...one.pl> wrote:
    > Salezjanie bez problemów mieliby na co kasę wydawać. Widzisz, jak ktoś
    > jest obcykany w jednej dziedzinie, okazuje się czasem totalnym
    > ignorantem
    > w innej.

    Zartowalem przeciez ;)
    Jednak sytuacja dla zakonu jest khem.... niezbyt przyjemna

  • 55. Data: 2004-03-01 14:19:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Artur Czeczko <a...@e...one.pl> wrote:
    > Oczywiście nie bronię tego, kto dopuścił się nadużycia.
    > Tyle tylko że uogólnienia zwykle bywają szkodliwe.

    Czy ja napisalem nieprawde? Jedynie medialny fakt. Ocene zostawiam
    czytelnikom. Dobrze natomiast, ze Ty dales dla przeciwwagi inne wazne fakty.

  • 56. Data: 2004-03-01 14:20:09
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

    napisał w wiadomości news:c1vft9$38a$1@news.onet.pl...

    > Zartowalem przeciez ;)
    > Jednak sytuacja dla zakonu jest khem.... niezbyt przyjemna

    Ale przez posty takie jak Twój ludzie będą kojarzyli Salezjan
    z kimś kto robi przekręty, a nie z kimś, kto np. opiekuje się
    niewidomymi dziećmi w Indiach albo zajmuje się dziećmi
    mieszkających na ulicach w Meksyku albo... długa byłaby
    lista.

  • 57. Data: 2004-03-01 14:22:42
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/1/2004 3:20 PM, Artur Czeczko wrote:

> [...]
    > lista.
    > Oczywiście nie bronię tego, kto dopuścił się nadużycia.
    > Tyle tylko że uogólnienia zwykle bywają szkodliwe.

    Nie zakon jest zły, tylko niektórzy ludzie - jednakże istotną jest
    wiedza, że jeżeli chodzi o pieniądze, to ograniczone zaufanie należy
    mieć do wszystkich - przynależność do grupy ludzi uważanej za uczciwych
    nie gwarantuje sukcesu - bo nikt bardziej niż oszust nie pragnie za
    uczciwego uchodzić.

    Pzdr: Catbert

  • 58. Data: 2004-03-01 16:58:06
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > (sugeruje - skrzyzowanie dabrowskiego i zeromskiego - ladny duzy placyk,
    > nikt nas nie rozjedzie, co grozi na niepodleglosci lub na winogradach.

    Tak! Wlasnie ten!
    Tuz obok mojej uczelni :-) I tam tez zakladalem konto.
    Troche tylko szkoda tej straconej stowy co tam lezy ;-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl