  • 1. Data: 2003-01-04 14:06:30
    Temat: podatek od oszczednosci
    Od: Szczepan <x...@i...pl>

    Chcialem sie spytac czy ten podatek (od oszczednosci) jest do odzyskania, moj
    dochod za poprzedni rok nieprzekroczyl kwoty wolnej od podatku. Jesli ktos wie
    to prosilbym o odpowiedz
    --
    pozdrawiam,
    Szczepan

  • 2. Data: 2003-01-04 14:09:05
    Temat: Re: podatek od oszczednosci
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:6gqd1vcpoe1v32ihmt1f35r6b40ncrdqfs@4ax.com, Szczepan wrote:
    > Chcialem sie spytac czy ten podatek (od oszczednosci) jest do
    > odzyskania, moj dochod za poprzedni rok nieprzekroczyl kwoty wolnej
    > od podatku. Jesli ktos wie to prosilbym o odpowiedz

    Nie, nie jest do odzyskania. Pomysl o tym troszke tak jak o akcyzie za
    alkohol.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-01-04 15:11:59
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Szczepan" <x...@i...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    moj
    > dochod za poprzedni rok nieprzekroczyl kwoty wolnej od podatku. Jesli ktos

    Podatek od odsetek kapitalowych, jest podatkiem zryczaltowanym
    i nie jest odprowadzany przez banki imiennie, dla kazdego podatnika
    osobno. Urzedy Skarbowe nie wiedza, kto i w jakiej wysokosci taki
    podatek zaplacil. Obniza to znacznie koszty i nie narusza tajemnicy
    bankowej (na podstawie wysokosci podatku, bardzo latwo mozna
    ustalic kwote zdeponowana na rachunku).
    Pozdrawiam, Joker

  • 4. Data: 2003-01-04 15:13:37
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Nie, nie jest do odzyskania. Pomysl o tym troszke tak jak o akcyzie za
    > alkohol.

    W pewnych sytuacjach akcyza MOZE byc odzyskana :-) Ale ryczaltowy podatek od
    dochodow z odsetek - nie

    M.

  • 5. Data: 2003-01-04 16:48:21
    Od: TN <t...@i...pl.eu.org>

    W wiadomości <3RCR9.234625$qq5.2714107@news.chello.at>
    dnia: 2003-01-04, niejaki "Joker" <_...@p...onet.pl> wklepał:

    > ...(na podstawie wysokosci podatku, bardzo latwo mozna
    > ustalic kwote zdeponowana na rachunku).

    Co US i tak może w kazdej chwili zrobić

    TN

  • 6. Data: 2003-01-04 18:13:38
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TN" <t...@i...pl.eu.org> napisał w wiadomości
    g...
    > W wiadomości <3RCR9.234625$qq5.2714107@news.chello.at>
    > dnia: 2003-01-04, niejaki "Joker" <_...@p...onet.pl> wklepał:

    > Co US i tak może w kazdej chwili zrobić
    > TN

    Tak, ale dopiero po wszczęciu jakiegoś postępowania a
    w przypadku rachunków osób fizycznych (chyba ?) musi
    być zgoda sądu.
    Joker

  • 7. Data: 2003-01-11 14:43:14
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    TN wrote:

    > W wiadomości <3RCR9.234625$qq5.2714107@news.chello.at>
    > dnia: 2003-01-04, niejaki "Joker" <_...@p...onet.pl> wklepał:
    > Co US i tak może w kazdej chwili zrobić

    Nie w każdej chwili, tylko po uzyskaniu zgody sędziego.
    Zresztą nie jestem pewien, czy to dobrze, czy to źle.
    W Szwecji np. każdy ma niekrępowaby dostęp do informacji o tym ile
    zarobił i zapłacił podatku każdy obywatel. Znakomicie prostuje to
    relacje na linni obywatel - państwo, oraz obywatel - obywatel. Ja tam
    nie mam nic do ukrycia.

  • 8. Data: 2003-01-12 01:39:26
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nicek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zarobił i zapłacił podatku każdy obywatel. Znakomicie prostuje to
    > relacje na linni obywatel - państwo, oraz obywatel - obywatel. Ja tam

    Co kraj to obyczaj. Ja uważam stan majątkowy, za prywatną
    sferę życia i nie czułbym się dobrze ze świadomością, że jest ona
    eksponowana publicznie. Zwróć uwagę, że ubóstwo też może być
    krępujące. Poza tym w naszych realiach, nie należy kusić licha...
    Pozdrawiam, Joker

  • 9. Data: 2003-01-12 08:43:17
    Od: j...@o...pl

> [...]
    > dochod za poprzedni rok nieprzekroczyl kwoty wolnej od podatku. Jesli ktos

    Witam. Drodzy koledzy, nie jestem pewien, ale zdaje się, że trzeba ten podatek
    zgłosić do Urzędu Skarbowego i płacić jeżeli odsetki są z rachunku w
    zagranicznym banku. Pozdrawiam, Jacek