  • 1. Data: 2005-01-19 09:56:04
    Temat: karta kredytowa
    Od: "bastian" <s...@n...bauer.pl>

    Witam

    Mam pytanko odnosnie karty kredytowej. Czy w Polsce jest jakis bank ktory
    wyda taka karte kredytowa zeby byla
    100% pewnosc ze zakupy elektroniczne robione w stanach zjednoczonych nie
    konczyly sie informacja "Transaction Declined"
    albo cos w tym stylu. Kurcze juz mam druga karte (teraz VISA Multibanku) i
    mam straszne problemy z zakupami.

    Dziekuje za odpowiedz :)

    --
    Sebastian Sokolowski STUDIO
    www.ssstudio.pl

  • 2. Data: 2005-01-19 10:02:55
    Temat: Re: karta kredytowa
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    bastian said the following On 2005-01-19 10:56:
> [...]
    > 100% pewnosc ze zakupy elektroniczne robione w stanach zjednoczonych nie
    > konczyly sie informacja "Transaction Declined"
    Nie ma takiej karty - jeśli USAński sklep realizuje tylko wysyłkę do
    stanów, albo akceptuje tylko amerykańskie karty to nic na to nie poradzisz.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 3. Data: 2005-01-19 10:15:58
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "bastian" <s...@n...bauer.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanko odnosnie karty kredytowej. Czy w Polsce jest jakis bank ktory
    > wyda taka karte kredytowa zeby byla
    > 100% pewnosc ze zakupy elektroniczne robione w stanach zjednoczonych nie

    100% pewnosc mozesz miec tylko z kartami wydanymi w usa, to jest dosc
    specyficzny kraj

  • 4. Data: 2005-01-19 10:42:55
    Od: "bastian" <s...@n...bauer.pl>

    > Nie ma takiej karty - jeśli USAński sklep realizuje tylko wysyłkę do
    > stanów, albo akceptuje tylko amerykańskie karty to nic na to nie
    poradzisz.
    > KJ
    Nie chodzi o to ...
    Chodzi np. o rzeczy ktore moge dostac droga elektroniczna, oprogramowanie
    itd.
    nic zwiazanego z wysylka. Wszystko wydaje sie normalne ... dopoki system
    zacznie
    laczyc sie z bankiem w Polsce. I tutaj czesto wlasnie dochodzi do takiej
    sytuacji.
    Moze karty Citi ze wzgledu na ich wieksza siec na calym swiecie sa
    dostepniejsze
    takze dla transakcji elektronicznych w stanach ?

    bastian

  • 5. Data: 2005-01-19 10:47:32
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    > Nie ma takiej karty - jeśli USAński sklep realizuje tylko wysyłkę do
    > stanów, albo akceptuje tylko amerykańskie karty to nic na to nie
    poradzisz.
    > KJ

    Są jeszcze jakieś inne aspekty moje doświadczenie jest takie,że posiadając
    MC silver PKO BP SA i MC Galeria Mokotów BPH miałem kilkukrotnie problem z
    płaceniem za granicą kartą PKO BP, a karta BPH działała (ostatnio w
    listopadzie na Węgrzech) a w kraju lepiej działa z PKO BP bo są szybsze
    autoryzacje. Miałem także przez 3 lata AmEx z Millenium i nigdy nie było
    problemów za granicą o ile dany sklep przyjmował płatności taką kartą, a w
    kraju czasem używali inprintera bo mówili że są problemy z autoryzacją
    (kilkukrotnie w Leclerku). Obecnie mam MC Natonal Geogrphic ale jeszcze nie
    używałem za granicą.

  • 6. Data: 2005-01-19 10:52:06
    Od: Peet <b...@o...pl>

    bastian wrote:

    > Nie chodzi o to ...
    > Chodzi np. o rzeczy ktore moge dostac droga elektroniczna, oprogramowanie
> [...]
    Czytaj ze zrozumieniem, chodzi o akceptację karty a nie wysyłkę.

  • 7. Data: 2005-01-19 12:25:32
    Od: "Paweł" <n...@l...pl>

    A próbowałeś karty citybanku ??? Z kartami VISA sa tam zawsze problemy.
    Lepiej używać American Express. Karty DB tez lepiej chodza. Wszystkie
    problemy zwiazane są autoryzacją i nic nie ma do tego że nie mieszkasz w
    USA jak tutaj ktoś już pisał. Są to karty międzynarodowe i jedyne problemy
    to problemy z autoryzacją lub blokowaniem autoryzacji przez operatorów kart
    ale tylko ze względu na bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-01-19 13:03:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Paweł" <n...@l...pl> writes:

> [...]
    > to problemy z autoryzacją lub blokowaniem autoryzacji przez operatorów kart
    > ale tylko ze względu na bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.

    To jakies bajki z kosmosu. Problemy z autoryzacja? To dlaczego nie ma
    ich w sklepie np. spozywczym?

    Problemem moze byc brak mozliwosci uzycia AVS, nieufnosc sprzedawcow
    przy wysylaniu za granice, i inne takie.

    Blokowanie autoryzacji przez wydawcow kart? To chyba przy plaskich
    kartach raczej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2005-01-20 17:39:33
    Od: "Paweł" <n...@l...pl>

    Tak a spróbuj zapłacić kartami Kredyt Banku za paliwo na terenie niemiec.
    Tam kłopoty z autoryzacją zauważasz na stacjach benzynowych i w sklepach.
    Oczywiście kłopoty autoryzacji leżą po stronie łaczy komunikacyjnych z
    bankami które je obsługują. Ale systemy autoryzacji nie mogą sobie pozwolić
    na odstępstwa od procedur.

    Pozdrawiam

    P.S. To nie kosmos tylko problemy XXI wieku.

  • 10. Data: 2005-01-20 20:05:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Paweł" <n...@l...pl> writes:

    > Tak a spróbuj zapłacić kartami Kredyt Banku za paliwo na terenie niemiec.

    Nie mam takiej. Ale mam wrazenie ze problemy z zaplata w USA nie dotycza
    specjalnie kart KB? Zwlaszcza, ze w przypadku transakcji zdalnej sklep
    moze ponawiac prosbe o blokade wielokrotnie (i czesto wlasnie tak
    robi).

    > Tam kłopoty z autoryzacją zauważasz na stacjach benzynowych i w sklepach.
    > Oczywiście kłopoty autoryzacji leżą po stronie łaczy komunikacyjnych z
    > bankami które je obsługują.

    Tego nie wiem. Czy autoryzacje transakcji karta KB moze przeprowadzic
    tylko bank? Nie ma zadnej zastepczej autoryzacji?
    --
    Krzysztof Halasa