  • 1. Data: 2010-03-02 23:55:23
    Temat: polbank - splacanie kredytu w walucie?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    zastanaiwam sie przed kredytem hipotecznym, czy wybrac splacanie w pln
    czy bezposrednio w walucie.
    akurat polbank ma nieciekawy spread, wiec lepszym rozwiazaniem jest
    waluta, bo np. franki mozna sobie kupic w citku lub w aliorze po
    troche lepszej cenie.

    pytanie:
    czy polbank bierze jakas prowizje za przelew przychodzacy w walucie
    (chf)?

    na razie citi nie bierze prowizji za przelew wychodzacy w walucie a
    daja ciekawy kurs, wiec kusi mnie to, ale musze rozwazyc koszty i
    upierdliwosc tego rozwiazania...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-03-03 12:39:23
    Temat: Re: polbank - splacanie kredytu w walucie?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:v39ro51lu5h8k3ngrhpepo35gdittg8pjd@4ax.com...
> [...]
    >
    > na razie citi nie bierze prowizji za przelew wychodzacy w walucie a
    > daja ciekawy kurs, wiec kusi mnie to, ale musze rozwazyc koszty i

    Ile CHf rate placisz?
    Dzisiejszy kurs Polbanku : 2,5639/2,7974
    Dzisiejszy kurs Citi :2,5848/2,7722

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-03-03 12:59:43
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Ile CHf rate placisz?
    > Dzisiejszy kurs Polbanku : 2,5639/2,7974
    > Dzisiejszy kurs Citi :2,5848/2,7722

    Citi ma promocje na kupno CHF-ów, nie ma oplat za przelew i sa lepsze kursy. Ale
    tylko (o ile dobrze pamietam) do lipca.

    MichalL

  • 4. Data: 2010-03-03 17:05:44
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    kris wrote:

> [...]
    >
    > Ile CHf rate placisz?
    > Dzisiejszy kurs Polbanku : 2,5639/2,7974

    alior (konto "kantor") : ?/2,7084 (przelew sha: 5pln).
    db (premiujemy franka) : ?/2,6872 (przelew sha: 0pln)

  • 5. Data: 2010-03-03 18:30:44
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 3 Mar 2010 13:39:23 +0100, "kris"
    <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >w wiadomosci news:v39ro51lu5h8k3ngrhpepo35gdittg8pjd@4ax.com...

    >Ile CHf rate placisz?
    >Dzisiejszy kurs Polbanku : 2,5639/2,7974

    na razie wogole nie place - ale biore kredyt i msuze sie okreslic w
    jakiej walucie chce splacac - miesiecznie bedzie to kilaset euro :)
    osczzedosci miesieczne beda rzedu kilkudzieisetu zlotych, ale to
    zalezy jeszcze od oplat za przelewy walutowe (w banku wysylajacym i
    odbierajacym przelew w chf).

    tym niemniej nie wiem, czy polbank za przelewy przychodzace w chf wali
    jaks prowizje czy tez nie.

    pozdarwiam,
    cyb

  • 6. Data: 2010-03-03 20:02:04
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-03-03 19:30, Cyb pisze:
    > tym niemniej nie wiem, czy polbank za przelewy przychodzace w chf wali
    > jaks prowizje czy

    Tez sie zastanawiam nad kredytem w walucie i mam pytanie.
    Czemu nie w Euro? Jak patrzylem to rata w PLN wychodzi podobnie przy
    jednak wyzszym Liborze dla Euro (nizsza prowizja banku). Do tego Euro
    mozna kupic na kazdym rogu ulicy i wplacic do banku gotowkowo.
    A przelewy z innych bankow sa tansze niz w CHF.

    Bym sie nie przywiazywal za bardzo do kosztow otrzymania przelewu w CHF
    bo mozna ja szybko zmienic.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2010-03-03 20:09:32
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 03 Mar 2010 21:02:04 +0100, Marcin <n...@n...ru> wrote:

> [...]
    >mozna kupic na kazdym rogu ulicy i wplacic do banku gotowkowo.
    >A przelewy z innych bankow sa tansze niz w CHF.

    bedzie taki moment, ze euro zastapi kiedys pln - a dzis nie wiadomo po
    jakim to sie kursie odbedzie - i kredyt zostanie "na sile"
    przewalutowany po okreslonym przez rzad kursie, ktory niekoniecznie
    musi byc korzystny dla ciebie...

    a chf zawsze pozostanie obca waluta, wiiec majac mozliwosc
    przewalutowania kredytu sam mozesz sobie dobrac, kiedy zmienisz sobie
    walute kredytu (ale musi byc to na tyle oplacalne, zeby pokrylo
    prowizje za przewalutowanie :)

    a dopoki mozna bedzie wplacac via przelewy walutowe, to przeciez bank
    sprzedajacy mi chf nie musi ich miec fizycznie chf - to tylko operacja
    miedzybankowa, w duzej mierze wirtualna.

    >Bym sie nie przywiazywal za bardzo do kosztow otrzymania przelewu w CHF
    >bo mozna ja szybko zmienic.

    wtedy moge:
    1. kupic w kantorze chf i wplacic
    2. kupic w polbanku chf i wplacic (i wyjdzie an to samo, jakbym placil
    w zlotowkach, ale upierdliwosc wieksza)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2010-03-04 07:38:32
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Cyb wrote:

> [...]
    > jakim to sie kursie odbedzie - i kredyt zostanie "na sile"
    > przewalutowany po okreslonym przez rzad kursie, ktory niekoniecznie

    ponadto kurs eur/chf jest raczej stabilny od lat i szwajcarskie banki
    interweniuja w razie zbytniego umocnienia franka w trosce o rodzimy eksport,
    wiec jak kredyt w walucie, to raczej brac w czyms != eur.