  • 11. Data: 2004-09-20 13:37:29
    Temat: Re: mBank- luka w systemie zabezpieczeń(długie)
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie jest ot takie oczywiste. Moze do arbitra, a moze do nadzoru...

    Do arbitra i nadzoru możesz sobie skargę złozyć a nie reklamację. Z resztą
    arbiter zazwyczaj pyta sie czy już korespondowałeś z bankiem ;-)

    > po
    >
    > Pragne zauwazyc, ze tu nie Ameryka. W Polskim prawie nie ma zasady
    > precedensu.

    Nie chodzi o precedens w sensie prawa w krajach anglosaskich. Skoro ktoś
    uważa, że w danej sprawie z całą pewnością uzyska sie "wysokie
    odszkodowanie" to zazwyczaj ma jakieś dane, aby tak pisać. A więc na
    przykład zna podobne sprawy zakończone prawomocnym uzyskaniem "wysokiego
    odszkodowania" .Stąd moje pytanie do "ble".

  • 12. Data: 2004-09-20 13:39:31
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-20 15:30, kiedy $$Szalony_Kapelusznik$$
    napisał(a) co następuje:

    > Pragne zauwazyc, ze tu nie Ameryka. W Polskim prawie nie ma zasady
    > precedensu.

    Zasada precedensu w systemach common law to zasada, wedle której ratio
    decidendi staje się zasadą wiążącą dla orzeczeń przyszłych. Natomiast
    Glenn użyła (jak mniemam) słowa precedens w znaczeniu bliższym
    codziennemu, polskiemu ususowi językowemu, wedle którego precedens to po
    prostu wydarzenie poprzedzające jakieś inne podobne wydarzenia.
    Innymi słowy szło o jakikolwiek przykład potwierdzający tezę.

    Nota bene system prawa unijnego zawiera istotne elementy common law.
    Chociaż to nie Ameryka...

  • 13. Data: 2004-09-20 13:43:46
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > prostu wydarzenie poprzedzające jakieś inne podobne wydarzenia.
    > Innymi słowy szło o jakikolwiek przykład potwierdzający tezę.

    Otóż to. Dlatego chętnie zapoznam się z przykładami, którymi dysponuje
    "ble".

  • 14. Data: 2004-09-20 16:49:01
    Od: "ble" <b...@v...pl>

    > Otóż to. Dlatego chętnie zapoznam się z przykładami, którymi dysponuje
    > "ble".
    Jasne, ze nie podam Ci numeru sprawy, czy czegos takiego. Bank PKO BP,
    zupelnie przypadkowe ujawnienie tajemnicy bankowej i tyle. Klient sklada
    reklamacje, wysokie odszkodowanie. Tyle
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2004-09-20 19:40:37
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    ble napisał:
    > Jasne, ze nie podam Ci numeru sprawy, czy czegos takiego. Bank PKO BP,
    > zupelnie przypadkowe ujawnienie tajemnicy bankowej i tyle. Klient sklada
    > reklamacje, wysokie odszkodowanie.

    Taa, chyba po wygranym przez powoda procesie sądowym. Trzeba udowodnić,
    że wpadka banku to reguła a nie przypadek. Powodzenia. Sam z siebie to
    bank mu w ramach przeprosin może długopis podarować :)

    K.

  • 16. Data: 2004-09-21 05:39:11
    Od: "krab" <k...@k...pl_____>

    Użytkownik "Krystek" <k...@p...space.mailbox> napisał w wiadomości
    >Sam z siebie to
    > bank mu w ramach przeprosin może długopis podarować :)

    dlugopis, torba parasolka itp, zabawki po kilka zlotych, zapewne zalagodzilo
    by niejedno dziadowstwo robione przez nich -
    niestety obsluga jesli ma takie gadgety - to rozdaje je wsrod znajomych albo
    w sposob przypadkowy i na wlasciwe przeznaczenie zazwyczaj juz ich nie
    starcza

  • 17. Data: 2004-09-21 09:13:36
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jasne, ze nie podam Ci numeru sprawy, czy czegos takiego. Bank PKO BP,
    > zupelnie przypadkowe ujawnienie tajemnicy bankowej i tyle. Klient sklada
    > reklamacje, wysokie odszkodowanie. Tyle

    Jakieś bliższe szczegóły? Na czym polegało to "przypadkowe ujawnienie" ? I
    ile wyniosło to "wysokie odszkodowanie" ? No i czy jest to jedyny przykład
    (dość enigmatyczny), którym dysponujesz na poparcie tezy o bezspornym według
    Ciebie "wysokim odszkodowaniu", które zostanie wypłacone w sprawie z tego
    wątku?

  • 18. Data: 2004-09-21 19:05:59
    Od: s...@p...onet.pl

    ciach
    > A tak już na zakończenie.Co myślicie o napisaniu oficjalnej skargi, bo wg
    > mnie w moim przypakdu doszło zarówno do złamania tajemnicy bankowej jak i
    > ustawy o ochronie danych osobowych.Wydaje mi się ze mbank powinien za to w
    > jakiś sposób odpowiedzeć.Proszę więc o wasze opinie.
    >
    > pozrdawiam
    >
    > Pablo
    jeśli zdarzyło by Ci się to w stanach, zostałbyś milionerem, w Polsce nie
    zarobisz na tym grosza- takie są polskie sądy niestety :-(

    pzdr

  • 19. Data: 2004-09-22 22:56:42
    Od: b...@v...pl

> [...]
    > Ciebie "wysokim odszkodowaniu", które zostanie wypłacone w sprawie z tego

    "Przypadkowe ujawnienie" wynikało chyba z błedu kasjerki, która na rachunku
    jednego klienta dokonała operacji zleconych przez innego. Doszło do
    ujawnienia. Nie Glenn nie powiem "ile". I rzeczywiscie jest to jedyny (nie
    wiem czy az tak bardzo enigmatyczny) jakim dysponuje.A poza tym nie wyciągaj
    prosze zbyt pochopnych wniosków. Nigdzie nie napisałam ze odszkodowanie
    bedzie "bezsporne".
    pozdrawiam
    Ble

  • 20. Data: 2004-09-24 08:32:13
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Tue, 21 Sep 2004 11:13:36 +0200, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

> [...]
    >Ciebie "wysokim odszkodowaniu", które zostanie wypłacone w sprawie z tego

    Pewnie chodzi o sprawe z przed paru lat, AFAIR któreś PKO (lub Pekao)
    wysłało kartę z życzeniami do byłej klientki, która pare lat wcześniej
    zlikwidowała tam konto. Nie jestem prawnikiem, ale chyba skarżyła ona
    z powódctwa cywilnego w związku z ustawą o ochronie danych osobowych.
    AFAIR odszkodowanie dostała 20k PLN, ale wszystko znam to z relacji
    usenetowych, m.in. z tejże grupy ;). Także moze to legenda ;).

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com