  • 1. Data: 2004-06-01 14:31:19
    Temat: konto za granica ??
    Od: "Piotr Cywicki" <o...@e...pl>

    Witam, po krotce przedstawie moj problem moze ktos pomoze ;)

    Musze korzystac z systemu platnosci PayPal.com, ktory niestety nie obsluguje
    polskich rachunkow bankowych (nie wnikam dlaczego), czy istnieje wiec
    mozliwosc zebym otwarl on-line rachunek bankowy w ktorym z bardziej
    cywilizowanych krajow z ktorego to bede mogl przelewac pieniazki juz na
    polskie konto ??

    pozdrawiam
    Piotr Cywicki

  • 2. Data: 2004-06-02 00:28:17
    Temat: Odp: konto za granica ??
    Od: "Wojtek S." <s...@N...polbox.com>

> [...]
    > mozliwosc zebym otwarl on-line rachunek bankowy w ktorym z bardziej
    > cywilizowanych krajow z ktorego to bede mogl przelewac pieniazki juz na

    moze sie to wiazac z oplatami za przelew, wiesz o tym?
    W Anglii nie zalozysz rachunku on-line. Jesli juz zalozysz, to przelew za
    granice kosztuje 20 funtow od kazdej kwoty.
    W.

  • 3. Data: 2004-06-02 02:00:02
    Temat: Re: konto za granica ??
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Piotr Cywicki <o...@e...pl> wrote:
    > Witam, po krotce przedstawie moj problem moze ktos pomoze ;)
    >
    > Musze korzystac z systemu platnosci PayPal.com, ktory niestety nie obsluguje
    > polskich rachunkow bankowych (nie wnikam dlaczego), czy istnieje wiec

    Lepiej nie zaczynaj interesów z tym złodziejskim Paypalem:
    http://www.paypalsucks.com/forums/showthread.php?fid
    =6&tid=1529&old_block=0

    Lepiej zainteresuj się http://www.pecunix.com
    Interoperabilność z amerykańskim system bankowym zapewni na przykład
    http://www.cambist.net/
    Szczegóły:
    http://www.miernik.ctnet.pl/money/pecunix.en.html

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 4. Data: 2004-06-11 01:54:24
    Od: " " <b...@g...pl>

    Miernik <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    ..

    Zasada dzialania PayPal jest prosta ale poniewaz system pozwala na
    natychmiastowe przelewy pieniedzy zupelnie za darmo istnieje wyzsze ryzyko
    fraudu w krajach takich jak Polska. Do momentu az ryzyko sie zmniejszy lub
    zmienia sie ustawy bankowe darmowe przesylki pieniedzy nie robilyby
    finansowego sensu w Polsce. Poza tym regulamin PayPalu specyficznie zabrania
    logowania sie z krajow ze zwiekszonym ryzykiem i narazie jest to miedzy
    innymi Polska.

    > Lepiej zainteresuj się http://www.pecunix.com
    > Interoperabilność z amerykańskim system bankowym zapewni na przykład
> [...]

    Dziesiatki poteznych firm startuje prawie codziennie do konkurencji w
    natychmiastowych i darmowych przesylkach pieniedzy i nie powiodlo sie to
    takim wielkim firmom jak eBay z ich wlasnym oryginalnym systemem, czy takim
    jak Citibank z ich systemem ci2it.com czy Western Union Money Zap z tej
    przyczyny ze PayPal robi to lepiej i podobnie ZA DARMO od wielu lat.

    Ja osobiscie w ostatnich 10 latach korzystalem prawie z kazdego lepszego
    darmowego systemu przesylek pieniedzy jaki sie pokazal i osobiscie nie widze
    w najblizszym czasie zadnej konkurencji dla PayPala w natychmiastowych
    bezpiecznych przesylkach pieniedzy. Kilka lat temu kiedy Citibank wpakowal
    miliardy dolarow w swoj system twierdzilem ze jeszcze ewentualnie Citibank
    bedzie mogl byc konkurencyjny ale nawet i Citibank nie potrafil zarobic na
    darmowych przesylkach i praktycznie wycofal sie z konkurencji po powaznych
    stratach.

    Systemy takie jak pecunix sa dodatkowo platne wiec nie sa one dla
    uzytkownikow z USA czy wiekszosci zachodnich krajow i z natury beda
    ograniczone dla uzytkownikow z trzeciego swiata gdzie ludzie przyzwyczajeni
    sa do placenia za przesylki pieniedzy.

    Mozesz zrobic test i dla przykladu postaraj sie cokolwiek sprzedac w USA na
    eBay czyu gdziekolwiek oferujac tylko szerego jakichs platnych serwisow
    takich jak e-gold, pecunix, money order czy cokolwiek innego platnego bez
    oferowania pobierania oplat poprzez darmowe i ubezpieczone srodki takie jak
    karty kredytowe czy PayPal. Przypuszczam ze rezultat bedzie druzgoczacy i
    natychmiast zauwazysz ze PayPal to ponad 80% twoich straconych klientow i
    nastepne 20% to klienci uzywajacy kart kredtowych.

  • 5. Data: 2004-06-11 07:40:34
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    b...@g...pl wrote:

> [...]
    > logowania sie z krajow ze zwiekszonym ryzykiem i narazie jest to miedzy

    1. Każdy system który pozwala na bezpośrednie wpłaty kartą jest
    systemem fundamentalnie złym, gdyż wpłaty kartą nie są praktycznie
    autoryzowane przez właściciela, i każdy taki system prędzej czy
    później będzie miał takie problemy jak Paypal.
    2. Jedydym rozwiązaniem jest pożegnanie się z płaceniem kartą online,
    i wtedy nie będzie żadnego ryzyka fraudu, i nie będzie znaczenia
    czy ktoś jest z pierwszego, trzeciego, czy 17 swiata czy też z
    Nigerii. Nie ma chargebacków, nie ma fraudu - proste.
    3. Jedyną skuteczną metodą zabezpieczenia uczciwości sprzedającego
    jest Escrow. Próba rozwiązania tego innymi metodami, jak
    umozliwienie chargebacków, ubezpieczenie, jest złym podejściem gdyż
    tak naprawdę nie eliminuje złodziei, a tylko przenosi straty nimi
    spowodowane na kogoś innego.

> [...]
    > jak Citibank z ich systemem ci2it.com czy Western Union Money Zap z tej
    > przyczyny ze PayPal robi to lepiej i podobnie ZA DARMO od wielu lat.

    Nie robi tego za darmo, tylko za co najmniej 2.2% + 0.30 USD. W
    Pecunix tak samo prowizja może obciążać sprzedającego, i swoją drogą
    standardowo jest tak ustawione. Jeżeli dla Ciebie "DARMOWY" =
    "obciążający prowizją sprzedającego" to w tym sensie Pecunix jest
    daromowy. E-gold też.

> [...]

    > darmowych przesylkach i praktycznie wycofal sie z konkurencji po powaznych

    Po pierwsze milardów na pewno nie wpakował, co najwyżej miliony, a po
    drugie umożliwienie wpłat kartą jest fundamentalnie bezsensownym
    posunięciem, i może prowadzić tylko w jednym z dwóch kierunków:
    całkowitej plajty lub tak bandycko nieuczciwych działań jakie robi
    Paypal.

> [...]
    > uzytkownikow z USA czy wiekszosci zachodnich krajow i z natury beda
    > ograniczone dla uzytkownikow z trzeciego swiata gdzie ludzie przyzwyczajeni

    Powtarzam: dla ludzi z tak wypranymi mózgami że myślą że jeśli
    prowizja obciąża sprzedającego to oni za to w sumie nie płacą, to
    Pecunix jest tak samo "za darmo" jak Paypal. Prowizja obciąża
    defaultowo sprzedającego.

> [...]
    > natychmiast zauwazysz ze PayPal to ponad 80% twoich straconych klientow i
    > nastepne 20% to klienci uzywajacy kart kredtowych.

    Proszę bardzo, e-gold:

    http://search-desc.ebay.com/ws/search/SaleSearch?sat
    itle=%22e+gold%22&sotextsearched=2

    1479 aukcji.

    E-gold działa od 1996 roku, więc już jest popularny, Pecunix jest dużo
    młodszy (2002 rok) http://www.dgcworld.com/comp.html
    ale IMHO dużo bezpieczniejszy, między innymi:
    możliwość dowolnej konfiguracji z jakich IP można/nie można się zalogować
    powiadamiania o transkacjach mailem szyfrowanym PGP
    pyta o tylko wybrane pozycje z hasła przy logowaniu
    trzy poziomy dostępu z różnymi hasłami: full, z limitem transakcji
    (dowolnie ustawianym przez użytkownika), read only.

    Który inny system płatności daje takie możliwości?

  • 6. Data: 2004-06-11 09:58:06
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Poza tym regulamin PayPalu specyficznie zabrania
    logowania sie z krajow ze zwiekszonym ryzykiem i narazie jest to miedzy
    innymi Polska.

    Loguje sie z Polski juz prawie 2 lata i nie mam najmniejszego problemu.

    ________________________________

    Jesli chcesz sprzedawac na eBay'u musisz miec PayPal.
    80% aukcji jest płaconych PayPalem i trudno bedzie Ci przekonac kogokolwiek
    by zrobil to inaczej.

    Patek

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 7. Data: 2004-06-11 13:38:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    " " <b...@g...pl> writes:

    > Zasada dzialania PayPal jest prosta ale poniewaz system pozwala na
    > natychmiastowe przelewy pieniedzy zupelnie za darmo istnieje wyzsze ryzyko
    > fraudu w krajach takich jak Polska.

    A co takiego jest w tej Polsce, oprocz faktu, ze akurat Paypal sobie
    tak wymyslil, ze ryzyko jest tu wieksze? Jasne ze wszystko co jest dalej
    od nas wydaje sie nam grozniejsze.

    > Do momentu az ryzyko sie zmniejszy lub
    > zmienia sie ustawy bankowe

    Ustawy bankowe? Jakies szczegoly co powinno sie zmienic?

    > darmowe przesylki pieniedzy nie robilyby
    > finansowego sensu w Polsce.

    Przeciez mozna darmowo przesylac pieniadze w Polsce. Nie ma w tym nawet
    nic niebezpiecznego, a nawet mysle ze jest to bardziej bezpieczne niz
    w innych krajach - nie ze wzgledu na ubezpieczenia (ktore nie zwiekszaja
    bezpieczenstwa, a tylko przerzucaja koszty fraudow), ale ze wzgledu
    na scislejsza weryfikacje tozsamosci zlecajacego transfer pieniedzy.

    > ale nawet i Citibank nie potrafil zarobic na
    > darmowych przesylkach i praktycznie wycofal sie z konkurencji po powaznych
    > stratach.

    Nikt nie potrafi zarobic na darmowych przesylkach. One do tego nie sluza.
    Pomijam oczywiscie przesylki, ktore sa darmowe dla jednej strony, bo one
    nie sa naprawde darmowe.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 8. Data: 2004-06-11 13:40:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miernik <m...@c...pl> writes:

> [...]
    > autoryzowane przez właściciela, i każdy taki system prędzej czy
    > później będzie miał takie problemy jak Paypal.

    Jest jeszcze metoda polegajaca na blokowaniu pieniedzy "wplaconych" karta
    na okreslony czas, tak by miec prawie-pewnosc, ze nie bedzie chargebacku.
    Nie nadaje sie to oczywiscie do zaplaty za towar, ale moze nadawac sie
    do zasilania wlasnego konta.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 9. Data: 2004-06-11 16:13:43
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > na okreslony czas, tak by miec prawie-pewnosc, ze nie bedzie chargebacku.
    > Nie nadaje sie to oczywiscie do zaplaty za towar, ale moze nadawac sie

    Możesz rozwinąć? W jaki sposób się to robi?

  • 10. Data: 2004-06-11 22:59:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miernik <m...@c...pl> writes:

    > Możesz rozwinąć? W jaki sposób się to robi?

    Nie ma tu na mysli nic specjalnego. Wiekszosc bankow ogranicza wniesienie
    reklamacji do krotkiego terminu po otrzymaniu wyciagu, wiec jesli ktos
    zaplaci karta (zasili swoje konto), i nastepnie mina np. dwa miesiace,
    to szansa na chargeback (na to, ze klient bedzie w stanie zlozyc
    skutecznie reklamacje) jest dosc niska.

    Dlatego jest to bez sensu przy platnosciach.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH