  • 1. Data: 2004-08-30 21:36:17
    Temat: kurs euro z VE BPH
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    wg jakiego kursu rozliczona zostanie transakcja wypłaty euro w
    Niemczech/Austrii - wybrana kartą ViSA elektron banku BPH? Czy lepiej
    wypłacić gotówke w PL i kupić euro w kantorze?
    Moze ktos wie - z góry dziekuje
    JerzyR

  • 2. Data: 2004-08-31 07:17:07
    Temat: Re: kurs euro z VE BPH
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    JerzyR wrote:
    > wg jakiego kursu rozliczona zostanie transakcja wypłaty euro w
    > Niemczech/Austrii - wybrana kartą ViSA elektron banku BPH? Czy lepiej
    > wypłacić gotówke w PL i kupić euro w kantorze?

    w zeszłym roku karty VE BPH byly przy wyplatach bankomatowych w EURO rozliczane
    przez USD
    - przeliczenie EUR-> USD po kursie dosyć niekorzystnym - doświadczalnie
    spradzałem, że np VE inteligo tez rozliczana przez USD byla o 1% korzystniejsza.
    - potem z USD na PLN przeliczał bank po kursie sprzedaży dewiz USD z dnia
    księgowania transakcji w banku
    *** blad ***
    PS - spytaj w banku czy nadal przeliczaja VE przez USD bo jeśli nie to jasna
    sprawa że lepsza karta przeliczana na PLN wprost z EUR (np. jakis Maestro)

  • 3. Data: 2004-08-31 07:58:55
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 23:36:17 +0200, JerzyR napisał(a):
    > wg jakiego kursu rozliczona zostanie transakcja wypłaty euro w
    > Niemczech/Austrii - wybrana kartą ViSA elektron banku BPH? Czy lepiej
    > wypłacić gotówke w PL i kupić euro w kantorze?

    Lepiej wziąć dowolną kartę INNEGO banku - BPH sobie zaczęło naliczać
    bandyckie prowizje przy wypłatach zagranicznych... bodajże 3,5%, min. 12zł!
    Raz się już naciąłem i teraz używam tylko fortisowskiej VE - i tak wychodzi
    dużo taniej...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 4. Data: 2004-08-31 14:24:56
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    JerzyR wrote:
    > wg jakiego kursu rozliczona zostanie transakcja wypłaty euro

    Według złego.
    Testowałem kilka kart za różnymi granicami. BPH zawsze wypadał
    najgorzej.

    MichalL