  • 1. Data: 2003-01-29 12:34:30
    Temat: przesylka_pieniedzy_z_niemiec_do_polski
    Od: "marek_rzepecki" <j...@w...pl>

    Witam,
    Szanowni grupowicze, potrzebuje przeslac ....no dosc spora kwote w walucie
    <Eur> z Niemiec do Polski. No i z oczywistych wzgledow chcialbym zeby odbylo
    sie to jak najtaniej. Co mi poradzicie?. Nie znam sie na bankowosci, ale
    wymysliuem ze tu w Polsce moznaby otworzyc konto w jakiejs placowce
    Niemieckiego Banku, nie wiem "Deutche Bank", "Raifaissen" <-- czy jak sie to
    pisze...? a nastepnie w Niemczech wplacic na konto <usera> w Polsce. Dopry
    pomysl? --> i jesli tak, to czy nie spotkam sie z jakas "surprise" po
    drodze?
    Z gory dziekuje i pozdrawiam/marek.

  • 2. Data: 2003-01-29 22:02:48
    Temat: Re: przesylka_pieniedzy_z_niemiec_do_polski
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    marek_rzepecki <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Niemieckiego Banku, nie wiem "Deutche Bank", "Raifaissen" <-- czy jak sie to
    > pisze...? a nastepnie w Niemczech wplacic na konto <usera> w Polsce.

    Raczej należałoby założyć dwa konta, jedno w w Niemczech, drugie w
    Polsce. Podejrzewam że jeśli w Niemczech będziesz chciał to zrobić
    jako "wpłata" i w dodatku nie jako klient tamtego banku, to skasują
    Cię za to dużo bardziej słono niż jeśli założysz tam konto, wpłacisz
    na nie a potem zlecisz przelew SWIFT. Oba konta powinny być oczywiście
    w EUR.

    Co do wyboru banku po polskiej stronie: niekoniecznie musi być to bank
    tej samej spółki co po niemieckiej stronie. Kiedyś widziałem tu plotkę
    że przelewy z niemieckiego Deutshe Bank do polskiego Deutshe Bank 24
    idą przez bank trzeci. Wybierz bank który spełnia dwa warunki: nie
    pobierze Ci opłaty za ten przelew przychodzący oraz jest
    korespondentem banku który wybierzesz po stronie niemieckiej. Po
    stronie Polskiej od razu odpada BZWBK, opłaty za przyjęcie przelewów
    przychodzących z zagranicy są wręcz niewiarygodne, zaporowe. Kredyt
    Bank ma ciekawą ofertę: nie dość że konto walutowe możesz założyć
    bezpłatnie i bez opłaty miesięcznej, to jeszcze tak: pierwszy przelew
    przychodzący na to konto, także z zagranicy jest bezpłatny niezależnie
    od kwoty. Kolejne przelewy przychodzące do kwoty równowartości 100 USD
    są bezpłatne, a powyżej jest prowizja: 0.15%, min 3.00 zł, max 100.00
    zł.

    Bankami korespondentami Kredyt Banku w Niemczech dla waluty EUR (a
    dokładniej bankami w których Centrala Kredyt Banku posiada rachunek
    NOSTRO w EUR) są:

    Bank Kod SWIFT

    Deutsche Bank S.A. DEUT DE FF
    Helaba HELA DE FF
    KBC Bank Deutschland AG DENV DE HB

    Ich kody SWIFT podaje tylko dla ciekawości, gdyż potrzebny Ci będzie
    raczej kod SWIFT Kredyt Banku: KRDB PL PW WAB

    Przelewając jeden przelew na nowo założone konto w KB z jednego z tych
    trzech banków zapłacisz tylko prowizję za przelew wychodzący SWIFT,
    żadnych niespodzianek więcej. Przynajmniej teoretycznie. Najlepiej dla
    pewności zapytać przy składaniu czy wiedzą że Kredyt Bank ma u nich
    rachunek NOSTRO i że należy ten przelew zrobić właśnie przez ten
    rachunek tego banku. By przypadkiem nie posłali przez bank trzeci,
    różne są fantazje bankowców.

    Może to posyłanie z DB Niemcy do DB Polska przez bank trzeci to był
    ich sposób na nabijanie sobie przez banki nawzajem prowizji kosztem
    kilentów - bank bankowi oka nie wykole :(

    Możesz też założyc sobie konto w http://www.moneybookers.com/, oni
    mają konto w Deutsche Bank Niemcy. Wpłacić lub przelać na to konto po
    stronie niemieckiej (prawdopodobnie bezpłatnie) a następnie na stronie
    https://www.moneybookers.com/ zlecić przelew na swoje konto w Kredyt
    Banku w Polsce, za co zapłacisz jedynie 1.50 EUR dla Moneybookers. Ale
    jeśli kwota jest spora, to chyba nie warto zachodu i powierzania
    swojej kasy firmie która nie jest bankiem - normalnie za SWIFT
    zapłacisz w banku pewnie jakieś 5 EUR, może 10, więc nie warto
    ryzykować by zaoszczędzić pare EUR. Choć ja trzymam trochę kasy w
    Moneybookers i na razie nie znikła.

    powodzenia i pozdrawiam,

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2003-01-31 16:55:27
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 29 Jan 2003 13:34:30 +0100, "marek_rzepecki" <j...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >pisze...? a nastepnie w Niemczech wplacic na konto <usera> w Polsce. Dopry
    >pomysl? --> i jesli tak, to czy nie spotkam sie z jakas "surprise" po

    Dzialajace w Polsce banki sa odrebnymi "bytami" prawnymi wiec wplata
    dokonana w placowce ich zagranicznego banku-udzialowca i tak pojdzie
    jako przelew zagraniczny.
    Spodziewac sie mozna co najwyzej braku bankow korespondetnow po drodze
    (ale i to pewne nie jest) co powinno ograniczyc koszty bankow
    zagraniczych do kosztu polskiego banku odbiorcy (zagranicznych z
    punktu widzenia kraju w ktorym przelew jest zlecany).

    Swoja droga ciekawe czy technicznie i prawnie mozliwy bylby transfer
    miedzy rachunkami w bankach w roznych krajach (najprosciej wlasnie
    zaleznych od siebie) z pominienciem SWIFTu.
    Jesli tak to troche dzwine, ze np. CitiBank amerkanski z BH nie
    oferuja takiej uslugi po atrakcyjnych cenach.

    PS, tak wiem, ze istnieja przedstawicielstwa bankow zagranicznych w
    Polsce ale i tak do tanszego transferu srodkow sie one nie przydadza.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730