  • 1. Data: 2004-04-24 18:12:14
    Temat: pytanie o Money Order
    Od: "s-master" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Chcę zakupić pewne rzeczy z zagranicznych sklepów jednak pojęcia nie mam jak
    zapłacić za to. Wszędzie pisze, że można m.in. przez Money Order. Jednak na
    czym to polega? Gdzie i jak to zrealizować? I czy jest to dobra forma
    płatności czy są może lepsze i łatwiejsze? Słyszałem jeszcze o Western Union
    jednak za przesyłkę kasy trzeba tam dość sporą sumkę zapłacić...

  • 2. Data: 2004-04-24 18:53:58
    Temat: Re: pytanie o Money Order
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Money Ordera w Polsce nie kupisz.

    W USA idziesz do banku lub do apteki dajesz np. $50 plus 0,99 centów
    (opłata) i prosisz o MONEY ORDER na sume $50.

    Jest to podobne z wygladu do czeku, piszesz na nim dla kogo jest kasa i
    wysyłasz go pocztą.

    Klient go dostaje , idzie do banku z id i odbiera gotowke.

    Jest to wygodne bo na 100% jest na nim kasa.

    Czeki dzialają podobnie ale mozna dostac czek bez pokrycia.

    Patek

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-04-25 07:42:26
    Od: "s-master" <s...@W...gazeta.pl>

    Hmm a więc najlepiej zapłacić czekiem?

  • 4. Data: 2004-04-25 14:10:28
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Ale musi to byc czek amerykanskiego banku.
    Realizacja polskiego czeku w USA kosztuje okolo $30 plus oplaty w Polsce.

    Ja place PayPalem kumpla.
    Kazdy inny wariant jest bardzo drogi.

    Patek

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 5. Data: 2004-04-25 22:21:23
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    > Realizacja polskiego czeku w USA kosztuje okolo $30 plus oplaty w Polsce.
    >
    > Ja place PayPalem kumpla.
    > Kazdy inny wariant jest bardzo drogi.
    >

    > Patek

    No a US-Transfer w PKO BP 45zł - czy to drogo?

    Piotr

  • 6. Data: 2004-04-25 23:50:34
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Zapominasz ze bank w USA zabierze od goscia $10.00.
    Za co nie mam pojecia.

    Patek

  • 7. Data: 2004-04-26 15:55:51
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c6his9$ctm$1@news.onet.pl>, p...@p...onet.pl says...
    > Zapominasz ze bank w USA zabierze od goscia $10.00.
    > Za co nie mam pojecia.
    >
    > Patek

    To nie jest prawda, ze KAZDY bank zabierze ze przelew przychodzacy. To
    nawet nie zalezy od okreslonego banku (a bardziej od konta)
    Ja mam 2 konta w Wells Fargo na jednym kosza za przelewy przychodzace
    (wlacznie z krajowymi) a na drugim nie. Mam tez konta w Bank of America
    i tam nie pobieraja takiej oplaty - wiec wszystko zalazy od tego jaki
    ktos ma rachunek

    AP