  • 1. Data: 2010-04-30 20:54:18
    Temat: karty hybrydowe (chip + pasek magn) i zachowanie terminali
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    http://www.mbank.pl/blog/artykul,100,hybrydowa-ryba-
    co-to-za-stwor.html

    wg tej informacji proba uzycia karty hybrydowej w terminalu obslugujacym
    chipy konczy sie prosba o uzycie chipa, czyli informacja o chipie powinna
    byc zapisana na pasku magnetycznym

    jesli tak jest rzeczywiscie to jak zachowuje sie taki terminal jesli
    chip jest uszkodzony ? czy w takim przypadku nie da sie dokonac transakcji ?

  • 2. Data: 2010-04-30 22:15:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > wg tej informacji proba uzycia karty hybrydowej w terminalu obslugujacym
    > chipy konczy sie prosba o uzycie chipa, czyli informacja o chipie powinna
    > byc zapisana na pasku magnetycznym

    I prawie zawsze jest.

    > jesli tak jest rzeczywiscie to jak zachowuje sie taki terminal jesli
    > chip jest uszkodzony ? czy w takim przypadku nie da sie dokonac transakcji ?

    Zalezy od terminala, moze byc opcja dokonania transakcji przy uzyciu
    paska i/lub poprzez wpisanie danych karty. Z tym, ze bank moze nie dac
    autoryzacji (jesli terminal zasygnalizuje wydawcy, ze chip zostal
    pominiety, bo normalne transakcje "paskowe" w terminalu bezchipowym to
    inna bajka).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2010-04-30 22:57:50
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Zalezy od terminala, moze byc opcja dokonania transakcji przy uzyciu
    > paska i/lub poprzez wpisanie danych karty

    zastanawialem sie czy da sie jakos wymusic potwierdzanie transakcji podpisem,
    ale to przeciez tez bardziej zalezy od terminala i nawet gdyby transakcja
    z paska przeszla to pewnie potwierdzenie w terminalu chipowym zawsze jest pinem

    w takim razie chyba jedynym sposobem na bezpieczna hybryde jest przerobienie
    jej na chipowa :)

  • 4. Data: 2010-05-01 07:42:00
    Od: "Valdek" <v...@v...pl>

    "MarcinF" news:4bdb6073$0$17089$65785112@news.neostrada.pl

> [...]
    > z paska przeszla to pewnie potwierdzenie w terminalu chipowym zawsze jest

    Nie zawsze - dobitnie o tym swiadcza delfinki z zablokowanym chipem, którymy
    jakis czas temu dokonywalem kilkunastu transakcji na terenie UK.
    Transakcja przechodzila z chipa, ale... ku zdziwieniu mojemu jak i samej
    obslugi nie podawalem zadnego pinu, natomiast musialem sie podpisac na
    swistku.

    > w takim razie chyba jedynym sposobem na bezpieczna hybryde jest
    przerobienie
    > jej na chipowa :)

    Niby tak, ale co np. zrobisz z taka karta w Realu gdzie kasjerki nagminnie
    mimo, ze widza chip na karcie przesuwaja ja przez terminal najpierw paskiem
    by potem wpakowac ja w odpowiednia szczelinke pinpada... Jezeli skasujesz
    pasek to rozumiem, ze transakcja ww. przypadku nie dojdzie do skutku. Dobrze
    rozumiem?

  • 5. Data: 2010-05-01 09:22:52
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    MarcinF <m...@i...pl> dared to write:

> [...]
    > zawsze jest pinem
    >
    > w takim razie chyba jedynym sposobem na bezpieczna hybryde jest

    Mnie sie najbardziej podoba system w Gruzji: transakcja idzie z chipa i z PIN-em, ale
    podpisac sie i tak trzeba. Czyli: uwierzytelnianie tak jak chce bank, a dla
    bezpieczenstwa klienta jeszcze podpis na swistku.

    Nie mozna tego wprowadzic w PL? Sa jakies przepisy/wytyczne?

    k.

  • 6. Data: 2010-05-01 10:03:08
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Mnie sie najbardziej podoba system w Gruzji: transakcja idzie z chipa i z
    > PIN-em, ale podpisac sie i tak trzeba.

    W Rumunii identycznie - zawsze i PIN i podpis.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 7. Data: 2010-05-01 10:27:53
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    Uzytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > w takim razie chyba jedynym sposobem na bezpieczna hybryde jest
    > przerobienie
    > jej na chipowa :)

    Raczej na niebezpieczna. Poczytaj o atakach "man in the middle" i o
    ominieciu PINu w kartach chipowych.
    http://www.cl.cam.ac.uk/research/security/banking/no
    pin/oakland10chipbroken.pdf

    --
    pozdrawiam pawbrok

  • 8. Data: 2010-05-01 10:45:16
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Valdek wrote:

> [...]
    > pasek to rozumiem, ze transakcja ww. przypadku nie dojdzie do skutku. Dobrze

    o to bym sie akurat nie martwil, nie powinno byc chyba problemu z tym
    zeby chip trafil do wlasciwego czytnika, gorzej z miejcami gdzie
    nie ma terminali chipowych i bankomatami

  • 9. Data: 2010-05-01 10:47:27
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    kashmiri wrote:

    > Mnie sie najbardziej podoba system w Gruzji: transakcja idzie z chipa i z PIN-em,
    ale podpisac sie i tak trzeba. Czyli: uwierzytelnianie tak jak chce bank, a dla
    bezpieczenstwa klienta jeszcze podpis na swistku.

    to nic nie da, w przypadku hybrydy problemem jest mozliwosc odczytania paska
    magnetycznego i uzycie
    kopii chocby w bankomacie

  • 10. Data: 2010-05-01 11:07:40
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    pawbrok wrote:

    > Raczej na niebezpieczna. Poczytaj o atakach "man in the middle" i o
    > ominieciu PINu w kartach chipowych.
    > http://www.cl.cam.ac.uk/research/security/banking/no
    pin/oakland10chipbroken.pdf

    ok, w takim razie skasowanie paska nie jest sposobem na uczynienie z niej
    bezpiecznej karty, ale przynajmiej bezpieczniejszej :)

    ryzyko wynikajace z takiego ataku nie jest az takie straszne bo wymaga
    po pierwsze posiadania karty, a po drugie niewiedzy prawowitego posiadacza
    o kradziezy (zablokowanie karty), wiec nie spodziewalbym sie
    masowego wykorzystania, zwlaszcza ze ataku nie mozna wykorzystac
    w bankomacie