  • 1. Data: 2005-03-30 09:33:27
    Temat: [press] eBay w Polsce
    Od: And <A...@...pl>

    No to ciekawe jak sobie poradzą z płatnościami, bo o PayPalu w Polsce
    ani widu, ani słychu.

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,34912,26258
    84.html

    Serwis aukcyjny eBay wchodzi do Polski

    Największy na świecie serwis aukcji internetowych eBay wchodzi do
    Polski. Czy zagrozi dominującej pozycji Allegro.pl?

    O tym, że eBay rekrutuje ludzi w Polsce, pisaliśmy już w styczniu. W
    przyszłym tygodniu do Warszawy przybywa dwóch wysokiej rangi
    międzynarodowych menedżerów amerykańskiego giganta. We wtorek najpewniej
    oficjalnie zainaugurują polskojęzyczną wersję serwisu eBay z cenami w
    złotówkach. Inne szczegóły są na razie tajne. Witryna eBay.pl (do
    niedawna przekierowująca na eBay.com) była we wtorek niedostępna. Z
    naszych nieoficjalnych informacji wynika, że w polskiej filii eBay
    będzie pracować kilka, kilkanaście osób, głównie Polaków. Zespół ma też
    wspierać z Berlina niemiecki eBay.

    Kalifornijska spółka to pierwszy zawodnik internetowej ekstraklasy
    pojawiający się w Polsce. Jej zeszłoroczne przychody, głównie z prowizji
    od transakcji i aukcji, wyniosły 3,27 mld dolarów. Zysk netto - 778 mln
    dolarów. Firma działa w 25 krajach.

    Ale w Polsce eBay nie wchodzi na rynek dziewiczy. Internetowe aukcje są
    u nas bardzo popularne, a ok. 80 proc. tego rynku ma działający od
    pięciu lat serwis Allegro.pl, gdzie w zeszłym roku sprzedano towary za
    przeszło 830 mln zł. Zapowiada się więc efektowna walka i być może
    przejęcia. - Nie komentujemy informacji o wejściu eBay - powiedział nam
    we wtorek Bartek Szambelan, rzecznik Allegro.pl.

    --
    == And.
    ==

  • 2. Data: 2005-03-30 10:35:13
    Temat: Re: [press] eBay w Polsce
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik And napisał:

    > No to ciekawe jak sobie poradzą z płatnościami, bo o PayPalu w Polsce
    > ani widu, ani słychu.

    A ebay i paypal nie sa powiazane kapitalowo?

    Bartol

  • 3. Data: 2005-03-30 10:43:25
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> wrote:
    > A ebay i paypal nie sa powiazane kapitalowo?

    Sa. Jeden wykupil bodaj drugiego :) Wiec ja juz placze ile wydam na
    ksiazki z USA ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-03-30 10:52:17
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Sa. Jeden wykupil bodaj drugiego :)

    No to PP bedzie w Polsce lada moment. Nie zdziwie sie gdy rusza razem z
    ebay.pl (a raczej zdziwie sie, gdy nie rusza razem).

    > Wiec ja juz placze ile wydam na
    > ksiazki z USA ;)

    Terapia NLP. Szybko, skutecznie i bez bolu. Zdazysz przez PayPalem. ;-)

    Bartol

  • 5. Data: 2005-03-30 11:09:36
    Od: And <A...@...pl>

    Bartol Partol wrote:

    > No to PP bedzie w Polsce lada moment. Nie zdziwie sie gdy rusza razem z
    > ebay.pl (a raczej zdziwie sie, gdy nie rusza razem).

    No tak, "PayPal was acquired by eBay Inc. in October, 2002", ale może
    zrobią po prostu taki eBay na przelewy, kurierów i inne formy płatności,
    bez PayPal-a. Ostatnio (15 marzec) robili jakieś modyfikacje przy danych
    WHOIS domeny paypal.pl, ale czy to o czymś świadczy? Tym bardziej, że o
    ile www.ebay.pl daje ciekawy efekt (coś robią :) ), to www.paypal.pl
    jest puste.

    No nic, zobaczymy.
    --
    == And.
    ==

  • 6. Data: 2005-03-30 11:39:47
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik And napisał:

> [...]
    > bez PayPal-a. Ostatnio (15 marzec) robili jakieś modyfikacje przy danych
    > WHOIS domeny paypal.pl, ale czy to o czymś świadczy? Tym bardziej, że o

    Nie widze najmniejszego powodu, by eBay ograniczal sobie rynek nie
    wprowadzajac wlasnego i podstawowego na zdecydowanej wiekszosci
    obslugiwanych przez siebie aukcji systemu platnosci.

    Bartol

  • 7. Data: 2005-03-30 11:42:33
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Bartol Partol said the following On 2005-03-30 13:39:
    [...]

    > Nie widze najmniejszego powodu, by eBay ograniczal sobie rynek nie
    > wprowadzajac wlasnego i podstawowego na zdecydowanej wiekszosci
    > obslugiwanych przez siebie aukcji systemu platnosci.

    Powodem mogą być np. regulacje prawne. Zdaje się, że jakiś system
    mikropłatnośći został zamknięty właśnie z tego powodu.

    KJ

  • 8. Data: 2005-03-30 11:53:03
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Powodem mogą być np. regulacje prawne. Zdaje się, że jakiś system
    > mikropłatnośći został zamknięty właśnie z tego powodu.

    Chodzi Ci o dzialalnosc bankowa, czy tez parabankowa? PayU jakos dziala,
    a to wlasciwie ta sama metoda. Chyba, ze nie mam pojecia o czym pisze,
    co jest niewykluczone.

    Swoja droga, to padl Citiconnect, czy jakos tak. Ale z tego co mi
    napisali przy okazji pytania o obsluge platnosci karta w internecie,
    wynikalo, ze sie po prostu wycofali z rynku.

    Bartol

  • 9. Data: 2005-03-30 15:12:28
    Od: "gilberto" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > napisali przy okazji pytania o obsluge platnosci karta w internecie,
    > wynikalo, ze sie po prostu wycofali z rynku.

    PayPal raczej wejdzie do Polski. Jest jednak inaczej skonstruowany, aby dzialac
    z naszym systemem bankowym. Generalnie to nie ma zadnego przypisanego nr konta w
    PayPalu. Mysle, ze w naszych warunkach odpowiednio byloby otworzyc kazdemu
    klientowi rachunek jak PayU. Kazdy sam by doladowywal konto przelewem. W Usa
    rozwiazane jest to przez ACH/direct deposit i mozna generalnie z kazdego konta
    sciagnac kase. U nas trzeba podpisac zlecenie o polecenie zaplaty, mozna je
    niestety potem anulowac, trwa zanim przelew wyjdzie, itp. Idea PayPala jest
    obciazenie konta bankowego w czasie rzeczywistym, zabezpieczone karta kredytowa
    i do momentu potwierdzenia srodkow nie moze odbiorca tranferu jej ruszyc. U nas
    by to nie przeszlo. Karty kredytowe obslugiwalby jak obsluguje teraz. Mam
    nadzieje, ze przez PL merchanta, zeby nie przeliczali z USD na PLN. Dodatkowo
    PayPal jest merchantem dla klientow w necie (cos ala PayU). Mam nadzieje, ze w
    koncu bedzie PayPal w PL.

  • 10. Data: 2005-03-30 16:52:51
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik gilberto napisał:

> [...]
    > PayPal jest merchantem dla klientow w necie (cos ala PayU). Mam nadzieje, ze w

    OK. Faktycznie dzialaja specyficznie jak na polskie warunki. Moze po
    prostu ogranicza sie do kart i bedzie z bani. Czy w Polsce mozna od tak
    sobie wepchnac przez terminal kase na konto karty (jak przy zwrotach)?

    Bartol