  • 11. Data: 2012-10-18 09:40:16
    Temat: Re: przeciwdzialanie stallkingowi bankowo-marketingowemu
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.10.2012 09:29, Q pisze:

    > ....a moja stara, wysluzona Nokia E71 po wielu upadkach
    > lapie UMTS900 (aero2) znacznie lepiej niz calkiem nowe modemy
    > takie jak Huawei E173 czy E3131s-2.

    Ano właśnie. Stara i wysłużona. Kup se nową i błyszczącą i zrób porównanie.

    U mnie nowy i błyszczący HTC HEro (2 lata temu) oraz nowy i błyszczący
    SGSII(teraz) kiepsko wypadły.

    Swoją drogą, to stara i wysłużona nokia to sie robi taki termin jak
    "samochód od dziadka, tylko w niedziele jeździł" albo "komórka od
    kobiety" :).

    > Czesto na granicy zasiegu taki Huawei nawet nie widzi sieci PL17
    > a E71 widzi i nawet transfer mam na poziomie 64kB/s i < 100ms.

    > Zawsze mozesz zrobic z telefonem to samo co z modemem:
    > podlaczyc do USB i ladowac :).

    Problem w tym że modem jest na tyle lekki że może sobie zwisać z kabelka
    na porcie USB, bez wyłamywania tegoż. Albo może to być modem typu
    pendrive. Albo wreszcie - może to być modem wbudowany w laptop.

    Jak siedzę w pociągu/poczekalni/innym mało przyjaznym miejscu, to
    perspektywa podłączania tych wszystkich kabli powoduje że zastanawiam
    się czy na pewno chcę tego internetu, czy nie mam coś do zrobienia
    offline :).

    p. m.

  • 12. Data: 2012-10-18 13:47:03
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 06:36:03 +0200, SQLwiel napisał(a):

    > Nie wymyślili jeszcze takiego modemu, który byłby również telefonem? ;)

    Owszem, wymyślili :)
    Np. te:
    Huawei K3565 (Vodafone) -
    http://3g-modem.wetpaint.com/page/Huawei+K3565+%28Vo
    dafone%29
    Huawei E173u-2 - http://3g-modem.wetpaint.com/page/Huawei+E173
    i zapewne jeszcze trochę innych.
    W parametrach szukać "voice".

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 13. Data: 2012-10-18 14:45:52
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Owszem, wymyślili :)
    > W parametrach szukać "voice".

    Ok, ale chyba wygodniej korzystac z "voice"
    przez telefon niz przez modem :)
    a sms zawsze mozna odczytac np. przez bluetooth.
    Zreszta nie jest tak, ze voice jest zablokowany
    przez operatora w kartach sim data?

  • 14. Data: 2012-10-18 16:59:03
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-18 14:45, Q pisze:

    > Ok, ale chyba wygodniej korzystac z "voice"
    > przez telefon niz przez modem :)
    > a sms zawsze mozna odczytac np. przez bluetooth.
    > Zreszta nie jest tak, ze voice jest zablokowany
    > przez operatora w kartach sim data?

    Nie we wszystkich.
    W aero2, a do niego właśnie kupiłem wspomniany tutaj E173u-2 - zablokowane.
    Ale Orange Free na kartę - to jest "zwykła" karta SIM nadająca się do
    zwykłego telefonu i telefonowania. Stąd moje pytanie o modem zawierający
    telefon. Tak, do laptopa :)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 15. Data: 2012-10-18 18:27:22
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 17 Oct 2012 10:03:27 +0000 (UTC), W <w...@w...pl> wrote:

    >Hm, mam tak samo, tylko używam na normalnym numerze pre-paid usługi "sms na
    >e-mail" w play i wszystkie sms mam w skrzynce, wystarczy skopiować kod do
    >banku :)
    A u mnie normalny numer jest prawie caly czas podpiety do kompa (po
    usb lub po wifi) i wszystkie smsy pojawiaja sie na biezaco w
    MyPhoneExplorer gotowe do skopiowania ;)

    WAM

  • 16. Data: 2012-10-18 19:12:27
    Od: W <w...@w...pl>

    WAM wystukał, co następuje:

    > A u mnie normalny numer jest prawie caly czas podpiety do kompa (po
    > usb lub po wifi) i wszystkie smsy pojawiaja sie na biezaco w
    > MyPhoneExplorer gotowe do skopiowania ;)

    Też opcja... czesto używam airdroid (podobna zasada) bo niestety do
    notorycznego smsowania ww. usługa play się nie nadaje ze względu na
    jendokierunkowość, ale ma inna zaletę: sms na kompuetzre mam zawsze,
    niezależnie czy mam przy sobie telefon i czy jest on włączony (a ostatnio
    coraz częściej zdarza mi się go wyłączać na coraz dłużej...)

  • 17. Data: 2012-10-18 19:48:54
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 14:45:52 +0200, Q napisał(a):

    > Ok, ale chyba wygodniej korzystac z "voice"
    > przez telefon niz przez modem :)

    Jeśli nie korzystasz z internetu, to na pewno. Ale jeśli akurat
    korzystasz z internetu i wtedy ktoś do Ciebie zadzwoni, to bardzo dobrze
    jest mieć możliwość odebrania połączenia. A niezależnie od tego, bardzo
    wygodne jest korzystanie z IVR przy pomocy komputera z podłączonym
    modemem VOICE.

    > a sms zawsze mozna odczytac np. przez bluetooth.
    > Zreszta nie jest tak, ze voice jest zablokowany
    > przez operatora w kartach sim data?

    Karta Sim-data jest dosyć mało atrakcyjnym sposobem korzystania z
    mobilnego internetu. A zdecydowana większość innych kart używanych do
    łączenia się z internetem, umożliwia rozmowy głosowe.

  • 18. Data: 2012-10-19 08:58:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-10-18 16:59, *SQLwiel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Ale Orange Free na kartę - to jest "zwykła" karta SIM nadająca się do
    > zwykłego telefonu i telefonowania. Stąd moje pytanie o modem zawierający
    > telefon. Tak, do laptopa :)

    Na pewno pozwala na to modem Huawei K3520 (vodafone) - pełno tego na
    allegro.
    Mobile Partner dołączony do niego pozwala dzwonić, odbierać, SMSować no
    i oczywiście korzystać z netu :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 19. Data: 2012-10-20 21:03:09
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Chris94 pisze:

    > Jeśli nie korzystasz z internetu, to na pewno. Ale jeśli akurat
    > korzystasz z internetu i wtedy ktoś do Ciebie zadzwoni, to bardzo dobrze
    > jest mieć możliwość odebrania połączenia.

    I czemu przez modem ma być to niby wygodniej niż przez telefon? Jak
    akurat korzystam z internetu przez telefon i ktoś do mnie zadzwoni na
    telefon, to przecież równie dobrze mogę odebrać ten telefon... :-)

    > A niezależnie od tego, bardzo
    > wygodne jest korzystanie z IVR przy pomocy komputera z podłączonym
    > modemem VOICE.

    Czemu?

    --
    MiCHA

  • 20. Data: 2012-10-21 15:32:00
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 20 Oct 2012 21:03:09 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > I czemu przez modem ma być to niby wygodniej niż przez telefon? Jak
    > akurat korzystam z internetu przez telefon i ktoś do mnie zadzwoni na
    > telefon, to przecież równie dobrze mogę odebrać ten telefon... :-)

    Mowa była o korzystaniu z modemu, czyli o przypadku, gdy z internetem
    nie łączymy się nie korzystając z telefonu, lecz z laptopa.
    Może patrzę na to przez swój pryzmat, ale ja z tej funkcji często
    korzystam za granicą. Kupuję tamtejszego prepaida, który służy mi
    głównie do internetu, ale także i do rozmów. I gdy ktoś do mnie zadzwoni
    na taki numer, to jestem w stanie odebrać połączenie nawet wtedy, gdy
    korzystam z internetu.

    > Czemu?

    Bo po wciśnięciu wybranego w systemie IVR klawisza nie muszę się
    obawiać, że nie zdążę przyłożyć słuchawki do ucha by usłyszeć następny
    komunikat.
    Owszem, w telefonach głośnomówiących tego problemu nie ma, ale nie
    wszystkie telefony mają system głośnomówiący.