  • 1. Data: 2007-07-20 09:31:26
    Temat: Polbank i jego konto oszczędzające - czyżby nowy lider?
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Właśnie będąc chwilę w terenie zahaczyłem o placówkę
    Polbanku i zostawiłem ksero dowódu, aby jak będę miał chwilkę wpaść
    i podpisać papiery. Z tego co się wypytałem sprawa ROR+konto
    oszczędzające wygląda bardzo atrakcyjnie. Generalnie jak to będzie
    wyglądać.
    Ustaliłem, że oba rachunki będą posiadały jedną kartę debetową
    (oczywiście można mieć dwie). W przypadku wypłaty z bankomatów
    Polbanku wybieramy rachunek z którego chcemy pobrać pieniądze. W
    przypadku innych bankomatów wybieramy zawsze z rachunku głównego. Co
    najlepsze rachunek oszczędzający można sobie ustawić jako główny a
    wypłaty z bankomatu nie są obciążone żadną prowizją i idą normalnie tak
    jak z ROR. Czyżby na naszym rynku pojawił się nowy ternd, czyli
    taki "quasi ROR" z oprocentowaniem 5%? Do tego z ROR mamy darmowe przelewy
    do wszystkich banków w Polsce. Bankomaty Polbanku są z funkcją
    wpłatomatu (z tego co wypytałem działa tak jak Multi/mBank). Co do
    dostępu przez www to dopiero zobaczę i zdam później relację (chociaż mam
    takie przeczucia po pobieżnym przeglądnięciu materiałów na www, że
    jest IE-only). ROR i konto oszczędzające nie kosztują nic za
    założenie/prowadzenie, karty debetowe do tych kont także nic nie
    kosztują - tylko brać i korzystać ;)

  • 2. Data: 2007-07-20 10:53:30
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> napisał(a):

> [...]
    > i podpisać papiery. Z tego co się wypytałem sprawa ROR+konto
    > oszczędzające wygląda bardzo atrakcyjnie. Generalnie jak to będzie

    Poslalem juz drugi raz mail z zapytaniem o korzystanie z ich systemu pod
    Linuxem - 0 ozewu.

    jesli tak traktuja klientow w innych sprawach.....

  • 3. Data: 2007-07-20 11:11:07
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:f7q47a$msr$1@inews.gazeta.pl...

    > Poslalem juz drugi raz mail z zapytaniem o korzystanie z ich systemu pod
    > Linuxem - 0 ozewu.
    >
    > jesli tak traktuja klientow w innych sprawach.....

    Może to świadczyć o tym, że prawidłowo alokują zasoby. Nie byłoby sensowne z
    punktu widzenia banku poświęcanie znacznej części zasobów (czasu,
    pracowników) dla powiedzmy 3% klientów, którzy akurat nie mogą lub nie chcą
    albo nie potrafią korzystać z Microsoft Windows. Zresztą nawet gdyby zająć
    się linuksiarzami, to za chwilę pojawi się ktos na przyklad na HPUX PARISC
    2.0 albo z czymś na Alpha EV67 i znowu będą narzekania, że mu coś nie
    działa, albo nie wie jak sobie skonfigurować żeby działało.

    Tym niemniej całkowity brak odpowiedzi jest godny piętna. :-) Rozumiem, że
    sprawdziłeś, że coś nie chodzi i nie jesteś linuksiarzem-teoretykiem?

    marekz

  • 4. Data: 2007-07-20 11:28:32
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał(a):

    > Rozumiem, że
    > sprawdziłeś, że coś nie chodzi i nie jesteś linuksiarzem-teoretykiem?

    nIE MAJA dEMO.

    np citi, nie chodzi pod opera - ale firefoxa spod linuxa akceptuje.

    Czuje niechec do grzebania w kontach spod windows.....Taka byla geneza
    przejscia na linuxa w domu

  • 5. Data: 2007-07-20 11:50:49
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:f7q690$2rs$1@inews.gazeta.pl...

    > nIE MAJA dEMO.
    > np citi, nie chodzi pod opera - ale firefoxa spod linuxa akceptuje.

    Mogą w Polbanku dokładnie nie wiedzieć w jakich wariantach chodzi a w jakich
    nie i wstydzą się tak napisać, a z drugiej strony nie chcą pisać losowej
    odpowiedzi. Albo akurat ktoś kto mógłby odpisać pojechał na wakacje. :-))
    Otwórz rachunek i sam sprawdź.

    > Czuje niechec do grzebania w kontach spod windows.....Taka byla geneza
    > przejscia na linuxa w domu

    No okej, nasz klient nasz per-pan. Ciekawe co było powodem tej niechęci.
    Czyżby mityczne "większe bezpieczeństwo z pod linuksa"? :-)) Jeżeli
    przypadkiem nie da się zalogować albo zlecić jakiejkolwiek operacji, to
    rzeczywiście bezpieczeństwo jest blisko 100%-owe. ;-) Ja jestem zdania, że
    uzywany OS ma pomijalne znaczenie. Dla kwestii bezpieczeństwa liczy się
    najbardziej styl używania komputera (o ile jesteśmy co najmniej na win2k w
    przypadku MS Windows).

    marekz

  • 6. Data: 2007-07-20 12:18:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MarekZ pisze:
    [...]

    > No okej, nasz klient nasz per-pan. Ciekawe co było powodem tej niechęci.
    > Czyżby mityczne "większe bezpieczeństwo z pod linuksa"? :-)) Jeżeli

    Dlaczego mityczne ?

    KJ

  • 7. Data: 2007-07-20 12:43:27
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Dlaczego mityczne ?

    Gdyż nie występuje w świecie rzeczywistym.

    marekz

  • 8. Data: 2007-07-20 13:02:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdyż nie występuje w świecie rzeczywistym.

    Ale masz jakieś wsparcie ?
    KJ

  • 9. Data: 2007-07-20 13:17:01
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Ale masz jakieś wsparcie ?
    > KJ

    No. Mam. Ewolucja udziału linuksów w rynku. Rola linuksa w projektach typu
    setiathome. Ale mnie wsparcie raczej niepotrzebne. :-)) Niech się
    mitologizujący linuksiarze martwią o wsparcie, żeby wraz ze wzrastającą
    zamożnością ludzi nie odeszli w ogóle w niebyt.

    marekz

  • 10. Data: 2007-07-20 13:40:37
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał(a):

> [...]
    > mitologizujący linuksiarze martwią o wsparcie, żeby wraz ze wzrastającą
    > zamożnością ludzi nie odeszli w ogóle w niebyt.

    Ale mi dobrze z Linuxem :)
    W grudniu kopilem Win XP i nowy dysk pod to.
    Jakos nie mam czasu zainstalowac.
    Widocznie tak mi doskwiera brak windy w codziennych potrzebach.......
    Jakby co - to spod Linuxa pisze wieczorkiem - z domu, jesli ktos sprawdzalbty w
    naglowkach OS.