  • 1. Data: 2009-01-03 18:44:54
    Temat: oprocentowanie w PLN
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    jakie macie oprocentowanie kredytu w PLN chodzi mi głównie o PKO w którym
    mój ojciec ma kredyt, jego oprocentowanie ku mojemu zdziwieniu znów wzrosło
    od 1 stycznia tego roku a podobno miało spaść, obecnie jest 7,97 % stale
    rosło od półtora roku i rata wzrosła z 1380 na 1540, jak to sie kształtuje u
    was? od kiedy obowiązuje obniżenie stóp procentowych

    --
    Adi

  • 2. Data: 2009-01-03 19:13:06
    Temat: Re: oprocentowanie w PLN
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    Stopy referencyjne zostały obniżone o 0,75% 23 grudnia i WIBORy/WIBIDy
    dobrze na to zareagowały. WIBOR-3M jest teraz w okolicy 5,85%, a na
    przełomie października i listopada był w okolicy 6,85% i tam ggdzieś była
    górka.

    Być może PKO BP wylicza jakiś swój uśredniony wskaźnik z ostatniego miesiąca
    albo kilku i dlatego oprocentowanie mogło wzrosnąć. Efekt spadku zobaczysz
    zapewne przy kolejnej zmianie.

    marekz

  • 3. Data: 2009-01-04 14:48:35
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Adi" <a...@g...com> wrote in message
> [...]
    > rosło od półtora roku i rata wzrosła z 1380 na 1540, jak to sie kształtuje
    > was? od kiedy obowiązuje obniżenie stóp procentowych

    mbank 7,56 w grudniu
    spadnie do 6,92 w styczniu (najprawdopodobniej)

  • 4. Data: 2009-01-04 17:49:48
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    george wrote:

    > mbank 7,56 w grudniu
    > spadnie do 6,92 w styczniu (najprawdopodobniej)

    W grudniu (dla raty płaconej 1 stycznia) miałem w mBanku oprocentowanie
    coś 7,74. teraz patrzyłem i jest w styczniu 7,47, chociaż WIBOR na
    koniec grudnia był coś 5,84, czyli razem z marżą oprocentowanie kredytu
    powinno być 6,74.

  • 5. Data: 2009-01-04 18:45:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Poldekk" <n...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > grudnia był coś 5,84, czyli razem z marżą oprocentowanie kredytu powinno

    zgodnie z trescia umowy:
    stawka bazowa brana jest z przedostatniego roboczego dnia miesiąca (...)
    WIBOR3M ( u mnie wskaznik podstawy ) wyniosł 30.12.2008 5,86%.
    Oprocentowanie wynosic bedzie 5,86% + indywidualna marża.

    pozdrawiam.

  • 6. Data: 2009-01-04 21:50:06
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    george wrote:

> [...]
    > WIBOR3M ( u mnie wskaznik podstawy ) wyniosł 30.12.2008 5,86%.
    > Oprocentowanie wynosic bedzie 5,86% + indywidualna marża.

    No więc indywidualna marża wynosi u mnie 0,9%, czyli powinienem mieć
    teraz oprocentowanie 6,76% a w internecie zaglądam i w harmonogramie
    spłat oprocentowanie czarno na żółtym to 7,46%. Więc albo mam coś innego
    w umowie, albo byka strzelili. Różnica 0,7% daje w moim konkretnym
    przypadku ponad 100 zł różnicy w miesięcznej racie! :-o

  • 7. Data: 2009-01-04 22:09:23
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > umowie, albo byka strzelili. Różnica 0,7% daje w moim konkretnym przypadku
    > ponad 100 zł różnicy w miesięcznej racie! :-o

    No ja bym zadzwonił i próbował wyjaśnić, ale najpierw należałoby przejrzeć
    swoją umowe, może jest nieco inna niz moja...
    Ja bede wiedzial dopiero pod koniec tygodnia jaka zmiana nastąpiła i dam
    znać.

  • 8. Data: 2009-01-05 16:43:48
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    > spłat oprocentowanie czarno na żółtym to 7,46%. Więc albo mam coś innego
    > w umowie, albo byka strzelili. Różnica 0,7% daje w moim konkretnym
    > przypadku ponad 100 zł różnicy w miesięcznej racie! :-

    jak to liczysz?

  • 9. Data: 2009-01-06 19:42:50
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Adi wrote:

    > jak to liczysz?

    Biorę kalkulator kredytowy, np. na stronie money.pl (koniec
    kryptoreklamy), wpisuję pozostałą do spłacenia kwotę kredytu, ilość
    miesięcy i oprocentowanie O1 i klikam "oblicz kredyt". Potem to samo,
    tylko zmieniam oprocentowanie.

  • 10. Data: 2009-01-06 22:32:46
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > kryptoreklamy), wpisuję pozostałą do spłacenia kwotę kredytu, ilość
    > miesięcy i oprocentowanie O1 i klikam "oblicz kredyt". Potem to samo,

    mi podali 6,86% (1% marży )