  • 1. Data: 2019-12-23 11:34:24
    Temat: stopy % w góre ?
    Od: glumek <g...@g...com>

    jak myslicie, pojda w gore na poczatku 2020 ?
    inflacja jest bardzo duza wiec wg mnie powinny pojsc

  • 2. Data: 2019-12-23 12:28:42
    Temat: Re: stopy % w góre ?
    Od: p...@g...com

    Den mandag 23 december 2019 kl. 11:34:39 UTC+1 skrev glumek:
    > jak myslicie, pojda w gore na poczatku 2020 ?
    > inflacja jest bardzo duza wiec wg mnie powinny pojsc

    Gdyby tak banki centralne rzeczywiscie reagowaly na inflacje to stopy dawno bylyby
    juz duzo wyzsze. W strefie euro inflacja tez jest juz od wielu lat, a stopa pozostaje
    0 - nawet minus w niektorych krajach. Moze kiedys wrocimy do standardu, ze stopa
    procentowa banku centralnego nie bedzie nizsza niz inflacja, a nawet bedzie od niej
    wyzsza - tak jak to mialo miejsce jeszcze 10-12 lat temu.

  • 3. Data: 2019-12-23 12:53:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 grudnia 2019 11:34:39 UTC+1 użytkownik glumek napisał:
    > jak myslicie, pojda w gore na poczatku 2020 ?
    > inflacja jest bardzo duza wiec wg mnie powinny pojsc

    Wg mnie minimalnie ale spadną ew utrzymają się przez najbliższe miesiące na tym samym
    poziomie.

  • 4. Data: 2019-12-23 15:29:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "glumek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >jak myslicie, pojda w gore na poczatku 2020 ?
    >inflacja jest bardzo duza wiec wg mnie powinny pojsc

    A Glapinski juz nie zapowiedzial, ze nie, raczej nie ?

    Oprocz naszego chciejstwa, to jest jeszcze sytuacja na rynku.
    A tu zdaje sie jest dobra - tzn pieniadza nie brakuje.
    Przynajmniej tak by nalezalo wnioskowac z % na lokatach.

    Gdzies tam dalej jest zadanie NBP/RPP - trzymanie inflacji w ryzach,
    tzn "cel inflacyjny" 2.5%.
    Ale przeciez nie sztywny, wiec jak wyjdzie 3.9%, to sie nic "nic nie
    stanie" :-(

    Gdzies tam jest wyzsza polityka, p.t. na czym Morawieckiemu/PiS
    zalezy.
    Chyba na inflacji, bo wtedy beda mogli podniesc 500+, place minimalna,
    czy pochwalic sie wzrostem gospodarczym :-)
    Zle bedzie dopiero, jak obligacji skarbowych nikt nie bedzie chcial
    kupic za te %.

    Sytuacja sie moze zmienic, jak deponenci kupia towary/mieszkania, i
    zacznie bankom brakowac srodkow ..

    Albo znow cos na swiecie strzeli i sie na nas odbije ..

    J.

  • 5. Data: 2019-12-24 01:07:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5e00cfe7$0$546$6...@n...neostrada.pl

    > Gdzies tam jest wyzsza polityka, p.t. na czym Morawieckiemu/PiS zalezy. Chyba na
    inflacji, bo wtedy beda mogli podniesc 500+,

    Bez waloryzacji 500+ -- 500+ umiera śmiercią naturalną.

    Inflacja daje dodatkowe zyski Fiskusowi, których nie
    trzeba lokować w podwyżkach 500+ -- niby fajnie, ale
    już dziś można wyśmiewać się ze ,,sztandaryzacji'',
    bo dzietność w Polsce spada do poziomu takiego, jaki
    był tu przed wprowadzeniem 500+, czyli 500+ to
    inwestycja chybiona... To co najwyżej kolejny
    program socjalny...

    > place minimalna,

    Płaca minimalna to podstawa -- na niej buduje się to i owo.
    [choćby kary i nagrody? -- mnie interesują nagrody...]
    Niestety ;) nie można jej ciągnąć w górę bezkresnie, bo
    płatnikom zabraknie szmalu na składki ZUSowe -- czyli na
    podatki...

    > czy pochwalic sie wzrostem gospodarczym :-)

    Polacy (jak zauważam) mylą wzrost PKB z inflacją.
    Wg niektórych osob ;) wzrost cen to wzrost PKB.
    Wg mnie -- spadek cen (spadek kosztów produkcji
    czy skórcenie czasu produkcji) to wzrost PKB...
    [ale jaSiE nie liczę]

    > Zle bedzie dopiero, jak obligacji skarbowych nikt nie bedzie chcial kupic za te %.

    Zechce za lepszy -- co w tym złego?
    [ktoś kupi nawet za ujemny %% -- ale zwiąże zwrot
    forsy ze zwrotem ziemi czy udziałem wojsk...
    - prywatna ;) firma niemiecka kupi polskie obligacje,
    ale gdy przywędruje do zwrotu szmalu, razem z tym
    szmalem ta firma otrzyma prawo do zakupy ziemi czy
    do innej korzystnej inwestycji w Polsce; korzystnej
    dla tej prywatnej ;) firmy, nie dla polskiego rządu
    czy polskiego narodu bądź polskiego społeczeństwa...
    - Polska armia weźmie udział w kosztownej operacji
    militarnej na obcej ziemi, z której wróci ;) aż 75%
    wysłanego sprzętu polskiego -- niestety wprost na
    złom z uwagi na przesłużenie w trudnych warunkach...
    - polskie państwo wydzierżawi na zawsze jakiś
    skrawek polskiej ;) ziemi, choćby nawet
    w gęstwinie polskich drzew państwowych...
    IMO możliwości jest nieskończenie wiele...]

    > Sytuacja sie moze zmienic, jak deponenci kupia
    > towary/mieszkania, i zacznie bankom brakowac srodkow ..

    Wówczas zostanie wzmożona akcja prokreacyjna? -- kreacyjna, bez pro... ;)

    > Albo znow cos na swiecie strzeli i sie na nas odbije ..

    Inflacja daje:
    - biednienie obywateli
    (biedni są łatwiejsi w obsłudze)
    - wygaszanie świadczeń niewaloryzowanych
    (500+ chociażby)
    - rzekomy wzrost emerytur
    (widać, że rząd daje podwyżki, ale rządu
    te podwyżki nie kosztują/obciążają z uwagi
    na rzeczywisty wzrost składek ZUS a te
    rzekome podwyżki są zżerane inflacyjnie)
    - prawo do podwyżek (także nadmiernych) cen
    urzędowych czy państwowych (regulowanych
    przez państwo)
    - ogólne możliwości manewrowe...
    (najlepiej w lesie ukryć liść -- ruch
    jest, więc można to i owo przemyć...)

    Na dłuższą metę nadmierna inflacja nie jest
    dobra, ale chwilowo można pomydlić oczęta?
    IMO jest niezbyt uczciwa i jest demoralizująca,
    bo zniechęca do oszczędzania i rozumnego
    gospodarowania zasobami a rządzącym stwarza
    warunki do popełniania cichych przestępstw...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2019-12-26 00:30:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Dec 2019 01:07:33 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5e00cfe7$0$546$6...@n...neostrada.pl
    inflacji, bo wtedy beda mogli podniesc 500+,

    > Bez waloryzacji 500+ -- 500+ umiera śmiercią naturalną.

    No i o to chodzi - sobie umiera i obciaza budzet coraz mniej, a
    jednoczesnie mozna podnosic i głosy zdobywac :-)

    No chyba, ze sie myle i im naprawde zalezty, zeby dzieciom dac :-)

    > Płaca minimalna to podstawa -- na niej buduje się to i owo.

    Wynik wyborczy ... wsrod tych malo zarabiajacych :-)

    > [choćby kary i nagrody? -- mnie interesują nagrody...]
    > Niestety ;) nie można jej ciągnąć w górę bezkresnie, bo
    > płatnikom zabraknie szmalu na składki ZUSowe -- czyli na
    > podatki...

    I dlatego inflacja jest pożądana

> [...]
    > Wg niektórych osob ;) wzrost cen to wzrost PKB.
    > Wg mnie -- spadek cen (spadek kosztów produkcji
    > czy skórcenie czasu produkcji) to wzrost PKB...

    Wzrost to bedzie, o ile wzrosnie ilosc.
    A jak fabryka zrobi tyle samo sztuk, tylko sprzeda taniej, i moze
    zwolni czesc zalogi, to PKB spadnie :-)

> [...]
    > dla tej prywatnej ;) firmy, nie dla polskiego rządu
    > czy polskiego narodu bądź polskiego społeczeństwa...

    Czyli jednak odsetki wzrosna, choc niekoniecznie nominalnie :-)

    > Inflacja daje:
    > - biednienie obywateli
    > (biedni są łatwiejsi w obsłudze)

    Tylko tych co maja oszczednosci ... za duze :-)
    A ze przecietny obywatel to ma raczej kredyt ...

    [...]
    > Na dłuższą metę nadmierna inflacja nie jest
    > dobra, ale chwilowo można pomydlić oczęta?

    Nadmierna. A u nas na razie malutka ...

    > IMO jest niezbyt uczciwa i jest demoralizująca,
    > bo zniechęca do oszczędzania i rozumnego
    > gospodarowania zasobami a rządzącym stwarza
    > warunki do popełniania cichych przestępstw...

    Ale jak zniecheci do oszczedzania w skarpecie a zacheci do
    inwestowania w akcje ... to pozyteczna.

    J.

  • 7. Data: 2019-12-26 00:37:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Dec 2019 15:29:07 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > A tu zdaje sie jest dobra - tzn pieniadza nie brakuje.
    > Przynajmniej tak by nalezalo wnioskowac z % na lokatach.

    Na dowod - Mille wlasnie oglasza spadek %.
    Jako powod podaje spadek inflacji ... we wrzesniu w porownaniu do
    sierpnia. Tzn mowa o inflacji rocznej, tj 12 miesiecznej.
    W sierpnu wyszla duza, we wrzesniu mniejsza - jest pretekst :-)

    Co prawda kogo to obchodzi - pieniadze w mille sie trzyma na
    promocyjnych warunkach ... ale poczekajmy jak sie obecna promocja
    skonczy ...

    J.

  • 8. Data: 2019-12-26 02:08:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > No i o to chodzi - sobie umiera i obciaza budzet coraz mniej, a
    > jednoczesnie mozna podnosic i głosy zdobywac :-)

    > No chyba, ze sie myle i im naprawde zalezty, zeby dzieciom dac :-)

    IMO nie mylisz się tutaj.

    > Wynik wyborczy ... wsrod tych malo zarabiajacych :-)

    Tzn.? Dla mnie ta wielkość ma znaczenie, ale nie napiszę jakie... :)
    Ogólnie: wyższa_minimalna-->wyższe_obciążenia_fiskalne-->niżs
    ze płace...
    Ale że kij ma dwa końce -- ja akurat mogę zyskać, choć rzecz jasna nie
    dlatego, że moja szefowa (moja matka) zapłaci większe składki do ZUS... ;)

    To swoisty jazz. https://pl.wikipedia.org/wiki/Jaz

    > Wzrost to bedzie, o ile wzrosnie ilosc.

    Niższe ceny-->lepsza_podaż-->wyższa_sprzedaż-->wyższa_produ
    kcja...

    > A jak fabryka zrobi tyle samo sztuk, tylko sprzeda taniej,
    > i moze zwolni czesc zalogi, to PKB spadnie :-)

    Koszulę w cenie 200 pln qpisz, gdy będzie do tego qpna zmuszony.
    Ale w cenie 3 pln qpisz tyle koszul, ile zdołasz...

    > Czyli jednak odsetki wzrosna, choc niekoniecznie nominalnie :-)

    Kto zainwestuje, aby stracić, lub choćby słabo zyskać?
    (czyli stracić lepsze szanse i stracić czas)
    Umysłowo chory? -- ci niekoniecznie mają czym inwestować... ;)

    > Tylko tych co maja oszczednosci ... za duze :-)

    Nie tylko tych!

    > A ze przecietny obywatel to ma raczej kredyt ...

    Inflacja daje też wzrost kosztu obsługi kredytu!

    Inflacja jest IMO obojętna tylko dla tych, którzy umarli. ;)

    > Nadmierna. A u nas na razie malutka ...

    Qpuję nadal coraz taniej -- bo ,,specjalizuję się''
    w takim qpowaniu, ale widzę, że ceny rosną w tempie
    szalonym... Widzę i śmieję się z rzekomych beneficjantów 500+...

    IMO prawdziwymi wygranymi w grze zwanej 500+ są sklepy!
    (oczywiście obok polityków takich, jak BSzydło)

    > Ale jak zniecheci do oszczedzania w skarpecie a zacheci
    > do inwestowania w akcje ... to pozyteczna.

    IMO akcje tylko pozornie są uczciwą grą.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2019-12-26 02:10:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 15rpr50pfhdq4.gpghmhtwn1mo$....@4...net

    > Co prawda kogo to obchodzi

    Otóż to -- po co Mille w ogóle to wylicza i informuje ogół?
    To jakiś szyfr?... Klucz do szyfru?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-12-26 02:35:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Dec 2019 02:10:50 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 15rpr50pfhdq4.gpghmhtwn1mo$....@4...net

    > Otóż to -- po co Mille w ogóle to wylicza i informuje ogół?
    > To jakiś szyfr?... Klucz do szyfru?...

    Zdaje sie, ze musi.
    Tzn podwyzki oplat trzeba uzasadnic ... i inflacja jest znakomitym
    uzasadnieniem.
    Tylko czemu inflacja 3%, a podwyzka np z 4 na 7zl, albo z 0 na 5 :-)

    J.