eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › nowa usługa - nocne budzenie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2009-04-23 09:15:24
    Temat: nowa usługa - nocne budzenie
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    O godzinie 03:50 całą rodzinę wyrwał ze snu dzwonek telefonu stacjonarnego.
    Mamy w innym mieście bliską osobę w podeszłym wieku i takie nocne telefony
    wywołują atmosferę nerwowości.
    Okazało się, że z numru 0-81 460-61-00 dzwoni system faksowy i próbuje nadać
    faks.
    Nocą nasz komputer z faksmodemem jest wyłączony więc faks nie został
    odebrany.
    Po kilku minutach znów teelfon z piskami zachęty do odebrania faksu.
    Odłożyliśmy słuchawkę na bok.
    Rano przypomnieliśmy sobie, że w dniu poprzednim (wczesnym popołudniem)
    kliknęliśmy na stronie IPKO w opcję "wyślij faksem potwierdzenie przelewu".
    Obok widniała adnotacja, że "w ciągu maksymalnie piętnastu minut" faks
    zostanie wysłany.
    Czekałem na ten faks ale niczym autobus PKS za PRLu po prostu się nie
    doczekałem (nad czym smętnie acz ze zrozumieniem człowieka dorastajacego
    jeszcze PRL, pokiwałem głową).
    Jednak budzenie telefonem inicjowanym przez ŹLE SKONFIGUROWANY system to
    przegięcie.
    Jeśli system ma zatory i nie mógl wysłać faksu w prawidłowym terminie to
    zaprzestanie wysyłania kolejkowanych opóźnionych faksów powinien zakończyć o
    powiedzmy godzinie 22 a rozpocząc następnego dnia rano.
    Każdy taki system umożliwia taką funkcjonalność.
    Widocznie PKO BP lub Inteligo (są jakoś powiązane) nie zatrudniają zbyt
    bystrych lub sumiennych techników.
    Pod numerem z ientyfikacji zgłasza się faks ale pod innym numerem z tej
    samej wiązki (jestem b. pracownkiem operatora telekomunkacynego i wiem jak
    "przeprowadzać dochodzenie") zgłasza się konsultant, który potwierdził iż
    wzmiankowany numer to CID wysyłany przy faksach wychodzących od systemu do
    klientów.
    Chwila dłuższej rozmowy i dowiedziałem się, że z systemu korzystają klienci
    zarówno Inteligo jak i PKO BP.
    Przestrzegam zatem klientów tych banków aby mocno się zastanowili zanim
    kliknął w opcję "wyślij faksem potwierdzenie przelewu" i podany numer jest
    numerem mieszkania.
    Telefon może zadzwonić o dowolnej porze.
    vari



  • 2. Data: 2009-04-23 09:57:31
    Temat: Re: nowa usługa - nocne budzenie
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Kiedyś uparcie spod takiego numeru dzwoniła do mnie jakaś kobita - przedstawiając się
    a i owszem jej prywatnym nazwiskiem (w końcu każda może być panią Walewską przez
    telefon, nie?), ale odmawiając podania "firmy" i żądając bez tonu sprzeciwu moich
    danych, zanim powie o co chodzi.
    To ten sam bank zdaje się.
    Niestety, wynoszenie centrów obsługi poza siedziby central banków rodzi nadgorliwość
    gorszą od komunizmu.
    JaC


    -----

    > Okazało się, że z numru 0-81 460-61-00 dzwoni system faksowy i próbuje nadać faks.
    > Chwila dłuższej rozmowy i dowiedziałem się, że z systemu korzystają klienci zarówno
    Inteligo jak i PKO BP.


  • 3. Data: 2009-04-23 16:06:59
    Temat: Re: nowa usługa - nocne budzenie
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    vari pisze:

    > Przestrzegam zatem klientów tych banków aby mocno się zastanowili zanim
    > kliknął w opcję "wyślij faksem potwierdzenie przelewu" i podany numer jest
    > numerem mieszkania.
    > Telefon może zadzwonić o dowolnej porze.

    To teraz będziesz wiedział, że potwierdzenia przelewów możesz sobie sam
    wydrukować.

    --
    animka


  • 4. Data: 2009-04-23 18:00:48
    Temat: Re: nowa usługa - nocne budzenie
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Bo przecież usługa wysyłania potwierdzeń faksem służy do szybkiego
    potwierdzenia przelewu _u_ kontrahenta_, a nie u siebie :)

    T.


  • 5. Data: 2009-04-24 09:46:17
    Temat: Re: Re:_nowa_usługa_-_nocne_budzenie
    Od: "Pen" <naj.kp@WYTNIJ_TOwp.pl>


    [cytat]
    Niestety, wynoszenie centrów obsługi poza siedziby central banków rodzi nadgorliwość
    gorszą od komunizmu.
    [/cytat]
    Chyba outsourcing obsługi klienta w banku nie jest możliwy ze względu na tajemnicę
    bankową. A na pewno nie ma miejsca w przypadku PKO BP
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://msp.money.pl


  • 6. Data: 2009-04-24 09:54:44
    Temat: Re: _nowa_usługa_-_nocne_budzenie
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Pen" <naj.kp@WYTNIJ_TOwp.pl> writes:

    > [cytat]
    > Niestety, wynoszenie centrów obsługi poza siedziby central banków rodzi
    nadgorliwość gorszą od komunizmu.
    > [/cytat]
    > Chyba outsourcing obsługi klienta w banku nie jest możliwy ze względu na tajemnicę
    bankową. A na pewno nie ma miejsca w przypadku PKO BP

    A inteligo to niby jak działa?
    KJ

    --
    "In order to form an immaculate member of a flock
    of sheep one must, above all, be a sheep"
    - Albert Einstein


  • 7. Data: 2009-04-25 06:00:41
    Temat: Re: Re:_nowa_usługa_-_nocne_budzenie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Pen" <naj.kp@WYTNIJ_TOwp.pl> wrote in message
    news:gss1p9$4bd$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    >
    > Chyba outsourcing obsługi klienta w banku nie jest możliwy ze względu na
    > tajemnicę bankową. A na pewno nie ma miejsca w przypadku PKO BP
    > --

    Wszystkie Agencje PKOBP to outsourcing :).

    MK


  • 8. Data: 2009-04-25 21:04:43
    Temat: Re: Re:_nowa_usługa_-_nocne_budzenie
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jasne, i wszyscy są Warszawiakami siedzącymi w budynku przy Puławskiej, a świstak
    sobie robi kapelusik ze sreberek...
    JaC


    -----

    > Chyba


  • 9. Data: 2009-04-27 18:03:52
    Temat: Re: nowa usługa - nocne budzenie
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    vari <v...@p...onet.pl> had the courage to write:
    > O godzinie 03:50 całą rodzinę wyrwał ze snu dzwonek telefonu
    > stacjonarnego. Mamy w innym mieście bliską osobę w podeszłym wieku i
    > takie nocne telefony wywołują atmosferę nerwowości.
    > Okazało się, że z numru 0-81 460-61-00 dzwoni system faksowy i próbuje
    > nadać faks.
    > Nocą nasz komputer z faksmodemem jest wyłączony więc faks nie został
    > odebrany.
    > Po kilku minutach znów teelfon z piskami zachęty do odebrania faksu.
    > Odłożyliśmy słuchawkę na bok.
    > Rano przypomnieliśmy sobie, że w dniu poprzednim (wczesnym popołudniem)
    > kliknęliśmy na stronie IPKO w opcję "wyślij faksem potwierdzenie
    > przelewu". Obok widniała adnotacja, że "w ciągu maksymalnie piętnastu
    > minut" faks zostanie wysłany.
    > Czekałem na ten faks ale niczym autobus PKS za PRLu po prostu się nie
    > doczekałem (nad czym smętnie acz ze zrozumieniem człowieka dorastajacego
    > jeszcze PRL, pokiwałem głową).
    > Jednak budzenie telefonem inicjowanym przez ŹLE SKONFIGUROWANY system to
    > przegięcie.
    > Jeśli system ma zatory i nie mógl wysłać faksu w prawidłowym terminie to
    > zaprzestanie wysyłania kolejkowanych opóźnionych faksów powinien
    > zakończyć o powiedzmy godzinie 22 a rozpocząc następnego dnia rano.
    > Każdy taki system umożliwia taką funkcjonalność.
    > Widocznie PKO BP lub Inteligo (są jakoś powiązane) nie zatrudniają zbyt
    > bystrych lub sumiennych techników.
    > Pod numerem z ientyfikacji zgłasza się faks ale pod innym numerem z tej
    > samej wiązki (jestem b. pracownkiem operatora telekomunkacynego i wiem
    > jak "przeprowadzać dochodzenie") zgłasza się konsultant, który
    > potwierdził iż wzmiankowany numer to CID wysyłany przy faksach
    > wychodzących od systemu do klientów.
    > Chwila dłuższej rozmowy i dowiedziałem się, że z systemu korzystają
    > klienci zarówno Inteligo jak i PKO BP.
    > Przestrzegam zatem klientów tych banków aby mocno się zastanowili zanim
    > kliknął w opcję "wyślij faksem potwierdzenie przelewu" i podany numer
    > jest numerem mieszkania.
    > Telefon może zadzwonić o dowolnej porze.
    > vari


    Po to właśnie ma się faks internetowy (fax2email), w PL kosztuje grosze.

    k.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1