  • 1. Data: 2008-05-25 09:10:43
    Temat: karty kredytowe Mastercard vs. Visa
    Od: "JJ" <b...@g...pl>

    Witam

    Która z kart jest korzystniejsza w przypadku dokonywania zakupów poza
    granicami RP?

    Pozdrowienia,
    JJ

  • 2. Data: 2008-05-25 09:18:07
    Temat: Re: karty kredytowe Mastercard vs. Visa
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    JJ pisze:
    > Która z kart jest korzystniejsza w przypadku dokonywania zakupów poza
    > granicami RP?

    Zalezy w jakim kraju i jaka sie ma karte. Przewaznie jednak w UE bedzie
    to MC.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-05-25 09:32:19
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "JJ" <b...@g...pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Która z kart jest korzystniejsza w przypadku dokonywania zakupów poza
    > granicami RP?

    W krajach strefy euro kazda karta, ktorej waluta rozliczeniowa jest EUR
    bedzie rownie korzystna - wiec to raczej kwestia konkretnej karty a nie
    V/MC. Natomiast w przypadku innych walut MC przelicza zwykle korzystniej niz
    wymiana EUR w lokalnych kantorach, natomiast co dalej (jesli podpieta do
    konta w EUR - to nic dalej) to kwestia banku. Jak to sie ma w porownaniu do
    VISA nie wiem.
    IMHO konto w EUR + MC walutowa EUR w BZWBK (lub taka funkcjonalnosc w innym
    banku) to najlepsze rozwiazanie.

    pozdr

  • 4. Data: 2008-05-25 17:57:01
    Od: "JJ" <b...@g...pl>

> [...]
    > porownaniu do VISA nie wiem.
    > IMHO konto w EUR + MC walutowa EUR w BZWBK (lub taka funkcjonalnosc w

    Dziękuję za wszytskie sugestie.

    JJ

  • 5. Data: 2008-05-27 19:38:08
    Od: " " <r...@N...gazeta.pl>

    JJ <b...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Która z kart jest korzystniejsza w przypadku dokonywania zakupów poza
    > granicami RP?

    Niestety to nie takie proste poniewaz kurs wymiany zalezy od decyzji
    biznesowej banku wydawcy a nie, jak twierdza niektorzy, od liczby lub nazwy
    walut przez ktore przeliczana jest kwota transakcji. Stad powstal mit jakoby
    MC byl korzystniejszy dla transakcji w EUR niz VISA. Taka regula juz nie
    istnieje i nawet nie wiem czy kiedykolwiek istniala. Ale mit jak to mit - zyje
    wlasnym zyciem :)

    Tu czytalem ze ING ma dobre kursy. Byly takie watki wiec moze znajdziesz.

  • 6. Data: 2008-06-03 20:24:10
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > istnieje i nawet nie wiem czy kiedykolwiek istniala. Ale mit jak to mit -

    Nie mit, tylko większość banków w PL dolicza dużą prowizję (ok. 3%) od
    transakcji kartami Visa, a żadnej (lub minimalną) od transakcji kartami MC.
    Tak że trzeba by dużej manipulacji kursami wymiany, żeby w Europie Visa się
    bardziej opłacała.

    k.

  • 7. Data: 2008-06-03 20:49:03
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:g24916$f9p$1@news.interia.pl...

> [...]
    > transakcji kartami Visa, a żadnej (lub minimalną) od transakcji kartami
    > MC. Tak że trzeba by dużej manipulacji kursami wymiany, żeby w Europie

    Mille zaczęło doliczać 3% i przy MC. Czuję, że są wyznacznikiem tendencji.
    Liderem można by rzecz.

    marekz

  • 8. Data: 2008-06-03 20:59:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > transakcji kartami Visa, a żadnej (lub minimalną) od transakcji kartami
    > MC. Tak że trzeba by dużej manipulacji kursami wymiany, żeby w Europie

    Twierdzisz, ze jak we Francji kupie cos za 100 Euro to Multi obciazy mnie na
    103 Euro i przeliczy to na PLN?

    MK