  • 1. Data: 2002-06-06 14:22:46
    Temat: kredyt refinansowy (mieszkaniowy)
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    witam,
    Co polecilibyście, aby zamienić swój kredyt mieszkaniowy (hipoteczny) w
    KredytBanku, na inny, korzystniejszy. Od ponad dwóch lat spłacam ten kredyt,
    ale od tych dwóch lat wogóle nie obniżyli mi stopy procentowej (kredyt w
    EUR). W tym czasie pojawiły się oferty korzystniejsze i zastanawiam się jak
    zrobić, żeby zawrzeć umowę kredytową, nowy kredytodawca da mi środki na
    spłacenie w całości dotychczasowgo kredytu, potem trzeba będzie wypisać
    kredytbank z hipoteki i wpisać nowy bank.
    Wiem, żę jest np. GE Bank Mieszkaniowy - mają 5,5% w EUR (zmienne?), brak
    opłat za przyznanie kredytu, rozpatrzenie wniosku itp. Z tego co jednak
    zrozumiałem jest to kredyt na 20 lat? Nie ma możliwości wziecia na np. 8
    lat?

    Kto ma jakieś doświadczenia z taką operacją, proszę o opinie i komentarze.
    Jakie typowe problemy się mogą pojawić?

    gregorz

  • 2. Data: 2002-06-06 21:28:45
    Temat: Re: kredyt refinansowy (mieszkaniowy)
    Od: "..::jazzoo::.." <j...@i...pl>

    > Co polecilibyście, aby zamienić swój kredyt mieszkaniowy (hipoteczny) w
    > KredytBanku, na inny, korzystniejszy.

    Jeśli masz dużo zdrowia i MOCNE nerwy, to spróbuj Millennium...

    Oprocentoewanie: 3,25 - 4,40 % w CHF
    Do kredytu możesz sobie doliczyć opłaty związane z wcześniejszą
    spłatą w KB, wyceną, etc.
    Dadzą tak jak chcesz na 8 lat... ;-))

    Uważaj na ubezpieczenia - tu trochę zawyżają składki (szczególnie
    ubezpieczenie nieruchomości w trakcie budowy!!! sic...)
    ...no i przygotuj się na 3 tygodnie totalnych niespodzianek i idiotyzmów
    proceduralnych!
    Ale można to przeżyć i później spłacać nie pojawiając się w oddziale... ;-)

  • 3. Data: 2002-06-07 10:01:31
    Od: "blower" <b...@p...onet.pl>

    Z tego co jednak
    > zrozumiałem jest to kredyt na 20 lat? Nie ma możliwości wziecia na np. 8
    > lat?

    A jaka to roznica, jesli w kazdej chwili mozesz splacic calosc, lub jakas
    czesc ?

    blower

  • 4. Data: 2002-06-07 10:03:35
    Od: "Grzegorz Bauer" <g...@k...net.pl>

    >Z tego co jednak
    >
    >A jaka to roznica, jesli w kazdej chwili mozesz splacic calosc, lub jakas
    >czesc ?

    Ano jest.
    Spłacając kredyt w ratach równych (a w GE tylko tak można), przez 8 lat
    spłacasz odsetki jak przy kredycie dwudziestoletnim. Gdyby była mozliwość
    wzięcia kredytu na 8 lat, odsetki byłyby mniejsze.

    GBU
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl