  • 21. Data: 2002-04-15 08:45:21
    Temat: Re: mBank efektywne 8.93%?
    Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.reply-to.pl>

    AMRA napisał(a):

    > Po za tym - dlaczego mBank mialby byc pierwszy i sobie obnizyc
    > oprocentowanie, kiedy inne banki tego nie robia??? Sprobuj mi to
    > wytlumaczyc?

    Aha, czyli jeśli inni oszukują to ja też mogę?
    mBank nieraz był przed innymi bankami, czemu teraz trzyma sie peletonu?

    --
    Artur Fortuna

  • 22. Data: 2002-04-15 10:04:39
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "Artur Fortuna" <f...@p...pole.reply-to.pl> napisał w
    wiadomości news:a96vfh$8jg$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Jasne. Przyjmujac jako definicje oprocentowania efektywnego to co
    > przyjmowalo sie w czasach przedbelkowych (czyli zwykly wzor)
    > to oczywiscie jest to 9%.
    > Tyle, ze nie ma podstaw, aby dalej tak to liczyc.
    > Procent skladany 7,14.
    > Koszt banku 8,93.
    > Koszt banku wyliczony powyzej nie uwzglednia zmian wartosci pieniadza w
    > czasie. Dostaniemy 9,00 jesli przyjmiemy do przeliczen nominalne
    > oprocentowanie eMaxa i kapitalizacje miesieczna. Tyle, ze niby czemu mamy
    > to wlasnie przyjac?

    Widze, ze jednak nie chcialo Ci sie liczyc.
    Saldo miesieczne 65 75
    Odsetki 0,46 0,53
    Podatek 0 0,20
    Odsetki wypłacone 0,46 0,33

    I co Ty na to? :-P

    --
    Pete

  • 23. Data: 2002-04-15 14:25:43
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Aha, czyli jeśli inni oszukują to ja też mogę?
    > mBank nieraz był przed innymi bankami, czemu teraz trzyma sie peletonu?

    Dlatego, ze oprocentowanie jest jednym z wazniejszych punltow wyboru banku.
    Nie po to inteligo podnioslo oprocentowanie zeby dymnie rreklamowac
    zarabiaaj wiecej niz prezydent.

  • 24. Data: 2002-04-15 17:03:12
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Mon, 15 Apr 2002 12:04:39 +0200, "Pete" <m...@N...bigfoot.com>
    piszesz:

    >Widze, ze jednak nie chcialo Ci sie liczyc.
    >Saldo miesieczne 65 75
    >Odsetki 0,46 0,53
    >Podatek 0 0,20
    >Odsetki wypłacone 0,46 0,33
    >
    >I co Ty na to? :-P

    Miesieczne odsetki 0,53 od kwoty 75zl odpowiadaja oprocentowaniu
    8,48%. Czy to znaczy, ze kwestionujesz sensownosc podawnia liczby
    8,65% jako prawdziwego oprocentowania eMax?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 25. Data: 2002-04-15 18:04:05
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Andrzej Popowski" <p...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Powiedzialbym, ze brakuje w niej uwzglednienia podatku efektywnego ;-)

    A malkontentom warto zasygnalizować czytanie archiwum z początku miesiąca.
    Dużo było dyskusji o podatku.
    "konia z rzędem" temu kto policzy prawidłowy "wskaźnik" oprocentowania
    efektywnego mbank z uwzględnieniem podatku

    Dodam, ze życzę sobie uwzględnić zaokrąglenia podatków:-)

    A na koniec komu te "dokładne" efektywne oprocentowanie potrzebne do
    szczęścia ???
    Do porównania z ofertą innych banków ???
    Wszystkie banki liczą tak by wyszło "korzystnie"

    Im "cinze" mniejsze tym kapitalizacja miesięczna, kwartalna, roczna traci na
    znaczeniu.
    Dla statystycznego "Kowalskiego" oczywiście:-)
    Bo dla miliarda złotych średniego salda, daje przyzwoite kwoty

  • 26. Data: 2002-04-15 18:09:31
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Miesieczne odsetki 0,53 od kwoty 75zl odpowiadaja oprocentowaniu
    > 8,48%. Czy to znaczy, ze kwestionujesz sensownosc podawnia liczby
    > 8,65% jako prawdziwego oprocentowania eMax?

    A jeszcze parę miejsc po przecinku Twój komputer liczy ????
    Śmiać się mamy czy płakać ???
    O ułamki promila Ci chodzi ???
    Ale zauważyć , że odsetki "efektywne" dla 65 zł są wyższe nie raczyłeś
    zauważyć

    Swą energię spożytkuj dla zarobienia "miliona" a nie ekscytuj się ułamkami

  • 27. Data: 2002-04-15 18:21:26
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Dlatego, ze oprocentowanie jest jednym z wazniejszych punltow wyboru
    banku.

    Dla "nieśmierdzącego" groszem "Kowalskiego" ma coraz mniejsze znaczenie
    Jeszcze rok temu różnice pomiędzy mbank 16,5% a bylejakim RORem 4% to było
    kilkanaście punktów

    Dziś pomiędzy efektywnym opodatkowanym 7% a bylejakim RORem 2% jest
    kilkupunktowa
    I będzie się zmniejszać

    Szacujmy:
    Ile ma statystyczny klient mbank średniego salda ???
    10 tys. zł ?
    5% to 500 złotych rocznie czyli ~40 zł miesięcznie

    A za kilka miesięcy będzie mniej

    Dla kogo "jest się o co bić" ???
    Dla "akuratnych studentów" co mają saldo średnie 100 złotych ?????
    Bo mądrzejsi biedacy pozakładali sobie lokaty w zwykłych bankach i ich
    reklama mbanku czy Inteligo "ani parzy ani ziębi".
    Nie mają z tego żadnego pożytku, bo nie każdy ma Euronet pod nosem, ani
    dostępu do Internetu czy telefonu za darmo.

    Bogaczy procenty mbank mało obchodzą.
    Trzymają tam mały procent swojego "portfela"

  • 28. Data: 2002-04-15 21:15:36
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Mon, 15 Apr 2002 20:09:31 +0200, "inkoguto" <p...@b...pl>
    piszesz:

    >A jeszcze parę miejsc po przecinku Twój komputer liczy ????
    >Śmiać się mamy czy płakać ???

    Smiac sie ;-)

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 29. Data: 2002-04-16 13:44:46
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > Nie mają z tego żadnego pożytku, bo nie każdy ma Euronet pod nosem, ani
    > dostępu do Internetu czy telefonu za darmo.

    No ja akuratnym studentem nie jestem ;)
    Pamietaj jednak o tym, ze to konto jest darmowe, darmowe sa przelewy.
    A niektorzy konto musza miec bo tak wymaga pracodawca - i nie widza powodu
    zeby za to placic....
    dlatego kase wyjmuja od razu czy kiedy im tam to jest potrzebne i o nic sie
    nie martwia

  • 30. Data: 2002-04-16 13:57:18
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > Swą energię spożytkuj dla zarobienia "miliona" a nie ekscytuj się ułamkami

    No swojego czasu taki jeden 'gosciu' zbil ponoc nie jeden milion zbierajac
    "komputerowo liczone" ulamki ulamkow z kont bankowych klientow :-)))
    Co wiecej robil to w taki sposob ze nikt sie nie pokapował... 0,003 + 0,003 +
    0,004 = 0,01 jednostki ..itd w wielkim przyblizeniu.

    P.S. Jak ktos nie rozumie o co chodzi to niech wpisze np pod excelem jakies
    dzielenie i rozszerzy sobie ilosc miejsc po przecinku :-)