  • 1. Data: 2010-10-14 16:38:00
    Temat: MBANK - konto zakładane przez pełnomocnika ...
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Testował ktoś ?

    Mam pełnomocnictwo (z podpisem poświadczonym przez notariusza)
    przewidujące min zawieranie i rozwiązywanie umów zawieranych w
    oparciu o Prawo Bankowe.

    Niby wszystko pięknie, ale zastanawiam się czy w kiosku do
    którego pójdę podpisać umowę:

    - nie popadną w panikę w kwestii "wzór podpisu posiadacza"
    - nie będą chcieli buchnąć pełnomocnictwa

    Przerabiał już ktoś ?

    6008

  • 2. Data: 2010-10-14 16:52:41
    Temat: Re: MBANK - konto zakĹ&#65533;adane przez peĹ&#65533;nomocnika ...
    Od: b...@o...pl

    > Przerabial juz ktos ?

    ogolnie każdy bank wymyśla 100 trudności. Na przykład:

    (w miarę mądre zastrzeżenia)
    - wymieniono ogólnie banki ale nie wymieniono naszego
    - podano nazwę naszego banku ale nie podano siedziby
    - adres siedziby to nie jest siedziba mimo że zawiera siedzibę

    - pełnomocnictwo dotyczy umowy rachunku bankowego ale naszym
    zdaniem dotyczy to tylko umowy rachunku a umowy o karte już nie!

    - radca prawny wraca z urlopu za miesiac
    - nie ma pan notarialnie poswiadczonego wzoru podpisu mocodawcy
    na odrebnej kartce.

    ale sa i lepsze kwiatki:

    - pełnomocnik nie może ani otworzyć ani zamknąć rachunku
    - można założyć umowe przez pełnomocnika ale mocodawca musi
    przyjść i ją podpisać

  • 3. Data: 2010-10-14 17:06:25
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-14 18:52, b...@o...pl pisze:
    > ogolnie każdy bank wymyśla 100 trudności. Na przykład:
    > (w miarę mądre zastrzeżenia)
    > - wymieniono ogólnie banki ale nie wymieniono naszego

    Czy jesteście BANKIEM w rozumieniu prawa bankowego ? (już nie
    jest mądre IMHO)

    > - podano nazwę naszego banku ale nie podano siedziby
    > - adres siedziby to nie jest siedziba mimo że zawiera siedzibę

    No tak debilnych zastrzeżeń to bym się nie bał. HINT - bank może
    co sekundę zmienić nazwę.

    > - pełnomocnictwo dotyczy umowy rachunku bankowego ale naszym
    > zdaniem dotyczy to tylko umowy rachunku a umowy o karte już nie!

    To ja może przytoczę treść:

    - reprezentowania mnie we wszystkich sprawach finansowych i
    urzędowych przed wszystkimi urzędami i instytucjami,
    bankami,sądami, organami samorządowymi i administracyjnymi lub
    innymi, w tym przed Urzędami Skarbowymi, Urzędami Miejskimi,
    Urzędami Wojewódzkimi, Starostwami Powiatowymi, ZUS-em, Urzędami
    Celnymi
    - odbioru wszelkich kwot mi należnych oraz przesyłek do mnie
    adresowanych ze wszystkich urzędów i instytucji oraz banków
    - odbioru korespondencji i paczek, w tym przesyłek poleconych
    sądowych do mnie adresowanych
    - do regulowania wszelkich należności we wszystkich urzędach,
    instytucjach oraz bankach w moim imieniu
    - zawierania i rozwiązywania w moim imieniu wszelkich umów w tym
    umów zawartych w oparciu o Prawo Bankowe, do podpisywania,
    składania i odbioru wszelkich dokumentów, wniosków i zaświadczeń
    ze wszystkich urzędów i instytucji oraz banków, w tym z Urzędów
    Skarbowych, Urzędów Miejskich, Urzędów Wojewódzkich, Starostw
    Powiatowych, ZUS-u, Urzędów Celnych
    - składania ze skutkiem dla mnie w moim imieniu oświadczeń woli,
    przed wszelkimi urzędami i instytucjami oraz bankami w tym przed
    Urzędami Skarbowymi, Urzędami Miejskimi, Urzędami Wojewódzkimi,
    Starostwami Powiatowymi, ZUS-em, Urzędami Celnymi
    - a także do wszystkich innych czynności, jakie w zakresie tego
    pełnomocnictwa gdziekolwiek okażą się konieczne.

    > - nie ma pan notarialnie poswiadczonego wzoru podpisu mocodawcy
    > na odrebnej kartce.

    To już tylko imbecyl mógłby wymyśleć. A potem poświadczenie
    notrarialne wzoru podpisu notariusza który poświadczył podpis
    mocodawcy ? :)

    > - można założyć umowe przez pełnomocnika ale mocodawca musi
    > przyjść i ją podpisać

    No więc ja jestem przecież do tego umocowany.

    A tak na poważnie, to ja poproszę o wypowiedź ew. praktyków w
    MBanku a nie teoretyków onanistów. Prawo bankowe nie wyklucza
    możliwości upełnomocnienia do takiej czynności (jak np w kwestii
    rodzinnej i opiekuńczej - uznanie dziecka) ...

    Zatem ponawiam zapytanie do praktyków - spotkał się ktoś z oporami ?

    6008

  • 4. Data: 2010-10-14 17:20:52
    Temat: Re: MBANK - konto zakÄą&#65533;adane przez peÄą&#65533;nomocnika ...
    Od: b...@o...pl

    > Zatem ponawiam zapytanie do praktykow

    mbank: pełnomocnik nie może otworzyć ani zamknąć
    inne banki: reszta mojej poprzedniej wypowiedzi.

    ogólnie z takim ogólnym tekstem jak kolega nam
    zacytował najmniej oporów spotka w BZWBK i Getinie.

  • 5. Data: 2010-10-14 17:29:46
    Temat: Re: MBANK - konto zakładane przez pełnomocnika ...
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Niby wszystko pięknie, ale zastanawiam się czy w kiosku do którego pójdę
    > podpisać umowę:

    nie wiem, jak bedzie w mbanku, zwykle jest problem
    w kwestii podpisu nie trzeba nawet pietrzyc problemow, bo jest on niezbedny
    i zaden pelnomocnik tego nie zalatwi
    ja mialem tak:
    - getin: facet na mnie z morda (doslownie), po kilku minutach ochlonal,
    kiedy dotarly do niego znaczenia pojec "skarga, reklamacja, knf" zdecydowal
    sie skopiowac pelnomocnictwo i za dwa dni okazalo sie, ze moze byc
    - millenium: facet sie najezyl, ale z morda nie wyskoczyl; procedura jak
    wyzej
    - bank spoldzielczy: kobieta sie najezyla, ale bez gadania wziela papier,
    komus wyslala i po kwadransie dostala zgode na dzialanie

    sprawy dotyczyly juz istniejacych rachunkow

  • 6. Data: 2010-10-14 17:34:15
    Od: b...@o...pl

    > To juĹź tylko imbecyl mĂłgĹ&#65533;by wymyĹ&#65533;leÄ&#65533;.

    widać że kolega mało jeszcze miał do czynienia z bankami :)

    to akurat jest "w miarę" mądre.

    Bank musi mieć wprowadzony do systemu wzór podpisu i musi mieć
    wypełnioną kartę wzorów podpisów. Niektóre banki kserują sobie
    notarialnie poświadczony wzór podpisu i na tej kserokopii
    przybijają pieczątkę "zgodne z oryginałem', inne chcą koniecznie
    zabrać oryginalny wzór podpisu. Ten wzór załączają do karty
    wzorów a w rubryce "podpis posiadacza" piszą "załączony na
    odrębnej kartce" itp.

  • 7. Data: 2010-10-14 17:37:01
    Od: b...@o...pl

    > nie wiem, jak bedzie w mbanku, zwykle jest problem

    widzę że kolega w miarę dobrze trafił.
    standardem jest kserowanie od ręki (nie chcą przyjąć "mojego"
    ksera) i odsyłanie "proszę przyjść za 2 dni"

  • 8. Data: 2010-10-14 17:45:01
    Od: b...@o...pl

    i niech kolega się nie zdziwi jeśli jakiś nadgorliwiec
    z banku powiadomi prokuratora i allegro że szykuje sie
    wielki wałek "na słupa".

    ja NIE twierdzę że kolega wątkotwórca jest przestępcą
    ja twierdzę że bankowcy pomyślą sobie że jest przestępcą

  • 9. Data: 2010-10-14 17:48:43
    Temat: Re: MBANK - konto zak?&#65533;adane przez pe?&#65533;nomocnika ...
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-14 19:34, b...@o...pl pisze:

> [...]
    > notarialnie poświadczony wzór podpisu i na tej kserokopii
    > przybijają pieczątkę "zgodne z oryginałem', inne chcą koniecznie

    Ale mają to gdzieś w regulaminie prowadzenia rach. opisane ?

    Bo to, że panienka z okienka pieprzy farmazony, nie jest mi
    obce. Już wiele razy musiałem beton kruszyć.

    6008

  • 10. Data: 2010-10-14 18:20:55
    Od: b...@o...pl

    > W dniu 2010-10-14 19:34, b...@o...pl pisze:
    > Ale majÄ&#65533; to gdzieĹ&#65533; w regulaminie prowadzenia rach. opisane ?

    zazwyczaj banki mają ogólne zapisy o zgodności podpisu na
    dyspozycji z wzorem na karcie wzorów podpisów

    > Bo to, Ĺźe panienka z okienka pieprzy farmazony, nie jest mi
    > obce. JuĹź wiele razy musiaĹ&#65533;em beton kruszyÄ&#65533;.

    zanim nauczyłem się kruszyć beton 2x usłyszałem że
    bank "odmawia bez podania przyczyny, bo takie ma prawo"