  • 21. Data: 2016-01-09 14:28:23
    Temat: Re: kolejny SKOK bankrutuje
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    nosci-trzyma-w-skok-kujawiak-25-tysiecy-ludzi-czy-ic
    h-pieniadze-na-pewno-sa-bezpieczn

    > Ciekawe. Czyli juz w 2011 kasa miala problemy.
    >
    > I teraz:
    > -czy to byly na tyle male problemy, ze kasie udalo sie jeszcze 4 lata
    > przetrwac,
    > -czy metoda piramidy nabierajac coraz wiecej depozytow ... ale
    > przeciez jeszcze udzial kapitalow wlasnych musi byc, czyli musi
    > rosnac.
    >
    > Bo pojecie "kredyt niesplacany terminowo" jest dosc szerokie.

    W każdym razie stwierdził to zarówno Bierecki jak i (teraz) KNF. Czyli
    ciężko powiedzieć, że zrobili złośliwie :)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    "Nature is very un-American. Nature never hurries."

  • 22. Data: 2016-01-09 16:51:01
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/09/2016 07:28 PM, Kamil Jońca wrote:

    > Jeśli dobrze rozumiem, to nie trzeba było do tego żadnego paraliżu :)

    Miałem na myśli - prezydent wysyła ustawę o objęciu SKOKów nadzorem do
    "zmodernizowanego TK", ustawa utyka tam "na zawsze", i w efekcie SKOKi
    nie mają ani nadzoru, ani gwarancji BFG. Oj, działoby się.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 23. Data: 2016-01-09 21:13:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2016 00:51:01 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Miałem na myśli - prezydent wysyła ustawę o objęciu SKOKów nadzorem do
    > "zmodernizowanego TK", ustawa utyka tam "na zawsze", i w efekcie SKOKi
    > nie mają ani nadzoru, ani gwarancji BFG. Oj, działoby się.

    Ale ktory prezydent - Kaczynski ?
    Bo tylko wtedy prezydent byl kontra rzad, a i jeszcze trzeba by
    odpowiedniego trybunalu.
    Zreszta obecne zmiany zmierzaja raczej do zablokowania TK - moze i
    ustawa poczeka troche dluzej na rozpatrzenie, ale po paru miesiacach
    by nie mogl orzec niezgodnosci i prezydent musialby podpisac.

    A co by sie dzialo ... no coz, mam wrazenie ze po pierwszym
    bankructwie ludzie zaczeliby wycofywac swoje oszczednosci, a to by
    doprowadzilo do szybkiego upadku kolejnych.
    I w trosce o obywatela trzeba by wdrazac system panstwowych gwarancji
    ... zapewne polaczony z nadzorem.

    W sumie, to te gwarancje umozliwily wzglednie spokojne bankrutowanie
    kolejnych kas, i ciekaw jestem - komu na tym zalezalo :-)

    O ile w ogole bankrutowanie jest uzasadnione, bo jak widac na
    przykladzie - mimo problemow w 2011, Kujawiak ciagle dzialal i
    najwyrazniej nie mial problemow z plynnoscia. Zarzad tez musial miec
    jakies formalne podstawy do przedluzania dzialalnosci ...

    Jakies sprawozdanie z poprzednich bankructw to bedzie opublikowane ?
    Choc i tu latwo zamieszac ... ale nie, syndykowi chyba na tym nie
    zalezy ...

    J.

  • 24. Data: 2016-01-10 03:31:58
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-01-09 o 21:13, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Jakies sprawozdanie z poprzednich bankructw to bedzie opublikowane ?
    > Choc i tu latwo zamieszac ... ale nie, syndykowi chyba na tym nie

    Pan Bierecki powinien uregulować zadłużenie tych upadłych Skoków, jak te
    SKOKi obskubał i wielki pan jest już w sejmie.

    --
    animka

  • 25. Data: 2016-01-11 11:01:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Pan Bierecki powinien uregulować zadłużenie tych upadłych Skoków, jak
    >te SKOKi obskubał i wielki pan jest już w sejmie.

    A obskubal ? Ta Krajowa Kasa chyba jakas mniej pazerna i bardziej
    dobrowolna.

    A Wprost musial swoje rewelacje odszczekac.
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/wprost-prze
    prasza-senatora-biereckiego-za-nieprawdziwe-zarzuty,
    586464.html

    Zreszta jak widac - KK miala swoje interwencje, ale Kujawiak je
    ignorowal.

    J.

  • 26. Data: 2016-01-11 11:08:23
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A obskubal ? Ta Krajowa Kasa chyba jakas mniej pazerna i bardziej
    > dobrowolna.
    A Kaczyński nie rządzi Polską w tej chwili :) Nic a nic :)

    > A Wprost musial swoje rewelacje odszczekac.
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/wprost-prze
    prasza-senatora-biereckiego-za-nieprawdziwe-zarzuty,
    586464.html

    Hm, o ile dobrze pamiętam kontekst, tych przeprosin, to Wprost chyba
    liczy na np. reklamy rządowe.
    Ale to nie potwierdzone info.

    Samcik który pisał o SKOKach wcześniej, i o spółkach luksemburskich też,
    nic nie musiał odszczekiwać.
    Mam wrażenie, że KNF też się wypowiadał nt. powiądzań w SKOKach

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

  • 27. Data: 2016-01-11 12:16:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-01-11 o 11:01, J.F. pisze:
> [...]
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/wprost-prze
    prasza-senatora-biereckiego-za-nieprawdziwe-zarzuty,

    Poczytaj o kulisach tych 'przeprosin':
    http://wyborcza.pl/1,75478,19061883,wybielanie-biere
    ckiego-z-afery-skok-ow.html

    --
    Pete

  • 28. Data: 2016-01-11 16:52:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    prasza-senatora-biereckiego-za-nieprawdziwe-zarzuty,
    586464.html

    >Poczytaj o kulisach tych 'przeprosin':
    >http://wyborcza.pl/1,75478,19061883,wybielanie-bier
    eckiego-z-afery-skok-ow.html

    Czytam, czytam i nie rozumiem:
    - kto zalozyl i dal pieniadze na te Fundacje PZK ?
    - czy skoki tam jakies pieniadze wplacaly ?

    Z innych zrodel mozna wyczytac, ze zalozyla "Swiatowa Rada", to co
    komu do tego, jak dysponuje "swoja" fundacja ?
    Ale tych pieniedzy duzo nie dala ... kto dal reszte ?

    J.