  • 11. Data: 2002-02-01 16:26:57
    Temat: Re: odpowiedz z Inteligo
    Od: mozga@SPAMTRICK_trimen.pl (Witek Mozga)

    Dla "Wiesław Sawicki" <k...@p...com>:

    >Zadanie matematyczne:
    >ile trzeba zebrac odsetek w ciagu miesiaca, aby srednie
    >saldo bylo powyzej 99,99 zl

    Za pomoca kalkulatora (http://www.trimen.pl/~mozga/procenty.html)
    wyliczylem, ze przy nominalnym oprocentowaniu miesiecznym 8%(zakladam
    obnizke oprocentowania) i przy podatku 20% wystarczy trzymac na koncie
    dokladnie 188zl i co miesiac beda dopisywac 1.00zl. Czyli nawet jak
    ktos bedzie bulil za karte te 0.99zl to te 188zl powinno wystarczyc,
    zeby nie doplacac do rachunku.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 12. Data: 2002-02-01 17:44:19
    Od: "Krab" <k...@h...pl_________>

    Użytkownik "BAH" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Od 15 lutego. :-((

    niestety BAH ma racje - bezplatne dotad karty beda platne od 15 lutego

  • 13. Data: 2002-02-01 19:33:49
    Temat: odpowiedz z Inteligo
    Od: "Wiesław Sawicki" <k...@p...com>

    Srednie miesieczne saldo wylicza sie w oparciu w wszystkie
    rachunki danego konta. Nie jest wazne na ile rachunkow
    jest konto rozbite.

    Zadanie matematyczne:
    ile trzeba zebrac odsetek w ciagu miesiaca, aby srednie
    saldo bylo powyzej 99,99 zl

    vis

  • 14. Data: 2002-02-01 20:40:11
    Od: "Wiesław Sawicki" <k...@p...com>

    Użytkownik "Rafal Podeszwa" <p...@t...chem.uw.edu.pl>
    napisał w wiadomości news:3C5A8D71.1E68097F@tiger.chem.uw.edu.pl...

    > Po prostu wiecej niz 99.99*miesieczna_stopa_procentowa. Pod warunkiem,
    > ze licza srednia tak, jak powinni. To znaczy, ze jest to srednia wazona
    > i np. 100 zl zostawione na 10 dni to to samo, co 1000 zl na 1 dzien.

    Miesieczna_stopa_procentowa=stopa_roczna*(liczba_dni
    _w_miesiacu/liczba_dni_w
    _roku)

    > Pozdrawiam
    >
    > Rafal

    W rozmowie zapytalem sie o to konsultanta i potwierdzil, ze tak jest liczone
    srednie saldo

    vis

  • 15. Data: 2002-02-02 00:13:06
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Witek Mozga" <mozga@SPAMTRICK_trimen.pl> napisał w wiadomości

    > to znaczy, ze jak mam karte, ale ja zastrzege, to ni bede bulil tego
    > 0.99zl?

    Teoretycznie - nie.

    W praktyce - tak.

    Teoria jest wtedy, kiedy wypowiadasz umowę - mimo, że karta jest zamykana,
    jeszcze za nią zapłacisz, bo ZACZĄŁEŚ choć jednym dniem okres rozliczeniowy.

    Praktyka - najpierw zamukasz kartę, potem rachunek. Za kartę nie płacisz.

    Co bardziej inteligentni potrafią wykorzystać tę sztuczkę do pewnego
    dniałania... hmmm... niezgodnego z intencjami banku, ale naprawdę nie mogę,
    bo mnie dział reklamacji zabije! ;)))

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 16. Data: 2002-02-02 00:34:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3fb02$na3$1@news.onet.pl...

    > Teoria jest wtedy, kiedy wypowiadasz umowę - mimo, że karta jest zamykana,
    > jeszcze za nią zapłacisz, bo ZACZĄŁEŚ choć jednym dniem okres
    rozliczeniowy.

    Mylisz sie. Nie zadnego uzasadnienia dla takiego postepowania. Jezeli
    wypowiadam umowe przed wprowadzeniam zmian to one nie moga mnie dotyczyc. Co
    wiecej jezeli po wprowadzeniu zmian w umowie lub regulaminie nie godze sie
    na nowe warunki i wypowiadam umowe to nowe postanowienia mnie nie wiaza.
    Przypominam, ze zgodnie z obowiazujacymi od 7 stycznia zapisami w prawie
    bankowym, umowa o prowadzenie rachunku musi zawierac wszystkie prowizje,
    oplaty oraz warunki ich zmian. Poniewaz umowy zawierane przed ich
    wprowadzeniem nie zawieraly takich regulacji [a nawet nie zawiera ich
    wiekszosc umow obecnie zawieranych] stawia to pod znakiem zapytania w ogole
    waznosc wprowadzonych w ten sposob zmian w TOiP.
    IMHO, zeby nie bylo zadnych watpliwosci banki powinny w pierwszej kolejnosci
    wprowadzic zmiany do umow, a dopiero potem podnosic [ew. obnizac ;)] oplaty.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 17. Data: 2002-02-02 09:31:57
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > rozliczeniowy.
    >
    > Mylisz sie. Nie zadnego uzasadnienia dla takiego postepowania. Jezeli
    > wypowiadam umowe przed wprowadzeniam zmian to one nie moga mnie dotyczyc.
    Co

    OK. Ja nie miałem na myśli sytuacji, kiedy jest zmieniany cennik.

    Chodziło mi o to, że w momencie wypowiadania umowy, najlpiej przed jej
    dokonaniem, ręcznie zablokować kartę [tę płatną] i serwisy SMS. Bo inaczej w
    okresie wypowiedzenia zostanie za nie pobrana opłata - bo zaczęliśmy dany
    okres rozliczeniowy przynajmniej jednym dniem.
    System inteligo jest tak dziwnie skonsutruowany, że deaktywując usługi
    ręcznie - przez konsultanta - nie pobierze opłaty np. za VE, bo nie widzi
    jej już w systemie.
    Mimo, że teoretycznie powinien...

    Piszę to po konsultacjach z działem reklamacji.

    Tak więc nie miało to nic wspólnego ze zmianą cennika.

    Po prostu do końca obowiązywania umowy obowiązuje także cennik. Nie wnikam
    który, ale obowiązuje.

    Piszę to dlatego, że ktoś twierdził, że w momencie zablokowania dostępu do
    rachunku, nie bedą pobierane opłaty, co jest nieprawdą.

    Gdy już będzie obowiązywać nowa TOiP, przed złożeniem wypowedzenia,
    należałoby pozostawić na koncie mimimum 100 złotych - aby nie zeżarło
    prowizji za prowadzenie...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 18. Data: 2002-02-02 09:41:18
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > rozliczeniowy.
    >
    > Mylisz sie. Nie zadnego uzasadnienia dla takiego postepowania. Jezeli

    Ale ja nie mówię o zmianach cennika. Przedstawiałem sytuację, kiedy po
    prostu wypowiadasz umowę, gdy obowiązuje dany cennik. Obojętne - stary, czy
    nowy.
    Wypowiadasz nie ze względu na to, że nie akceptujesz zmian, ale po prostu,
    już Ci się nie podoba.

    W takim wypadku według nowej TOiP należałoby na rachunku pozostawić 100
    złotych, aby nie naliczyć prowizji [gdy mówimy o kliencie, którego już nowa
    TOiP obowiązuje].

    Do tego ręcznie zdeaktywować VE, a także serwisy SMS, bo w przypadku
    złożenia wypowiedzenia i niezablokowania usług, zostanie pobrana opłata za
    rozpoczęty okres rozliczeniowy przynajkniej jednym dniem.

    Gdy zdeaktywujesz ręcznie, to system inteligo nie wykryje tej usługi i nie
    naliczy za nią opłaty. Taki już jego urok. Przynajmniej obecnie.

> [...]
    > na nowe warunki i wypowiadam umowe to nowe postanowienia mnie nie wiaza.

    Sytuacja hioptetyczna. Od 15 lutego zmiania się cena za serwisy SMS na
    powiedzmy 10 złotych.

    W przypadku Twojego rachunku opłaty są pobierane 20 każdego miesiąca.

    Nie akceptujesz zmian - wypowiadasz umowę z 30 dniowym okresem
    wypowiedzenia.

    Nie deaktywujesz serwisu SMS.

    Pytanie - jaka opłata za serwis SMS zostanie naliczona? Obawiam się, że
    jednak według nowego cennika...

> [...]
    kolejnosci
    > wprowadzic zmiany do umow, a dopiero potem podnosic [ew. obnizac ;)]

    Tutaj nie mogę się wypowiadać, bo nie znam tematu. Ale nie wystarczy w
    umowie określić, że opłaty znajdują się w cenniku i, że cennik jest
    interalną częścią umowy?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 19. Data: 2002-02-02 09:43:19
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Głupi outlook. Zawiesił mi się i napisał, że nie wysłał... A jednak wysłał.

    Dlatego odpowiedziałem dwa razy innymi słowami. :)

  • 20. Data: 2002-02-04 14:02:21
    Od: mozga@SPAMTRICK_trimen.pl (Witek Mozga)

    >to znaczy, ze jak mam karte, ale ja zastrzege, to ni bede bulil tego
    >0.99zl?

    wlasnie dostalem maila z Inteligo, ze po zastrzezeniu lub zamknieciu
    karty nie bede placil 0.99zl

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/