  • 1. Data: 2006-09-01 17:20:29
    Temat: [py] Konto w GBP z "dodatkowymi wymaganiami".
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Czy istnieje w którymkolwiek polskim banku konto a'vista w GBP, które
    przy zakładaniu nie wymaga wpłacenia żadnej kwoty początkowej (lub
    ewentualnie jakiejś bardzo małej - 10, góra 20 funciaków). Konto ma
    posłużyć do przyjęcia jednego przelewu zagranicznego z UK, po czym
    zostanie zamknięte. W związku z tym wskazane jest też, żeby nie było
    opłat za przyjmowanie przelewów zagranicznych, a jeśli już, to jakiś
    niski ryczałt a nie opłata procentowa. Aha, i konieczne jest żeby bank
    miał oddział w Lublinie (no ale wszystkie co ważniejsze mają :-))

    Przemek

  • 2. Data: 2006-09-01 22:05:05
    Temat: Re: [py] Konto w GBP z "dodatkowymi wymaganiami".
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Przemysław Kowalik wrote:

> [...]
    > niski ryczałt a nie opłata procentowa. Aha, i konieczne jest żeby bank
    > miał oddział w Lublinie (no ale wszystkie co ważniejsze mają :-))

    Eurokonto w Pekao S.A.?

  • 3. Data: 2006-09-02 08:35:47
    Temat: Re: [py] Konto w GBP z
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> napisał(a):

> [...]
    > niski ryczałt a nie opłata procentowa. Aha, i konieczne jest żeby bank
    > miał oddział w Lublinie (no ale wszystkie co ważniejsze mają :-))

    Millennium
    Wyplata 4zł/szt

    Slavekk

  • 4. Data: 2006-09-02 08:53:00
    Od: "dziewczyna_policjanta" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Populares" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Eurokonto w Pekao S.A.?

    Eurokonto to rachunek złotówkowy, a Przemysław pyta o a'vista. W tym banku
    masz dostępny rachuenk a'vista w GBP prowadzenie to jesli dobrze pamiętam
    0,5 GBP/m-c.

    Pekao S.A. pobiera opłatę za przelew przychodzący 15 PLN bez względu na
    kwotę przelewu.

    Pozdrawiam, Ela

  • 5. Data: 2006-09-02 10:24:06
    Od: Populares <n...@g...pl>

    dziewczyna_policjanta wrote:

    > Eurokonto to rachunek złotówkowy, a Przemysław pyta o a'vista. W tym banku
    > masz dostępny rachuenk a'vista w GBP prowadzenie to jesli dobrze pamiętam
    > 0,5 GBP/m-c.

    Eurokonto - jak zresztą sugeruje nazwa - to nie jest zwykły rachunek
    złotówkowy. Bez problemu otrzymałem przelew na Eurokonto studenckie z
    zagranicy i w GBP. Waluta została zaksięgowana na subkoncie (które
    automatycznie powstało) i nie naliczono mi żadnej opłaty za "przyjęcie"
    tego przelewu. Tak to było przynajmniej jakiś czas temu, ale nie sądzę,
    aby coś się w tej materii zmieniło.

  • 6. Data: 2006-09-02 10:26:13
    Od: Populares <n...@g...pl>

> [...]

    zagranicy i w GBP. Waluta została zaksięgowana na subkoncie (które
    automatycznie powstało) i nie naliczono mi żadnej opłaty za "przyjęcie"
    tego przelewu. Bez problemu można też wpłacić gotówkę na Eurokonto w
    walucie. Tak to było przynajmniej jakiś czas temu, ale nie sądzę,
    aby coś się w tej materii zmieniło.

  • 7. Data: 2006-09-02 10:32:58
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "dziewczyna_policjanta"
    > Pekao S.A. pobiera opłatę za przelew przychodzący 15 PLN bez względu
    > na
    > kwotę przelewu.

    Noredea, prowadzenie darmo a za walutowy przychodzący chyba 20 zl
    *** blad ***

  • 8. Data: 2006-09-02 10:51:28
    Od: "dziewczyna_policjanta" <j...@p...onet.pl>

    > Eurokonto - jak zresztą sugeruje nazwa - to nie jest zwykły rachunek
    > złotówkowy.
    Nie twierdzę, że jest to zwykły rachunek - jest to cały pakiet. Zwracam
    tylko uwagę, że pytający pytał o rachunek w GBP można tym samym domyślać
    się, że ma na myśli wypłatę otrzymanego przelewu w GBP. Po co więc dokonywać
    podwójnego przewalutowania?

    > Bez problemu otrzymałem przelew na Eurokonto studenckie z
    > zagranicy i w GBP. Waluta została zaksięgowana na subkoncie (które
    > automatycznie powstało)
    Rachunek w GBP nie powstaje automatycznie, albo go otworzyłeś, albo go
    miałeś.

    > i nie naliczono mi żadnej opłaty za "przyjęcie"
    > tego przelewu.
    Upewnij się proszę w banku. Pekao S.A. nalicza 15 PLN. kwota, którą
    otrzymujesz na rachunek jest już pomniejszona o tą opłatę.

    > Bez problemu można też wpłacić gotówkę na Eurokonto w
    > walucie. Tak to było przynajmniej jakiś czas temu, ale nie sądzę,
    > aby coś się w tej materii zmieniło.
    Jeśli wpłacasz na Eurokonto walutę to jest ona przeliczana na PLN. Chyba, że
    masz oddzielny r-nek, o odrebnym numerze, a'vista w walucie.

    Pozdrawiam, Ela

  • 9. Data: 2006-09-02 12:05:54
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Slavekk napisał:
    > Przemysław Kowalik <p...@A...pl> napisał(a):
    >

    > Millennium
    > Wyplata 4zł/szt

    Wygląda OK.
    Założenie i prowadzenie zero jak widzę:
    http://www.millenet.pl/images/PL/prowizje_oplaty_04-
    07-06_1132277.pdf?_requestid=1271790
    Nie znalazłem informacji o opłatach za przyjmowanie przelewów
    zagranicznych oraz o minimalnej wpłacie - znaczy że obie pozycje wynoszą
    zero?

    Przemek

  • 10. Data: 2006-09-02 12:28:03
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik dziewczyna_policjanta napisał:
> [...]
    > samym domyślać się, że ma na myśli wypłatę otrzymanego przelewu w
    > GBP. Po co więc dokonywać podwójnego przewalutowania?
    Dokładnie tak - chodzi o przyjęcie przelewu w GBP z UK.

    > Rachunek w GBP nie powstaje automatycznie, albo go otworzyłeś, albo
    > go miałeś.
    "Pierwsze słyszę" o automatycznie powstających subkontach walutowych...

    Przemek