  • 21. Data: 2005-03-09 13:24:53
    Temat: Re: konto dolarowe i wyplata gotowki w USA
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.pl>

    Jakby poszukal w archiwum to by znalazl. www.google.com.

    http://tinyurl.com/6q7jh

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&threadm=crg
    pv9%2475u%241%
    40inews.gazeta.pl&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dpl%26lr
    %3D%26selm%3Dcrgpv9%
    252475u%25241%2540inews.gazeta.pl

    MichalL

  • 22. Data: 2005-03-09 13:29:59
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Na nie cash back nie dostaniesz i tyle. Przynajmniej tej z pekao s.a.
    > Nazywać to ona się może jak chce.

    Próbowałeś wykonać taką operację? Czy też po prostu jakiś niedoinformowany
    sprzedawca w USA stwierdził "wypukła=kredytowa i sie nie da", a Ty
    odpuściłeś ? I druga kwestia - jesteś pewien, że z kartą BPH jest tak samo?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 23. Data: 2005-03-09 13:41:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:

    > Próbowałeś wykonać taką operację? Czy też po prostu jakiś niedoinformowany
    > sprzedawca w USA stwierdził "wypukła=kredytowa i sie nie da", a Ty
    > odpuściłeś ?

    Próbowałem. Sprzedawca nie miał nic do gadania, bo był blaszany. Nie
    było opcji cash back. Po prostu nie potraktował tej karty jako
    debetowej, tylko jako kredytową. I tak jest wszędzie.
    Karta widziana jest jako kredytowa. Z podpisem.

    I druga kwestia - jesteś pewien, że z kartą BPH jest tak samo?

    Nie, bo jej nie mam.

  • 24. Data: 2005-03-09 13:47:42
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Próbowałem. Sprzedawca nie miał nic do gadania, bo był blaszany. Nie
    > było opcji cash back. Po prostu nie potraktował tej karty jako
    > debetowej, tylko jako kredytową. I tak jest wszędzie.

    A dopuszczasz do siebie taką myśl, że blaszak działał w sposób
    "wypukła=kredytowa" albo, że opcja cashback nie jest dostępna dla kart spoza
    USA?

    > Karta widziana jest jako kredytowa. Z podpisem.

    Co na Boga ma podpis do tego? I co opisana przez Ciebie sytuacja ma
    wspólnego z "kredytowością" ? Z tego co piszesz dla tej karty nie było opcji
    cashback - "podpis" i "kredytowość" to inna bajka.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 25. Data: 2005-03-09 13:59:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:

    > A dopuszczasz do siebie taką myśl, że blaszak działał w sposób
    > "wypukła=kredytowa" albo, że opcja cashback nie jest dostępna dla kart spoza
    > USA?

    tak.
    co nie zmienia faktu, ze za jej pomocą tanio pieniędzy wypłacić się nie da.

    > Co na Boga ma podpis do tego? I co opisana przez Ciebie sytuacja ma
    > wspólnego z "kredytowością" ? Z tego co piszesz dla tej karty nie było opcji
    > cashback - "podpis" i "kredytowość" to inna bajka.

    Z kredytowością nic.
    A wspólnego ma tyle, że jak karta jest widziana jako "a'la kredytowa" to
    wypłacić kasy w postaci cach back się nie da.

  • 26. Data: 2005-03-09 14:06:31
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > tak.
    > co nie zmienia faktu, ze za jej pomocą tanio pieniędzy wypłacić się
    > nie da.

    Ok. Chociaż nie jestem do końca pewna - w USA ponoć można niekiedy wybrać
    podczas transakcji typ karty i być może po wybraniu opcji "debit" cashback
    byłby możliwy. Ale nie wiem - tylko zgaduję.

    > Z kredytowością nic.

    Ano właśnie.

    > A wspólnego ma tyle, że jak karta jest widziana jako "a'la kredytowa"
    > to wypłacić kasy w postaci cach back się nie da.

    Jakie "a la kredytowa" ? Brak opcji cashback nie oznacza, że karta
    "widziana" jest jako kredytowa (co Ci próbuję bezskutecznie jak widać
    wytłumaczyć).

    przyszłość/ Woody Allen

  • 27. Data: 2005-03-09 14:31:11
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Jasek <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Problem moze trywialny. Jak bank w Polsce umozliwia prowadzenie konta
    > dolarowego i przypisanie do niego karty plaskiej? Chodzi mi o mozliwie
    > niskie koszta wyplacania USD z bankomatow w USA. Mam troche dolarow w
    > gotowce i dlatego wolalbym uniknac przewalutowan.

    To ja moze z podobnym pytaniem, ale zapytam o CHF.
    Te, ktore znalazlem umozliwiaja tylko prowadzenie rachunku, przelewy i
    wyplaty w oddziale...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 28. Data: 2005-03-09 15:31:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> writes:

    > To ja moze z podobnym pytaniem, ale zapytam o CHF.

    Nie ma. W CH sobie załóż 8-)

    MJ

  • 29. Data: 2005-03-09 16:12:00
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d0n00e$glk$1@news.onet.pl>, g...@b...pl says...

> [...]
    >
    > Jakie "a la kredytowa" ? Brak opcji cashback nie oznacza, że karta
    > "widziana" jest jako kredytowa (co Ci próbuję bezskutecznie jak widać

    Tak... moza. Ale wybor bardziej dziala dla kart debetwoych (w Stanach
    karty debetowe sa WYPUKLE ... ktos mowil ze nei widzial debeotwych
    wypuklych). Dla takiej karty mozna wybrac opcje .... debit ... debit
    with cash back lub credit. Debit czy Credit dla kart debotowych rozni
    sie jedynie tym ze przy opcji debit musisz wprowadzic PIN i operacja
    rozliczana jest troche szybciej ... dla opcji credit muszisz podpisac
    slip'a. Jesli chodzi o karte kredytowa ... to nie probowalem .... ale
    nawet nie chce myslec o prowizjach za "cash advance"

    AP

  • 30. Data: 2005-03-09 20:49:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:

    > Ok. Chociaż nie jestem do końca pewna - w USA ponoć można niekiedy wybrać
    > podczas transakcji typ karty i być może po wybraniu opcji "debit" cashback
    > byłby możliwy. Ale nie wiem - tylko zgaduję.

    możliwe.
    jako cash advance z prowizją
    też zgaduję

    > Jakie "a la kredytowa" ? Brak opcji cashback nie oznacza, że karta
    > "widziana" jest jako kredytowa (co Ci próbuję bezskutecznie jak widać
    > wytłumaczyć).

    na kartę kredytową nie da się zrobić cash back
    więc możlwości są dwie
    albo widziana jest jako karta kredytowa
    albo nie ma cash back dla kart zagranicznych.