  • 11. Data: 2009-02-05 12:16:34
    Temat: Re: kokos pożycza milion :)
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.gojugl.q40.brzezi@localhost.localdomain

    > Nie chcialbys 12% na lokacie? nawet belki z tego nie ma :) czyste 12%
    > netto

    Teoretycznie trzeba chyba odjąć podatek.

  • 12. Data: 2009-02-05 12:23:46
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 05 lut 2009 o 13:16 GMT, corner napisał(a):

    > Teoretycznie trzeba chyba odjąć podatek.

    Dlatego jest tam odpowiedni emotikonek :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ ]
    [ Ekg: #3781111 ][ ]

  • 13. Data: 2009-02-05 19:54:00
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 5 Lut, 13:23, Brzezi <b...@g...com> wrote:

> [...]

    policzyłem http://kredyty.name/kalkulator_lokat.php

    pożyczasz komuś 100 zł na 12% na 12 miesięcy
    twój zysk to nie tylko 12 zł, które otrzymasz, ale również 2,64 zł
    odsetek, które możesz otrzymać, jeśli spłacane regularnie raty
    wpłacisz na ROR 5%
    to odpowiednik lokaty bankowej na 12 miesięcy oprocentowanej 18,6%

    oczywiście o ile dłużnik będzie spłacał regularnie :)

    --
    plusz.pl

  • 14. Data: 2009-02-05 20:11:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "plusz" <p...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

[...]

    Nie wziales pod uwage, ze tych odset bedzie mniej, bo kwota bedzie co mesiac
    malala.
    z grubsza mozna to sobie obliczyc przy pomocy takiego prostego wzoru
    (t+k)/2*r/12; t - liczba miesiecy do calkowitej splaty; k - liczba miesiecy
    do pierwszej splaty; r - roczna stopa procentowa

    dla tego przykladu bedzie to (12+1)/2*0,12/12=0,065, czyli 6,5%, czyli
    100pln*0,065=6,5pln.

    Metoda jest uproszczona do przeliczenia na kalkulatorze jaki procent
    kapitalu bedziemy musieli zaplacic w formie odsetek. Policzenie tegpo po
    bozemu daloby nam wynik 6,62pln.

    MK

  • 15. Data: 2009-02-05 21:06:16
    Od: plusz <p...@g...com>

    On Feb 5, 9:11 pm, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Nie wziales pod uwage, ze tych odset bedzie mniej, bo kwota bedzie co mesiac
    > malala.

    mylisz się
    w kokos.pl dostajesz zwrot równych rat, które wylicza się dzieląc sumę
    kapitału i odsetek na równe części

    mam wrażenie, że część użytkowników kokosa tego nie rozumie, tak samo
    jak oprocentowania nominalnego i rocznego (w kokosie jest zawsze
    nominalne- niezależnie od okresu)

    --
    plusz