  • 1. Data: 2003-11-20 00:24:49
    Temat: mBank i przelew z zagranicy - niespodzianka
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Wlasnie na wlasnej skorze przekonalem sie jak wyglada
    przelew z konta zagranicznego (w tym przypadku AIB Bank)
    na ekonto w mBanku.
    mLinka nie zajaknela sie nawet, ze nie jest to przelew bezposredni
    z radoscia podajac mi kod swift mBanku. Dodala jeszcze, ze
    oczywiscie mBank nie pobiera zadnych oplat za przyjecie przelewu.

    Okazuje sie jednak, ze na drodze jest jeszcze WBK, ktory po
    cichutku wzial dla siebie 10 euro z kwoty przelewu!!!

    Czy jest jakis sposob, by obejsc posrednictwo WBK?

    Pozdro
    GreG

  • 2. Data: 2003-11-20 00:37:40
    Temat: Re: mBank i przelew z zagranicy - niespodzianka
    Od: "Marcin Lubojanski" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    GreG <g...@w...pl> nagryzmolił(a) w
    news:kRTub.1205$nm6.4712@news.indigo.ie :

> [...]
    > cichutku wzial dla siebie 10 euro z kwoty przelewu!!!
    >
    > Czy jest jakis sposob, by obejsc posrednictwo WBK?

    Nie znam się totalnie na temacie, bo nigdy przelewu z zagranicy nie
    odbierałem, ale co ma WBK do mBanku???

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 3. Data: 2003-11-20 01:12:12
    Od: "LUZYTA" <l...@g...pl>

    Marcin Lubojanski <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> napisał(a):

    > Nie znam się totalnie na temacie, bo nigdy przelewu z zagranicy nie
    > odbierałem, ale co ma WBK do mBanku???

    Do mBanku to nie ma za wiele ;-)
    Tez się na tym nie znam totalnie, ale WBK to zapewne bank korespondent AIB
    (główny akcjonariusz WBK).

  • 4. Data: 2003-11-20 06:52:37
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wlasnie na wlasnej skorze przekonalem sie jak wyglada
    > przelew z konta zagranicznego (w tym przypadku AIB Bank)
    > na ekonto w mBanku.
    > mLinka nie zajaknela sie nawet, ze nie jest to przelew bezposredni

    Bo nie mogla tego wiedziec. To zalezy, z jakiego banku sie wysyla. drogi
    przelewow miedzynarodowych niezbadane sa...

    > z radoscia podajac mi kod swift mBanku. Dodala jeszcze, ze
    > oczywiscie mBank nie pobiera zadnych oplat za przyjecie przelewu.

    i nie pobral...;-)

    > Okazuje sie jednak, ze na drodze jest jeszcze WBK, ktory po
    > cichutku wzial dla siebie 10 euro z kwoty przelewu!!!

    Bo zapewne nadawca przelewu nie oplacil pelnej drogi przelewu, tylko koszty
    nadania. Oszczedny byl...;-) Lub nieswiadomy powagi zagadnienia...;-)

    > Czy jest jakis sposob, by obejsc posrednictwo WBK?

    W tej konfiguracji (AIB -> BRE) zapewne nie ma.
    Przelewy miedzynarodowe drogie sa...
    Mozesz poinformowac nadawce, ze ci zalega z 10EUR bo nie oplacil przelewu w
    pelni.
    Jezeli nie mozesz tak powiedziec nadawcy to musisz sie cieszyc tym, co
    przyszlo...;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2003-11-20 10:02:40
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "LUZYTA" <l...@g...pl> wrote:

    > Do mBanku to nie ma za wiele ;-)
    > Tez się na tym nie znam totalnie, ale WBK to zapewne bank korespondent AIB
    > (główny akcjonariusz WBK).

    A nie łatweij by było puszczać takie przelewy popbrzez BRE Bank? Chyba
    mają w nim swoje udziały Niemcy...

    --
    Mortified by the lack of conscience
    Our sanctity bears no relevance

  • 6. Data: 2003-11-20 12:05:34
    Od: "maciejm" <m...@w...pl>

> [...]

    >pelni.
    >Jezeli nie mozesz tak powiedziec nadawcy to musisz sie cieszyc tym, co

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2003-11-20 12:12:14
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in news:kRTub.1205$nm6.4712@news.indigo.ie:

    /ciach.../

    > Czy jest jakis sposob, by obejsc posrednictwo WBK?

    Sprawdzic jakie sa banki-korespondenci BRE Banku w tamtym kraju, wyslac
    przelew stamtad i liczyc na to, ze dojdzie bezposrednio.

    Czasem bank-korespondenta mozna wpisac do przelewu na sztywno (z listy
    dostepnych), ale w przypadku braku trzeciego banku nie wiem czy wpisywanie
    2 x BRE ma sens.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 8. Data: 2003-11-21 00:34:52
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "maciejm" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]

    Zaskakujaco szybko - 2 dni, choc mowia o pieciu.

    GreG

  • 9. Data: 2003-11-21 00:43:08
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > Bo nie mogla tego wiedziec. To zalezy, z jakiego banku sie wysyla. drogi
    > przelewow miedzynarodowych niezbadane sa...

    Ha, pytanie brzmi, czy mBank jako bank (jak sie okazuje dla wszystkich
    ale z nikim), nie powinien powiedziec, ze jest niesamodzielnym folklorem na
    rynku.
    Bo dokladnie o tym wie.

    > Bo zapewne nadawca przelewu nie oplacil pelnej drogi przelewu, tylko
    koszty
    > nadania. Oszczedny byl...;-) Lub nieswiadomy powagi zagadnienia...;-)

    Drogia byla prosta - AIB (dla scislosci podam, ze to bank w Irlandii) ->
    mBank.
    Nadawca - odbiorca. Droga na pozor prosta...
    Zaplacilem za nadanie (min. 20 euro) i okreslilem, ze za
    odbior placi beneficjent (czyli mBank, czyli nic).

    > W tej konfiguracji (AIB -> BRE) zapewne nie ma.
    > Przelewy miedzynarodowe drogie sa...

    Sa drogie i tansze: np. PKO BP pobiera ok. 20zl za taki przelew, czyli
    polowe mniej.
    I o tym uprzedza.

    Pozdro
    GreG

  • 10. Data: 2003-11-21 06:38:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Zaplacilem za nadanie (min. 20 euro) i okreslilem, ze za
    > odbior placi beneficjent (czyli mBank, czyli nic).

    Napisales, ze to nie mBank pobral prowizje. Proponuje sie zwrocic z
    relkalacje do AIB, ze nie wyzlal pieniedzy zgodnie z Twoja dyspozycja, czyli
    prosto do BRE. a za posrednictwem WBK ;).

    > Sa drogie i tansze: np. PKO BP pobiera ok. 20zl za taki przelew, czyli
    > polowe mniej.
    > I o tym uprzedza.

    Jesli PKOBP pobiera 20PLN od przychodzcego polecenia wyplaty, to zaplacilbys
    o 20 PLN wiecej, bo WBK i tak by pobral swoja prowizje.

    Maciej