  • 11. Data: 2011-06-12 09:46:39
    Temat: Re: mBank blokuje wypowiedzi klientów
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    news:it2095$gl5$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > W tym wszystkim najbardziej niezrozumiała jest dla mnie niska wysokość
    > wprowadzanej opłaty,

    To na początek. Jak nie będzie paniki, to po złotóweczce do góry.

    wiatrak

  • 12. Data: 2011-06-12 09:48:34
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:it20qu$mer$...@n...onet.pl...

    > W Czechach i na Słowacji uzależnili ilość darmowych wypłat z bankomatów
    > (wszystkich) od sumarycznej kwoty transakcji kartami. To IMHO dużo lepsze
    > rozwiązanie niż wprowadzanie opłaty za kartę.

    Rozwiązanie znacznie lepsze. Albo wprowadzenie wprost "prowizji kroczącej"
    za wypłaty w bankomatach. Trzy pierwsze w miesiącu zero zł, następne po 1
    zł, od jedenastej po 2 zł. Coś w tym stylu. Takie anty-promo Euronet. :)

    Ale to też nie takie banalne. Da się obejść, poprzez zastrzeganie karty i
    zamawianie nowej co tydzień. :)

  • 13. Data: 2011-06-12 09:54:06
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2011-06-12 11:43, MarekZ pisze:

    > Decyzja o wprowadzeniu opłat za karty debetowe, wydaje mi się być
    > decyzją błędną. Niemniej jednak zapewne została poprzedzona jakimiś
    > symulacjami jej efektów.

    Też tak myślę i przypuszczam, patrząc na działanie banku, że coś ta
    symulacja im nie wyszła :>

    > W tym wszystkim najbardziej niezrozumiała jest
    > dla mnie niska wysokość wprowadzanej opłaty, bo syf taki sam, jak by
    > wprowadzili opłatę 5 zł, bardziej korespondującą z tym co jest w innych
    > bankach. Opłata niska, warunki zwolnienia banalne, a smród i tak jest.

    Kiedyś podobno była akcja z płatnymi przelewami z których mBank się
    szybko wycofał. Nie wiem o co chodziło, może też o odpływających
    klientów. Teraz próbują z kartami. Jakoś nic się nie nauczyli. Bazują
    pewnie na tym, że w ostatnim czasie dużo ludzi pozakładało u nich konta
    w wyniku reklamy - "ale nie musisz wierzyć reklamie i facetowi
    przebranemu za księdza" - święte słowa :> Czym wcześniej ktoś założył
    tam konto, tym szybciej ucieknie.

  • 14. Data: 2011-06-12 10:07:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-12, MarekZ <b...@a...w.pl> wrote:

    [...]

    > Nie zmienia to faktu, że wraz z wprowadzeniem tej zmiany mBank nie powinien
    > już być bankiem "pierwszego wyboru" dla nowego klienta, jeżeli ten klient
    > nie zamierza posiadać jednocześnie w mBanku karty kredytowej (w celu
    > uzyskania zwolnienia z opłaty za kartę debetową). Dla takiego klienta
    > lepszym wyborem będzie zazwyczaj Alior (przy wyższych wymaganiach
    > produktowych) lub DB (przy niższych wymaganiach), ewentualnie w szczególnych
    > przypadkach ING.

    A czy ja wiem, czy Alior? W Aliorze się chyba nie da całkowicie uniknąć
    opłaty za konto/kartę?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2011-06-12 10:11:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Adam <b...@a...pl> writes:

    [...]
    > Kiedyś podobno była akcja z płatnymi przelewami z których mBank się
    > szybko wycofał. Nie wiem o co chodziło, może też o odpływających

    Nie tak szybko. Z parę lat to trwało.

    KJ

    Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

  • 16. Data: 2011-06-12 10:15:41
    Od: Adam <b...@a...pl>

    > A czy ja wiem, czy Alior? W Aliorze się chyba nie da całkowicie uniknąć
    > opłaty za konto/kartę?

    Getin ma konto swobodne, wszystko za 0PLN, bankomaty i karty też. Nie ma
    żadnych zobowiązań. Nie wiem, ale chyba w Idea Bank jest tak samo.

  • 17. Data: 2011-06-12 10:24:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > Ale to też nie takie banalne. Da się obejść, poprzez zastrzeganie karty i

    A karty sa wydawane za darmoche?

  • 18. Data: 2011-06-12 10:25:19
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-06-12 11:43, MarekZ pisze:
    > Nie zmienia to faktu, że wraz z wprowadzeniem tej zmiany mBank nie
    > powinien już być bankiem "pierwszego wyboru" dla nowego klienta,

    To prawda - i wydaje mi się, że ucierpią na tym. Wśród ludzi
    obracających pieniędzmi 2zł opłaty nie są problemem, uciekną więc Ci,
    którym to przeszkadza dla idei (i m.in. pienią się często i gęsto tu na
    grupie) i którzy traktują to jako niedotrzymanie obietnicy darmowej
    bankowości.

    Realnie natomiast - poza tymi, co po prostu mają to konto jako backup i
    płacą kartami innych banków - stracą licealistów, niezarabiających
    studentów i cały młody narybek, dla których darmowość jest/była
    podstawowym kryterium, a nie mają u nich innych produktów kredytowych,
    maklerskich, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych.

    Młodych się łatwo przyzwyczaja - mieli (nie wiem czy nadal mają tak
    fajne) świetne izzyKonto, które sprawiło, że używając mBanku od 13 roku
    życia przyzwyczaiłem się do nich. Z ludzi posiadających u nich konta od
    młodości często wyłaniali się stali, wierni klienci polecający ten bank
    dalej.

    Dla mnie to akurat nigdy nie było problemem, bo zakładałem konto po to,
    żeby mieć gdzie trzymać zarabiane środki - ale polecać mBank komuś, kto
    nie zarabia, jako darmowy bank? Tak se ne da.

    > decyzją błędną. Niemniej jednak zapewne została poprzedzona jakimiś
    > symulacjami jej efektów.

    Tak się właśnie zastanawiam, czy symulowali, czy jakiś pokemon-marketoid
    sobie to oszacował na papierze...

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 19. Data: 2011-06-12 10:27:15
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-06-12 08:20, Adam pisze:
    > Jestem ciekawy jakie jest Wasze zdanie na to, że mBank wycofał z blogu
    > informację o opłatach kart debetowych

    A wycofał? Link ze strony transakcyjnej istnieje, wpis na stronie
    aktualności istnieje, strona nie zwraca błędu nieistnienia. Zwraca co
    prawda pustą treść - ale z dalszymi wnioskami bym się wstrzymał, aż
    ruszy się w jedną lub drugą stronę. Znaczy, albo aż wypieprza
    kompletnie, albo wróci do normy. Może postanowili przeredagować :->

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 20. Data: 2011-06-12 10:27:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Nie zmienia to faktu, że wraz z wprowadzeniem tej zmiany mBank nie
    > powinien już być bankiem "pierwszego wyboru" dla nowego klienta,

    I pewnie na tym polega numer, maja tylu klientow, ze to przestal byc
    priorytet, teraz trzeba z tych, ktorzy sa zaczac zdzierac, nawet jesli
    jakastam liczba odejdzie zapewne uznali, ze i tak sie oplaci. Poki co niby
    nic nie znaczaca oplata, ale to sie moim zdaniem rozwinie.