  • 1. Data: 2002-06-11 14:50:32
    Temat: ryzykowne (lewe) pozyczki
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Czy ktos moze orientuje sie na jakiej zasadzie dzialaja firmy udzielajace
    pozyczek gotwkowych przy minimalnych wymaganiach wobec pozyczkobiorcy, czyli:
    -bez zyrantow
    -bez zgody wspolmaloznka
    -bez zdolnosci kredytowej
    -bez zabezpieczenia w postaci czegokolwioek ( nie wspominajac juz o hipotece)
    -!!!!!!!!!!!!!!bez stalego zatrudnienia (eFRBUD)

    Pelno takich firm oglasza sie w bezplatnym dzienniku metropol. Dzwonilem do
    jednej (eFRBUD) chcac pozyczyc 10 000 PLN (najnizsza kwota jaka pozyczaja) i
    oprocz powychzych warukow a racze ich braku wymagaja:

    -numer NIP
    -dowod osobisty

    Pozniej podobno wplata kaucji zwrotnej 600 PLN ,podpisanie umowy i w ciagu 14
    dni przelew kwoty na konto. Oprocentownie roczne ok 3,6 %. Rozkladaja splate na
    5 lat (60 miesiecy) czyli splata w stalych ratach po ok 198 PLN. Wczesniejsza
    splata nie zwalnia od splaty osetek czyli krotko mowiac po zaciagnieciu
    pozyczki jezeli chcesz ja splacic w na drugi dzien to placisz 60x198PLN.

    GDZIE TKWI KRUCZEK ?!!!!!!

  • 2. Data: 2002-06-11 15:28:12
    Temat: Re: ryzykowne (lewe) pozyczki
    Od: " " <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    > GDZIE TKWI KRUCZEK ?!!!!!!

    Wiadomo :-))))
    Wpłacasz 600 zł, podpisujesz jakieś papierki (na ładnej firmówce, z poważnymi
    pieczątkami itd) i czekasz 14 dni na kasę :-)) Czekasz: 14 dni, 24 dni, 34
    dni, 44 dni ... A firma już na Wyspach Bahama wydaje Twoje 150 dolców.
    Kto wierzy w pożyczkę za którą najpierw trzeba zapłacić ????

  • 3. Data: 2002-06-11 15:31:23
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Pozniej podobno wplata kaucji zwrotnej 600 PLN

    obawiam sie, ze tu masz kruczek - byly juz takie artykuly o oszukanych
    ludziach. wplacali jakas kaucje i wiecej nie wiedzieli ani swoich pieniedzy,
    a ni pozyczonych. no bo pomysl - przy braniu kredytu po co komu taka duza
    kaucja. przeciez to ty potrzebujesz pieniedzy.

  • 4. Data: 2002-06-11 15:34:21
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > splata nie zwalnia od splaty osetek czyli krotko mowiac po zaciagnieciu
    > pozyczki jezeli chcesz ja splacic w na drugi dzien to placisz 60x198PLN.

    Ze poczytaj _dokladnie_ umowe i zapewniej sobie _gwarancje_ ze w ciagu tych
    14 dni kasa wplynie na twoje konto. Najlepiej idz i powiedz, ze chcialby,
    zeby te kaucje to wliczyli w kwote pozyczana, i zeby wplaculi 10600 zl - a
    ty ja splacisz- zobaczysz jak zareaguja ;)))

    Wszystkie te systemy - to systemy argentynskie - czyli iles sie sklada,
    zebys dostal pozyczke - ale czy ja dostaniesz...
    Reasumujac - w zyciu nie wplacaj zadnej gwarancyjnej kwoty - poodwiedzaj
    kazda z tych firm i powiedz, ze wplacisz im 600 zl po _przelewie_ kasy na
    twoje konto - nawt niech ci dadza 10 000 - a ty im wplacisz.
    Nie daj sie oszukac!

  • 5. Data: 2002-06-11 15:35:08
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    W braku przelewu po 14 dniach ?:)
    a moze mają kilku silnych facetów, którzy w razie kłopotów potrafią sciągnąć
    należności chocbyś był totalnie splukany...- moze maja na ten cel oboz
    pracy, w którym odpracowuje się dlugi :)
    qb

  • 6. Data: 2002-06-12 04:48:19
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Wielkie dzieki za opinie ! Zamierzam zabawic sie agenta wywiadu i sprobuje
    wyczaic o co tak naprawde chodzi z tymi dziwnymi firemkami i na czym polega ich
    mega przekret. W najblizszym czasie wybiore sie na spotkanie do ich biura i na
    forum zamieszcze to czego sie dowiem. Moze byc calkiem wesolo.

    A tak przy okazji. To wydaje mi sie ze wykorzystuja tu jeden z podstawowych
    mechanizmow kierujacych ludzkim postepowaniem czyli zasade zaangazowania.
    Czytasz ogloszenie, zadnych warunkow wstepnych kasa w zasiegu reki. Masz
    problem finansowy i kombinujesz jak z niego wyjasc. Wszelkie inne drogi juz
    wyprobowales. Dzwonisz do nich a panienka informuje Cie o warunach ktore wydaja
    sie potwierdzac twoje wczesniejsze przemyslenia. Masz ta kase juz w zasiegu
    reki. Informujesz o tym znajomych, rodzine idt. A nawet jezeli nie to towja
    wyobraznia rysuje obraz zalatwionych problemow. Po dotarciu do biura nadal
    podtrzymuje twoje zaangazowanie az do momentu kiedy wycofanie wymaga od Ciebie
    duzego wysilku (emocjonalnegho). I wtedy niska pilka (warumek dodatkowy o
    ktorym wczesnniej nie bylo mowy i na ktory w normalnych warunakch , na poczatku
    nigdy bys sie nie zgodzil). Idealnie opisuje ten mechanizm Caldini
    w "Wywieranie wplywu na ludz- Teoria i praktyka" :))

  • 7. Data: 2002-06-12 05:41:40
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 11 Jun 2002 16:50:32 +0200, <p...@p...onet.pl> wrote:

    >Pozniej podobno wplata kaucji zwrotnej 600 PLN ,podpisanie umowy i w ciagu 14
    >dni przelew kwoty na konto. Oprocentownie roczne ok 3,6 %.

    O Balcerowicz sie w koncu ugial i spuscil stopy do zera ? ;-)))

    Proponuje, zebys wplacil na moje konto 300 zl. Dzieki temu osiagniesz
    taki sam efekt - pozyczki nie dostaniesz, a stracisz o 300zl mniej :D

    A powaznie, to skoro sie wybierasz do nich, to sproboj od nich
    wyciagnac wzor umowy albo chodziaz dostac do wgladu na miejscu.
    Powodzenia, czekamy na sprawozdanie :).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl