  • 1. Data: 2008-05-23 09:15:44
    Temat: Jaki bank - zlecenia stałe z kwotą zmienną
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    W PKO BP przymierzają się do zmian w temacie zleceń stałych, tak
    ogólnie mówiąc. W ramach zmian dotychczasowe zlecenia z kwotą
    zmienną, jeśli dobrze zrozumiałem z ich pisma, będą miały
    możliwość być realizowane za pomocą internetu za 50gr. Mogą być
    też realizowane, jak dotychczas, w oddziale banku, ale za 4zł. I
    ten ostatni koszt jest szokujący, bo dotychczas za zlecenie
    stałe brali 1.50zł a za PZ 1zł. Interesuje mnie płatność via
    oddział, czyli rachunek przychodzi do banku i to oni zajmują się
    wszelkimi operacjami od początku do końca, a ja jedynie dostaję
    kopię faktur i potwierdzenie w zestawieniu miesięcznym. Nie
    mówię o Poleceniu Zapłaty, ale o płaceniu za np. gaz, gdzie
    polecenia zapłaty nie ma. Czy któryś bank ma taki typ obsługi
    zleceń stałych? Sprawdzałem kilka, ale nie znalazłem niczego
    sensownego. W wszystkich znalezionych przypadkach (np. mBank,
    Inteligo, Lukas) obsługa zleceń jest, ale wygląda mi na to, że
    każdy rachunek trzeba samemu wklepać ręcznie, w ramach czegoś w
    rodzaju przelewów predefiniowanych. Chyba, że się mylę? Jeśli
    tak to proszę mnie skorygować.

  • 2. Data: 2008-05-23 09:46:19
    Temat: Re: Jaki bank - zlecenia stałe z kwotą zmienną
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Maj, 11:15, ab <a...@i...wroc.pl> wrote:
> [...]
    > każdy rachunek trzeba samemu wklepać ręcznie, w ramach czegoś w
    > rodzaju przelewów predefiniowanych. Chyba, że się mylę? Jeśli

    Podobno pekao sa ladnie to obsluguje.

  • 3. Data: 2008-05-23 10:40:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dawno temu było w "starym" BPH", jeszcze przed połączeniem z PBK, przykładowo
    telekomunikacja wysyłała co miesiąc pocztą
    rachunki do oddziału zamiast do abonenta.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-05-23 11:27:43
    Od: Oli <O...@a...com>

    ab napisał:

> [...]
    > każdy rachunek trzeba samemu wklepać ręcznie, w ramach czegoś w
    > rodzaju przelewów predefiniowanych. Chyba, że się mylę? Jeśli

    Mylisz w stosunku do Lukasa
    Są zlecenia stałe ze stałym okresem powtarzania np co miesiąc, są też
    zlecenia z harmonogram : wpisujesz data i kwotę ( zdaje się że do 60
    pozycji).

    --
    Oli

  • 5. Data: 2008-05-23 15:47:07
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    666 wrote:
    > Dawno temu było w "starym" BPH", jeszcze przed połączeniem z PBK,
    > przykładowo telekomunikacja wysyłała co miesiąc pocztą rachunki do
    > oddziału zamiast do abonenta.

    Ja bym powiedział, że było w starym PBK, przed połączeniem z BPH ;-)

  • 6. Data: 2008-05-23 16:07:11
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "ab"
> [...]
    > polecenia zapłaty nie ma.
    (...) Chyba, że się mylę? Jeśli tak to proszę mnie skorygować.

    gazownia warszawska (obecnie PGNIG) ma juz PZ od roku
    http://www.pgnig.pl/dladomu/rozliczenia_i_platnosci/
    sposoby_platnosci/polecenie_zaplaty
    - u mnie wszystko placi sie przez PZ a stala kwota ma zlecenie stale
    ktore przez internet sam sobie ustawiam
    *** blad ***

  • 7. Data: 2008-05-23 19:55:48
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > wszelkimi operacjami od początku do końca, a ja jedynie dostaję
    > kopię faktur i potwierdzenie w zestawieniu miesięcznym.

    PekaoSA.
    Jedyne, czego musisz pilnować, to odpowiednia ilość gotówki na rachunku.
    Resztę załatwia bank, który dostaje kopie faktur. Ciebie nie interesuje ani
    kiedy, ani komu, ani ile...

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 8. Data: 2008-05-23 20:04:26
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Maciej Loret pisze:
> [...]
    > Jedyne, czego musisz pilnować, to odpowiednia ilość gotówki na rachunku.
    > Resztę załatwia bank, który dostaje kopie faktur. Ciebie nie interesuje

    Ciekawe, ze na stronach jakos tak zaszyli informacje o tej mozliwosci,
    ze nie udalo mi sie znalezc, gdy odpowiadalem na tego posta pamietajac
    niegdysiejsza dyskusje.
    Jakos nie naglasniaja tej uslugi - a mogliby chociazby zeby pocieszyc
    klientow przejetych z BPH.

  • 9. Data: 2008-05-23 22:58:52
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Ciekawe, ze na stronach jakos tak zaszyli informacje o tej mozliwosci, ze
    > nie udalo mi sie znalezc, gdy odpowiadalem na tego posta pamietajac
    > niegdysiejsza dyskusje.

    Nigdy nie widziałem dokładnego opisu tych możliwości na ich stronach...
    Ale też nie szukałem zbyt intensywnie...

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 10. Data: 2008-05-23 23:20:55
    Od: egg <e...@g...pl>

> [...]

    > mówię o Poleceniu Zapłaty, ale o płaceniu za np. gaz, gdzie
    > polecenia zapłaty nie ma. Czy któryś bank ma taki typ obsługi

    dawno temu, kiedy malo kto slyszal o poleceniu zaplaty, zlecilem
    platnosc za faktury telekomunikacyjne w banku gdanskim, obecnie
    millennium. dziala do dzis. jesli chodzi o faktury za gaz podobna
    usluga nie mogla byc uruchomiona z winy dostawcy gazu a nie banku. nie
    jestem pewien, ale jakis czas temu czytalem, ze operatorzy gazowi sa
    juz przygotowani na tego typu zlecenia.

    --
    egg

    music now: rykarda parasol/here she comes.../baudelaire