  • 1. Data: 2005-04-03 19:09:16
    Temat: podatek belko a ekonto
    Od: rafal <d...@t...chello.pl>

    Czesc

    W emaxie pozycja "podatek od odsetek kapitalowych" nie budzi moich
    watpliwosci zarowno co do znaczenia jak i wysokosci obciazenia,
    natomiast nie za bardzo rozumiem jak to wyglada na ekoncie, bo

    KAPITALIZACJA ODSETEK 0,10 zl
    KAPITALIZACJA ODSETEK OBCIAZENIE -0,80 zl

    Jesli ta druga pozycja to tzw podatek belki to dlaczego jest
    osmiokrotnie wyzszy niz suma z jakiej zostal pobrany? Wiem, ze to sa
    sprawy groszowe, ale chodzi mi o zasade!

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2005-04-03 19:18:46
    Temat: Re: podatek belko a ekonto
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 03 Apr 2005 19:09:16 GMT, rafal
    <d...@t...chello.pl> wrote:

> [...]
    >osmiokrotnie wyzszy niz suma z jakiej zostal pobrany? Wiem, ze to sa
    >sprawy groszowe, ale chodzi mi o zasade!

    Podatek ma opis podatek. A to sa pobrane odsetki od ciebie na rzecz
    banku, np. za wykorzystany debet. Domyslam sie, ze debetu nie masz,
    ani go nie spowodowales, wiec najprawdopodobniej jest to korekta
    odsetek sprzed miesiaca, kiedy to zostaly ci naliczone w kwocie
    wyzszej o 80 gr niz powinny. Ma to miejsce w sytuacji, jak dokonujesz
    jakiejs transakcji karta na przelomie miesiaca i transakcja ta nie
    jest jeszcze rozliczona w momencie naliczania odsetek. Dlatego po
    miesiacu nastepuje korekta.
    Mbank tak ma, ale da sie z tym zyc :)

    G.

  • 3. Data: 2005-04-03 20:00:28
    Od: gaunt <g...@g...pl>

    niedziela, 3 kwietnia 2005 21:18 Piotr Gralak napisał(a):

> [...]
    > jakiejs transakcji karta na przelomie miesiaca i transakcja ta nie
    > jest jeszcze rozliczona w momencie naliczania odsetek. Dlatego po

    Wynikałoby z tego, ze miesiac wczesniej nie rozliczono transakcji karta
    (przed kapitalizacja odesetek) na kwote, ktora w czasie od dokonania
    transakcji karta do konca miesiaca przynioslaby dochod w wysokosci 0,80zł,
    a wiec przez caly kolejny miesiac klient mial na koncie pieniadze banku,
    ktore przynosily korzysc klientowi - pracowaly na oprocentowanie na kolejny
    miesiac. Mam racje czy sie myle?
    I drugie pytanie, co by bylo, gdyby na koniec kolejnego miesiaca z rachunku
    klienta nie mozna bylo sciagnac tej kwoty? Albo jesli klient zamknalby
    konto w trakcie miesiaca?

    _____
    gaunt

  • 4. Data: 2005-04-03 20:49:48
    Od: rafal <d...@t...chello.pl>

> [...]
    > jakiejs transakcji karta na przelomie miesiaca i transakcja ta nie
    > jest jeszcze rozliczona w momencie naliczania odsetek. Dlatego po

    Dzieki za odpowiedz. Rzeczywiscie mialem debet po zaplacie eKarta, ale
    splacilem go tego samego dnia przelewem z eMaxa. Wyglada na to, ze majac
    tak niskia kapitalizacje odsetek odstepuja od pobrania podatku belki.

    Pozdrawiam
    R.

  • 5. Data: 2005-04-05 21:54:38
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Sun, 03 Apr 2005 20:49:48 GMT, rafal napisał(a):

    > tak niskia kapitalizacje odsetek odstepuja od pobrania podatku belki.

    nie odstepuja, tylko nalicza go w kolejnym miesiacu (a moze jeszcze
    pozniej?) jak juz podatek belki bedzie wynosil suamrycznie ilestam groszy

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl