  • 1. Data: 2016-01-08 11:40:48
    Temat: Gdzie karta przedpłacona a jeszcze lepiej wirtualna?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Dzień dobry!

    Od czasu do czasu robię zakupy albo płacę za usługi (Uber) w Internecie.
    Nie mam wtedy ochoty podawać wszystkich danych do mojej głównej karty
    (podpiętej do rachunku z pensją itd.). Pomyślałem więc sobie, że znajdę
    ofertę jakiegoś banku na kartę: najchętniej wirtualną (bez "plastiku")
    ewentualnie przedpłaconą. Okazuje się, że nie jest to takie proste.
    Banki mają zwykłe debetówki, kredytówki (to już w ogóle jest dla mnie
    lipa jeśli chodzi o bezpieczeństwo zakupów), ale czegoś "szybkiego",
    czym można by _bezpiecznie_ zapłacić w sieci... nie ma? No właśnie - a
    może jest, tylko nie potrafię znaleźć? Dlatego zwracam się z prośbą do
    BiSwK o poradę, podpowiedź - który bank ma taką kartę albo tego rodzaju
    usługę?
    Będę wdzięczny za podpowiedzi
    pwz

  • 2. Data: 2016-01-08 13:23:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 8 Jan 2016 11:40:48 +0100, w <n6o3ni$nhq$1@node1.news.atman.pl>, pwz

    > Banki mają zwykłe debetówki, kredytówki (to już w ogóle jest dla mnie
    > lipa jeśli chodzi o bezpieczeństwo zakupów)

    Znowu...

    Debetówki są tak samo (nie)bezpiecznie jak kredytówki.

  • 3. Data: 2016-01-08 15:08:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 11:40:51 UTC+1 użytkownik pwz napisał:

    > Będę wdzięczny za podpowiedzi
    Wiewiórka.pl
    Rejestrujesz się, podajesz adres i zwykła poczta przychodzi "pakiet startowy" z kartą
    prepaid.
    Olewasz współprace z wiewiórką, doładowujesz Sobie kartę prepaid i płacisz nią za
    zakupy.

  • 4. Data: 2016-01-08 19:42:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-08 11:40, pwz wrote:
    > lipa jeśli chodzi o bezpieczeństwo zakupów), ale czegoś "szybkiego",
    > czym można by _bezpiecznie_ zapłacić w sieci... nie ma?

    Używam karty wirtualnej w ING i płacę z niej w Chinach na aliexpress.
    Dziala, bywa że kase inkasują w .. kilka minut co mnie nawet zaskoczyło.
    Ale średnio po 1 dniu. Doładowywalna oczywiście, kasa jest przelewana
    natychmiast.

  • 5. Data: 2016-01-10 22:24:37
    Od: p...@g...com

> [...]
    > może jest, tylko nie potrafię znaleźć? Dlatego zwracam się z prośbą do
    > BiSwK o poradę, podpowiedź - który bank ma taką kartę albo tego rodzaju

    Zobacz na karty podarunkowe Sodexo. Karta nie ma chipa, ma tylko pasek magnetyczny.
    Otrzymałem taką jakiś czas temu. Niestety nie wiem, czy działa w internecie, bo nie
    miałem okazji sprawdzić, ale myślę, że powinna - jest nr karty, ccv, pin. Oczywiście
    kartę można doładowywać zasilając nr konta. Na stronie dlaciebie.sodexo.pl/karty/
    znajdziesz więcej informacji. Wystawcą tej karty jest BPH.

  • 6. Data: 2016-01-10 22:34:27
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    p...@g...com writes:

    > Zobacz na karty podarunkowe Sodexo. Karta nie ma chipa, ma tylko pasek

    Ja z kartami sodexo bym uważał. Niedawno taką dostałem i w regulaminie
    jest, że można płacić tylko za żywność. I wygląda na to, że ot
    egzekwują. (MCC?)
    KJ

    If you live to the age of a hundred you have it made because very few
    people die past the age of a hundred.
    -- George Burns

  • 7. Data: 2016-01-10 23:00:05
    Od: p...@g...com

    Przejrzałem regulamin mojej karty i nie znalazłem żadnych ograniczeń na MCC, ale nie
    wykluczone, że masz inną kartę. Ja swoją otrzymałem od pracodawcy (jakaś akcja z
    prezentami świątecznymi dla dzieci i zamiast wypłacić gotówkę/przelew na konto, dali
    wszystkim karty z X zł). A używałem jej akurat w Smyku - zadziałała poprawnie.

  • 8. Data: 2016-01-11 18:59:19
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Ja z kartami sodexo bym uważał. Niedawno taką dostałem i w regulaminie
    > jest, że można płacić tylko za żywność. I wygląda na to, że ot
    > egzekwują. (MCC?)
    > KJ

    Mam kartę podarunkową Sodexo, nie zauważyłem żadnych ograniczeń. Czasem
    jednak nie chce działać, ale położyłbym to na karb braku lub
    niedziałania czytników pasków w niektórych automatach (np. za bilety
    komunikacji trudno zapłacić).

    W internecie kupowałem doładowania telefonów (głównie) i zero problemów.

    --
    Grzexs