  • 1. Data: 2006-10-10 15:32:32
    Temat: problem z ksiazeczka mieszkaniowa
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

    Witam

    Od pewnego czasu odwiedzam dwie placowki banku ktore sa w moim miescie
    i dowiaduje sie coraz to bardziej sprzecznych informacji odnosnie mozliwosci
    odzyskania pieniedzy ze starych ksiazeczek mieszkaniowych.

    Moja sytuacja jest nastepujaca.

    Razem z narzeczona podpisalismy umowe z developerem na zakup nowego
    mieszkania.
    w sierpniu wplacilismy troszke powyzej 50% wartosci.
    Do konca listopada mamy czas na wziecie kredytu i wplaty reszty kwoty,
    w marcu 2007 mieszkanie ma byc oddane, (przekazanie, akt notarialny.)

    Pytanie moje jest nastepujace. W jaki sposob mozna pieniadze odzyskac?
    Otrzymalem sprzeczne informacje odnosnie tego czy mozna otrzymac
    pieniadze nie bedac malzenstwem.

    Dodam ze ksiazeczka jest na moja narzeczona, mamy rowniez ksiazeczke jej siostry.
    Kwota z obu ksiazeczek jest juz wyliczona.

    --
    Dziekuje z gory za odpowiedz i pozdrawiam.
    Tomek

  • 2. Data: 2006-10-10 16:12:29
    Temat: Re: problem z ksiazeczka mieszkaniowa
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Ryba zapodał(a):

    > Witam
    > Od pewnego czasu odwiedzam dwie placowki banku ktore sa w moim miescie
    > i dowiaduje sie coraz to bardziej sprzecznych informacji odnosnie
    [...]

    Może Ci coś pomoże:
    http://www.softax.pl/prywatne/marcink/mieszkanie/mie
    szkanie_premia_gwar

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2006-10-11 01:10:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Ryba" <t...@b...tlen.pl> wrote in message

    > Pytanie moje jest nastepujace. W jaki sposob mozna pieniadze odzyskac?
    > Otrzymalem sprzeczne informacje odnosnie tego czy mozna otrzymac
    > pieniadze nie bedac malzenstwem.

    z tego co wiem nie można.
    Weźcie po prostu cywilny i już.

    > Dodam ze ksiazeczka jest na moja narzeczona, mamy rowniez ksiazeczke jej
    > siostry.
    > Kwota z obu ksiazeczek jest juz wyliczona.

    siostra musi scedować książeczkę na twoją narzeczoną (żonę :) ).
    Da się to zrobić bez opłat i podatków.

  • 4. Data: 2006-10-11 05:37:33
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

    > "Ryba" <t...@b...tlen.pl> wrote in message

    > z tego co wiem nie można.
    > Weźcie po prostu cywilny i już.

    W sierpniu w banku PKO juz prawie pieniadze zostaly przelane na konto developera.
    W ostatniej chwili okazalo sie ze jednak to ze nie jestesmy malzenstwem jest
    problemem.
    A wczesniej mowiono nam ze nie ma z tym problemu.

    Ostatnio bylem w innym oddziale i pani po kilku telefonach powiedziala ze pieniadze
    zostana nam wyplacone po odebraniu mieszkania i okazaniu aktu notarialnego.
    I nie zadnych problemow z tym ze nie bedziemy malzenstwem

    Badz tu madrym. To zaprzecza wszystkiemu co na ten temat znalazlem w internecie.

    Wyslalem jeszcze moje pytanie do banku ze strony www
    Zobaczymy czy cos doradza.

    Slub mamy zaplanowany na przyszly rok, ale z tego co widze to trzeba bedzie
    specjalnie
    wziac slub cywilny kilka miesiecy wczesniej.

    Ryba

  • 5. Data: 2006-10-11 06:24:57
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > notarialnego.
    > I nie zadnych problemow z tym ze nie bedziemy malzenstwem

    To lepiej miej to na papierze, a nie na telefonie.
    Bo moi znajmoi skończyli w ten sposób, że bank powiedział, że mieszkanie
    było kupione przed ślubem, czyli każdy z nich jest właścicielem tylko w
    części a nie w całości czyli premia się nie należy.

  • 6. Data: 2006-10-11 09:15:07
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

> [...]
    > było kupione przed ślubem, czyli każdy z nich jest właścicielem tylko w
    > części a nie w całości czyli premia się nie należy.

    No wlasnie na papierze nikt mi nic nie napisze.
    Dlatego napisalem wiadomosc liczac ze ktos to juz przerabial bedac w podobnej
    sytuacji.

    Ryba

  • 7. Data: 2006-10-11 13:24:13
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > No wlasnie na papierze nikt mi nic nie napisze.
    > Dlatego napisalem wiadomosc liczac ze ktos to juz przerabial bedac w
    > podobnej sytuacji.

    Przerabial.
    Najpierw cywilny, potem mieszkanie, potem wesele
    albo najpierw wesele potem mieszkanie
    kazda inna kombinacja skonczy sie tym, ze premi nei zobaczysz.