  • 1. Data: 2005-08-15 13:02:54
    Temat: kredyt w zlotówkach, czy walucie? np.CHF
    Od: "ias" <l...@o...pl>

    chcialbym uzyskac kredyt gotówkowy w wysokosci okolo 30-40.000 zlotych.
    splata na 1-2 lata. zastanawiam sie, czy brac go w zlotowkach czy tez
    walucie obcej np. CHF. mozecie cos doradzic? przegladalem kilka ofert
    bankow, i powiem szczerze, ze jestem skolowany, przynajmniej na stronach
    internetowych zbyt klarownie to nie jest opisane.

  • 2. Data: 2005-08-15 20:04:38
    Temat: Re: kredyt w zlotówkach, czy walucie? np.CHF
    Od: "BART" <b...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > bankow, i powiem szczerze, ze jestem skolowany, przynajmniej na stronach
    > internetowych zbyt klarownie to nie jest opisane.

    Złotówki... koszty "pozaprocentowe" dużo niższe. Mniejsza prowizja, brak
    widełek kursowych (spread)...

  • 3. Data: 2005-08-16 05:49:07
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2005 22:04:38 +0200, BART
    <b...@S...poczta.onet.pl> napisał:

    > Złotówki... koszty "pozaprocentowe" dużo niższe. Mniejsza prowizja, brak
    > widełek kursowych (spread)...
    i pomimo to wyższa rata miesięczna.
    Tak jak w finansach, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Zależy jakie
    ryzyka Jesteś w stanie
    zaakceptować oraz od kilku innych szczegółów.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-08-16 19:58:16
    Od: "BART" <b...@S...poczta.onet.pl>

    Wyższa rata miesięczna kredytu to nie wszystko. Przy kredycie walutowym
    koszt uruchomienia kredytu to minimum 5-7% przy 0-1% kosztach złotówkowego.
    Dla kredytów krótszych niż 2-3 lata (a zaryzykował bym stwierdzenie,że 10
    lat)
    kredyty walutowe są drogie.
    pozdrówka
    BART

  • 5. Data: 2005-08-17 06:35:09
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2005 21:58:16 +0200, BART
    <b...@S...poczta.onet.pl> napisał:

> [...]
    > złotówkowego.
    > Dla kredytów krótszych niż 2-3 lata (a zaryzykował bym stwierdzenie,że

    Koszt uruchomienia kredytu walutowego czy złotowego zależy od banku. Nie
    spotkałem sie przy kredycie hipotecznym, aby te koszty w istotny sposób
    sie rózniły. Inna sprawą jest fakt, że w obydwu przypadkach koszty
    uruchomienia najczęściej sa "wkładane" do kredytu i zawarte są w racie, a
    ta dla walutowego jest jednak niższa.
    Zbyszek