  • 11. Data: 2003-03-25 20:35:38
    Temat: Re: mBank express
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Jacek Z." <z...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:b5qa1d$86d$1@foka.acn.pl...
    > nic
    >
    > Możesz na firewall-u dać mu wyjście tylko na stronę mBanku. Dodam od
    siebie,
    > że na żadną inną ode mnie nie próbował się dostać.

    Slusznie - nie znam sie specjalnie na Firewallach, ale w takim przypadku to
    chyba jest w miare bezpieczne.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 12. Data: 2003-03-26 09:51:33
    Od: "Tadeusz Golebiowski" <t...@n...onet.pl>

    > Zadzwoniłem na mLinię i zapytałem się o ich opinię na temat mBank
    Expresu -
    > powiedzieli, ze nikt z nimi nie konsultował tego programiku i nie polecają
    > go. To jeszcze nie świadczy o tym, że program jest niebezpieczny, ale nie
    > podwyższa też zaufania do niego.

    Próbowaliśmy, niestety mBank nie wyraził zainteresowania tym programem, a
    raczej jego oceną.
    Poniżej odpowiedź w tej sprawie.

    Od siebie mogę tylko dodać, że program nie zrobi nic więcej niż sam Internet
    Explorer. Mimo "oporów" zdobywa coraz więcej użytkowników, w tym nowa wersja
    PRO.

    Tadeusz Gołębiowski
    http://www.tgsoft.pl/mbank_ex.htm

    1. Kanał www służy zarówno do pobierania informacji o rachunkach w mBanku,
    jak i do wykonywania operacji. Z ww. względów niestandardowy dostęp do banku
    tym kanałem moze stanowić potencjalne niebezpieczeństwo dla Klientów
    2. mBank nie ma odpowiednich zasobów aby przeprowadzić rzetelną ocenę
    programów typu mBank Express, a tym bardziej aby proces takiej oceny
    zakończyć jednoznaczną autoryzacją danego narzędzia
    3. rozwiązania tego typu ze względów bezopieczeństwa powinny opierać się na
    alternatywnym dostępie do zasobow mBanku - kanale, w którym wykonywanie
    aktywnych operacji (transakcji) byloby niemożliwe. Do czsu udostępnienia
    takiego kanału mBank nie może brać żadnej odpowiedzialności za użytkowanie
    przez Klientów programów typu mBank Express
    4. Planujemy uruchomić w przyszlości narzędzie wspomniane w pkt. 3. do tego
    czasu odpowiedź na Pana sugestię zawartą w mailu (autoryzacja programu przez
    mBank) musi, niestety, być negatywna

    Z wyrazami szacunku,
    Wojciech Bolanowski
    Naczelnik Wydziału Utrzymania i Rozwoju Kanałów, mBank

  • 13. Data: 2003-03-26 22:45:51
    Od: "k.b" <k...@w...pf.pl>

    > Możesz na firewall-u dać mu wyjście tylko na stronę mBanku. Dodam od
    siebie,
    > że na żadną inną ode mnie nie próbował się dostać.

    Jaki masz firewall
    Pozdrawiam
    k.b
    --