  • 1. Data: 2007-07-20 17:49:07
    Temat: platnosci za granica i przewalutowanie
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Jak powszechnie wiadomo przy platnoscia kartami za granica transakcje
    rozliczane sa w EUR lub $$$ i potem przeliczane na PLN.
    Jesli ma to miejsce poza obszarem Euro, to najpierw sa przeliczane na
    EUR, a potem na PLN.

    Ostatnio dowiedzialem, ze zarowno POLBANK jak i VW przeliczaja w takich
    sytuacjach bezposrednio. Czyli np. place w funtach sterlingach, funtach
    egipskich albo lirach tureckich i jest to przeliczane BEZPOSREDNIO na
    zlotowki. Unikam wiec podwojnego przewalutowania.

    Ale czy cos z tego wynika dla mnie? W powyzszych bankach zapewniano
    mnie, ze dzieki temu moge zaosczedzic nawet do 20%. Czy to prawda?

    Bo z kolei tutaj na grupie panuje opinie ze jeden z najlpeszych
    przelicznikow maja karty mBank, przy ktorych przeciez to podwojne
    przewalutowanie sie stosuje.
    Pozdr
    TA

  • 2. Data: 2007-07-20 18:31:26
    Temat: Re: platnosci za granica i przewalutowanie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <T...@s...in.the.world> wrote in message
    pl...

    > Ale czy cos z tego wynika dla mnie? W powyzszych bankach zapewniano
    > mnie, ze dzieki temu moge zaosczedzic nawet do 20%. Czy to prawda?

    Hehehe... troche przesadzili... chyba ze sami maja taka marze a to jest
    promocja ;)

    MK

  • 3. Data: 2007-07-20 18:54:45
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    > egipskich albo lirach tureckich i jest to przeliczane BEZPOSREDNIO na
    > zlotowki. Unikam wiec podwojnego przewalutowania.

    Na dniach jak mi się uda postaram się przetestować kartę Polbanku i
    podrzucić wyniki na grupę.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski