  • 1. Data: 2011-03-20 09:13:17
    Temat: mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA
    Od: "Tomek D" <t...@g...com>

    Jakiś czas temu rozbiłem auto.
    Szkoda całkowita, ekonomiczna nieopłacalność naprawy czyli auto do kasacji.
    Wszystko super gdyby nie wielkość odszkodowania: 6.100 zł
    (wartość auta wg. wyceny 17.000)
    Tyle właśnie wypłacono mi z polisy AC - ubezpieczenie mDirect, zawarte za
    pośrednictwem mBanku a likwidowane przez Hestię.

    Ubezpieczyciel uznał że to co zostało mi w ręku czyli wrak, bez przodu, z
    rozjechaną geometrią wart jest 11.800 zł!!!!!
    Super ale wartość rynkowa kupy złomu to ok. 2 tys. zł...

    Ostrzegam zatem, że w przypadku szkody całkowitej przy ubezpieczeniu mDirect w
    mBanku wychodzi się na tym jak Zabłocki na mydle.

    http://blogprzewodnika.blogspot.com/2011/03/mbankmdi
    rect-hestia-odradzam.html

  • 2. Data: 2011-03-20 10:31:17
    Temat: Re: mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2011-03-20 10:13, Tomek D pisze:
> [...]
    >
    > Ostrzegam zatem, że w przypadku szkody całkowitej przy ubezpieczeniu mDirect w
    > mBanku wychodzi się na tym jak Zabłocki na mydle.

    Ale tak jest w każdej ubezpieczalni. Trzeba się odwoływać,iść w
    ostateczności do sądu. Wpisz "szkoda całkowita" w googlach.

    Darek

  • 3. Data: 2011-03-20 11:22:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-20 11:31, Darek pisze:

    > Ale tak jest w każdej ubezpieczalni. Trzeba się odwoływać,iść w
    > ostateczności do sądu. Wpisz "szkoda całkowita" w googlach.

    I gdzie tutaj w ogóle wina mbanku i jego mdirectu?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-03-20 13:17:44
    Od: "Grześ " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomek D <t...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ostrzegam zatem, że w przypadku szkody całkowitej przy ubezpieczeniu mDirect w
    > mBanku wychodzi się na tym jak Zabłocki na mydle.

    I tak masz nieźle bo pewnie jakbyś miał polisę w tym TUWie to byłoby gorzej

    http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/816106,winny-samo
    chod-a-nie-kierowca-firma-ubezpieczeniowa-nie,id,t.h
    tml?kategoria=660#dodaj-komentarz

    "Kiedy Marian Stańczyk stał na czerwonym świetle na skrzyżowaniu ul.
    Kościuszki i Żwirki, w tył jego samochodu wjechała taksówka. Choć do zdarzenia
    doszło w listopadzie, pan Marian wciąż nie dostał odszkodowania.

    &#8211; Taksówkarz napisał oświadczenie, w którym przyznał się do winy, ale firma
    ubezpieczeniowa nie chce wypłacić mi odszkodowania z jego ubezpieczenia OC &#8211;
    mówi Marian Stańczyk.

    Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych" TUW", w którym taksówkarz ma wykupioną
    polisę, uznało, że przyczyną kolizji była awaria układu hamulcowego, więc
    kierowca nie ponosi odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę.

    &#8211; Przecież to absurdalne, żebym ja ponosił straty za awarię w czyimś
    samochodzie! &#8211; oburza się Marian Stańczyk.

    Z ostatniego pisma, które firma ubezpieczeniowa skierowała do poszkodowanego,
    wynikało, że jej decyzja o niewypłaceniu odszkodowania jest ostateczna. Po
    interwencji "Expressu Ilustrowanego" zmieniono jednak zdanie. W e-mailu do
    redakcji Jarosław Goliniewski, dyrektor biura zarządu "TUW", napisał: "W celu
    wydania ostatecznego stanowiska, co do zasadności roszczenia poszkodowanego
    zarządzone zostało wykonanie dodatkowych czynności przez naszą placówkę w
    Łodzi, o czym powiadomiony zostanie poszkodowany. Dopiero po uzyskaniu
    niezbędnych informacji podjęta zostanie decyzja o podtrzymaniu lub zmianie
    stanowiska Towarzystwa".

  • 5. Data: 2011-03-20 14:06:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-20 14:17, Grześ pisze:

> [...]

    > polisę, uznało, że przyczyną kolizji była awaria układu hamulcowego, więc
    > kierowca nie ponosi odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę.

    Przedni żart :)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-03-20 15:31:52
    Od: Maruda <m...@n...com>

> [...]

    > Ostrzegam zatem, że w przypadku szkody całkowitej przy ubezpieczeniu mDirect w
    > mBanku wychodzi się na tym jak Zabłocki na mydle.

    Jak już ktoś parę postów obok napisał nt. serwisów transkacyjnych www
    banków, to podobnie można by rzec o ubezpieczeniach.
    Ubezpieczenia nie są po to, aby ubezpieczonemu zrobić dobrze, ale po to,
    aby ubezpieczycielowi zrobić dobrze.
    Myślę, że od teraz będziesz coroczną składkę na AC chował do skarpety
    (tj na dobrze oprocentowaną lokatę), a jak rozdupisz kolejne auto, to
    będziesz miał na naprawę, albo na następne - jak znalazł.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2011-03-20 16:39:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-20 16:31, Maruda pisze:

    > Myślę, że od teraz będziesz coroczną składkę na AC chował do skarpety
    > (tj na dobrze oprocentowaną lokatę), a jak rozdupisz kolejne auto, to
    > będziesz miał na naprawę, albo na następne - jak znalazł.

    Gorzej, jeśli rozwali auto w pierwszym lub drugim roku, i po to jest
    ubezpieczenie, a nie po to, aby wycyckać ubezpieczyciela finansowo (bo
    to się zwykle nie udaje i nie taki jest cel ubezpieczenia).

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-03-20 16:57:27
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

> [...]
    > Ubezpieczyciel uznał że to co zostało mi w ręku czyli wrak, bez przodu, z
    > rozjechaną geometrią wart jest 11.800 zł!!!!!

    To może niech uzasadnią, skąd szkoda całkowita, skoro jak widać wrak
    jest 2xwięcej wart od wypłaconej kwoty? No i do sądu z nimi. A Hestia
    miała taką dobrą opinię...

    --
    Raf

  • 9. Data: 2011-03-20 17:00:49
    Od: "Grześ " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Przedni żart :)

    hehe też się uśmiałem jak to czytałem, ale niestety taka praktyka w tym
    towarzystwie jest normą. Zdarzają się że likwidatorzy podważają notatki
    policyjne (wiem przynajmniej o jednym przypadku gdzie policja stwierdziła winę
    kierowcy A, a likwidator TUW stwierdził że wina była obopólna i odmówił
    wypłaty z OC sprawcy). Prawdopodobnie to celowa zagrywka, niech tylko połowa
    ludzi którym odmówili pójdzie do sądu to jakieś oszczędności TUW będzie miał.

  • 10. Data: 2011-03-20 17:37:44
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 20.03.2011 Rafał <a...@m...invalid> napisał/a:

    > To może niech uzasadnią, skąd szkoda całkowita, skoro jak widać wrak
    > jest 2xwięcej wart od wypłaconej kwoty? No i do sądu z nimi. A Hestia
    > miała taką dobrą opinię...

    Teściowej zmniejszyli wypłatę z AC o 30%, bo nie zanotowała numeru
    rejestracyjnego poszkodowanego pojazdu. Tak że dobra opinia o Hestii to
    chyba wyłącznie legenda.
    --
    Samotnik