  • 1. Data: 2002-08-02 09:24:36
    Temat: pytanie formalne o przelew...
    Od: "Informator" <a...@i...pl>

    Czy do wykonania przelewu niezbędne jest podanie całego miejsca zamieszkania
    (osoby docelowej) i czy konieczna jest zgodność tych danych z danymi banku?
    Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2002-08-02 09:32:33
    Temat: Re: pytanie formalne o przelew...
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Informator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zamieszkania
    > (osoby docelowej) i czy konieczna jest zgodność tych danych z danymi

    Niekonieczna, ale pomaga w ewentualnym zlokalizowaniu odbiorcy w przypadku
    problemów.
    Musi się zgadzać nazwisko, a czy adres to nie wiem. Te dane nie wszędzie są
    sprawdzane, jeśli działa automat.
    Ale może jeszcze ktoś z wewnątrz banków się wypowie :)

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2002-08-02 17:14:16
    Od: "Grzesio" <g...@i...pl>

    wystaczy zgodna z numerem rachunku nazwa firmy lub nazwisko klienta

  • 4. Data: 2002-08-03 08:46:12
    Od: "a__" <a...@i...pl>

    > A i to nie zawsze musi sie zgadzac...

    Czyli bank może księgować pieniądze mimo, że dane są fałszywe? Przecież to
    otwarte wrota do wszelkich kantów!
    Pozdrawienia

    Ab.

  • 5. Data: 2002-08-03 14:45:36
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > Czy do wykonania przelewu niezbędne jest podanie całego miejsca
    zamieszkania
    > (osoby docelowej) i czy konieczna jest zgodność tych danych z danymi
    banku?

    Jeśli numer się zgadza (istnieje) księgowanie jest automatyczne, to w wielu
    bankach możesz jako odbiorcę wpisać dowolne bzdury i dojdzie. Osobiście (i
    wielu innych) na groszach ćwiczyłem .
    W niektórych "ręcznych" bankach pieniądze wrócą do nadawcy jeśli numer nie
    będzie się zgadzał z nazwą posiadacza.
    Nazwisko, nazwa wystarczy. Adres jest zbędny. Pomaga jednak prawidłowo
    zaksięgować pieniądze przy błędach w numeracji.

  • 6. Data: 2002-08-03 14:49:26
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "a__" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli bank może księgować pieniądze mimo, że dane są fałszywe? Przecież to
    > otwarte wrota do wszelkich kantów!

    A jakież to kanty sobie wyobrażasz ?????
    Przesyłaj przez rok, codziennie na mój rachunek 9999 zł.
    Jako odbiorcę wpisz swoje lub dowolne dane np.: "głupi cep".

    Nie sądzę by ktokolwiek się tym zainteresował.
    Co innego gdybyś jednorazowo próbował wpłacić mi 2 miliony.
    Zapewne mielibyśmy kontrolę na karku

  • 7. Data: 2002-08-03 20:33:21
    Od: "a__" <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > Nie sądzę by ktokolwiek się tym zainteresował.
    > Co innego gdybyś jednorazowo próbował wpłacić mi 2 miliony.

    Jakie kanty? Podanie komuś rachunku i fałszywych danych. Osoba wpłacająca
    zaliczkę może być nieźle przerobiona.
    Trochę mnie jednak dziwią Wasze teorie. Kiedyś, po zmianie regulaminu w
    PEKAO SA, musiałem osobiście stawić się w oddziale i podpisać, że zgadzam
    się na zaksięgowanie na moim koncie mojej wypłaty. Stało się tak, ponieważ w
    nowym regulaminie do przelewu wymagany był adres stałego zameldowania, a nie
    adres zamieszkania. A teraz taka wolność?
    Pozdrowienia
    Ab.

  • 8. Data: 2002-08-06 05:17:32
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 3 Aug 2002 10:46:12 +0200, "a__" <a...@i...pl> wrote:

    >Czyli bank może księgować pieniądze mimo, że dane są fałszywe? Przecież to
    >otwarte wrota do wszelkich kantów!

    Owszem :(
    Ale z drugiej strony wprowadzenie sensownej kontroli danych nadawcy w
    automatycznym ksiegowaniu, ktore obecnie kroluje to bardzo trudne
    zadanie.
    Algorytm musialby byc odporny na drobne literowki, zmiany formy
    imienia itp. A jak zrobi sie to kiepsko to potem przelew dla "Wojtek
    Frabiński" albo "Wojciech Farbiński" sie odbijaja (mialem takie
    przypadki i wcale nie sa one przyjemne).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl