  • 1. Data: 2003-11-19 22:35:38
    Temat: Konto bankowe w niemczech!!
    Od: "najki" <n...@g...pl>

    Witam!

    Szukam juz tego 3 dzien a nadal nie jestem pewien czy moge sobie zalozyc
    konto bankowe w niemczech. Problem jest w tym ze nie mam ani paszportu
    niemieckiego ani zameldowania w niemczech tylko w polsce. Szukalem na necie
    i jednym miejscu pisza ze mozna w innym ze nie. Udalem sie nawet do deutsche
    banku ale tam jedna pani powiedziala ze nie moge w niemczech zalozyc a
    druga ze niby moge. Same w koncu nie byly pewne jak to jest. Na dodatek
    powiedzialy ze nawet jesli moge to bede musial udokumentowac kazda wplate
    wlasna. Jak to naprawde z tym jest??

    najki

  • 2. Data: 2003-11-20 00:22:59
    Temat: Re: Konto bankowe w niemczech!!
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik najki napisał:

> [...]
    > druga ze niby moge. Same w koncu nie byly pewne jak to jest. Na dodatek
    > powiedzialy ze nawet jesli moge to bede musial udokumentowac kazda wplate

    A musz to byc Niemcy? W Szwajcarii jest bank pocztowy, w ktorzym chyba
    sie da zalozyc konto bez wiekszego problemu (w calosci lub prawie przez
    internet).

    Bartol

  • 3. Data: 2003-11-20 09:10:28
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał:
    > A musz to byc Niemcy? W Szwajcarii jest bank pocztowy, w ktorzym chyba
    > sie da zalozyc konto bez wiekszego problemu (w calosci lub prawie przez
    > internet).

    Nie ludz sie. Dostalem uprzejma odpowiedz, ze bez zameldowania
    (sami sprawdzaja w Kreisbiuro) konta nie otworza. :(
    Sama fizyczna obecnosc w CH niczego nie zmienia.

    Zameldowania w Szwajcarii nie wymaga CreditSuisse ale
    napisali, z tajemniczych przyczyn nie moga wyslac umowy
    do niektorych krajow, w tym PL.

    Pzdr,
    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 4. Data: 2003-11-20 15:48:23
    Od: "Czeslaw M." <n...@d...slp.pl>

    Bartol Partol wrote:

> [...]

    Mnie wyszlo ze sie da ale nie probowalem, jeszcze sie nie zdecydowalem
    ze wzgledu na prywatne powody.

    > A musz to byc Niemcy? W Szwajcarii jest bank pocztowy, w ktorzym chyba
    > sie da zalozyc konto bez wiekszego problemu (w calosci lub prawie przez
    > internet).

    I do banku ktory teoretycznie ma dojscie przez internet czyli z kazdej
    kawiarenki mozna sie dobrac tylko przegladarka "Opera" ktora przeciez
    jest zainstalowana w 90% komputerow. U mnie na jednej maszynie bylo OK,
    na drugiej mimo dzialania strony nie obejrzalem.

  • 5. Data: 2003-11-20 20:17:43
    Od: "Bartek" <b...@w...wytnij-to.pl>

> [...]
    > druga ze niby moge. Same w koncu nie byly pewne jak to jest. Na dodatek
    > powiedzialy ze nawet jesli moge to bede musial udokumentowac kazda wplate

    Jak bylem w monachium to po wizytach w wielu oddzialach udalo mi sie zalozyc
    w DB i Stadtsparkasse, zarowno Spar- jaki i Girokonto. Oczywiscie musisz
    miec zameldowanie. W tym celu udaj sie do najblizszego
    Kreisverwaltungsreferat i zamelduj sie na dowolny adres, a z kwitkiem
    wybierz sie do banku, po czym sie wymelduj. Nie polecam PostBanku - w kazdej
    z placowek ktora odwiedzilem mowili mi co innego, konta oczywiscie nie
    chcieli zalozyc ;[

    p.
    bartek

  • 6. Data: 2003-11-25 18:08:34
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Bartek <b...@w...wytnij-to.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bpj7gu$tda$...@z...man.szczecin.pl...

    > Girokonto. Oczywiscie musisz
    > miec zameldowanie. W tym celu udaj sie do najblizszego
    > Kreisverwaltungsreferat i zamelduj sie na dowolny adres, a z kwitkiem
    > wybierz sie do banku, po czym sie wymelduj.

    Aby założyć girokonto wystarczy wybrać się do najbliższego urzędu
    pocztowego...