  • 1. Data: 2007-05-09 13:36:17
    Temat: jaka karta kredytowa
    Od: kris <k...@g...com>

    Witam,

    Zastanawiam sie nad korzystaniem z karty kredytowej (VISA CLASSIC lub
    GOLD). Przeszukujac pobierznie Internet nie znalazlem zbyt wielu
    ciekawych ofert, dorobilem sie tylko metliku w glowie:)
    Moze ktos z grupowiczow jest w stanie polecic dobry produkt.

    Przeznaczenie karty:
    - zakupy w sklepach na terenie Polski i Europy (nie przewiduje wyplat
    z bankomatu ani placenia przez internet czy telefon)

    Co mnie interesuje:
    - okres bez oprocentowania minimum 50 dni
    - limit na karcie minimum 2000PLN
    - koszty utrzymania karty (miesieczne/roczne) - dodatkowo czy sa
    jakies ukryte koszty, o ktorych bank glosno nie mowi
    - bezpieczenstwo: najlepiej karta chipowa ( ale nie jestem pewien czy
    ta technologia jest obslugiwana przez sklepy), ubezpieczenie karty od
    nieautoryzowanych transakcji itp
    - zalezy mi na sprawdzonym banku/produkcie - jasne zasady, kompetentna
    obsluga w przypadku problemow

    Moje miesieczne zarobki sa na poziomie 7000 PLN (brutto).
    Tak na wszelki wypadek przypominam ze interesuje mnie "prawdziwa"
    karta kredytowa (karty debetowe czy obciazeniowe nie wchodza w gre).

    Z gory dziekuje za konkretne propozycje.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 2. Data: 2007-05-09 13:44:15
    Temat: Re: jaka karta kredytowa
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 9 May 2007 06:36:17 -0700,
    osoba podpisana: kris <k...@g...com>
    napisała:
    [...]
    > Tak na wszelki wypadek przypominam ze interesuje mnie "prawdziwa"
    > karta kredytowa (karty debetowe czy obciazeniowe nie wchodza w gre).
    Archiwum.

    > Z gory dziekuje za konkretne propozycje.

    Nie ma za co.

    KJ
    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
    (C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

  • 3. Data: 2007-05-09 14:16:56
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu kris porozsypywal nastepujace haczki:
    > Co mnie interesuje:
    > - okres bez oprocentowania minimum 50 dni
    IMHO chyba kazda KK
    > - limit na karcie minimum 2000PLN
    Przy zarobkach 7k brutto? Nie widze problemu - kazda KK
    > - koszty utrzymania karty (miesieczne/roczne) - dodatkowo czy sa
    > jakies ukryte koszty, o ktorych bank glosno nie mowi
    W wiekszosci bankow sa promocje - pierwszy rok jest za friko (czasem
    trzeba wykonac np 2 operacje w ciagu 3 m-cy)
    > - bezpieczenstwo: najlepiej karta chipowa ( ale nie jestem pewien czy
    > ta technologia jest obslugiwana przez sklepy), ubezpieczenie karty od
    > nieautoryzowanych transakcji itp
    1) Czemu uwazasz ze chipowa jest bezpieczniejsza?
    2) Karta chipowa to ograniczenie - niewiele sklepow/lokali ma terminal
    do kart chipowych, niewiele bankow takie karty wydaje
    Bierz taka, ktora jest autoryzowana podpisem a nie pinem
    > - zalezy mi na sprawdzonym banku/produkcie - jasne zasady, kompetentna
    > obsluga w przypadku problemow
    Poszukaj w archiwum, najlepsza prase ma chyba Citi
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-05-09 14:34:20
    Od: kris <k...@g...com>

    On 9 Maj, 15:44, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Archiwum.

    Interesuja mnie konkretne propozycje produktow bankowych - az tak
    trudno sie tego domyslec? Ewentualnie przydalby sie konkretny link bo
    jak szukalem w archiwum to wiekszosc informacji byla z 2006 roku lub
    starsza. Z 2007 nic ciekawego nie znalazlem, no ale oczywiscie moglem
    pominac.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 5. Data: 2007-05-09 14:41:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    kris pisze:

> [...]
    > jak szukalem w archiwum to wiekszosc informacji byla z 2006 roku lub
    > starsza. Z 2007 nic ciekawego nie znalazlem, no ale oczywiscie moglem

    To znaczy że aktywni bywalcy nie zarejestrowali zmian, aż tak trudno się
    tego domyśleć ?
    Piszesz, że znalazłeś coś w dot 2006, czy sprawdziłeś czy taki produkt
    by Ci odpowiadał ?

    Nie zapominaj, że siedzą tu ludzie (w większości) tacy jak Ty, którzy co
    najwyżej dzielą się swoimi doświadczeniami z bankami. I jeśli nikt nie
    przechodził wyrabiania karty Citi czy Mille w kwietniu br. to nie będzie
    specjalnie dla Ciebie tego robił.

    KJ

  • 6. Data: 2007-05-09 14:50:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Przeznaczenie karty:
    > - zakupy w sklepach na terenie Polski i Europy (nie przewiduje wyplat
    > z bankomatu ani placenia przez internet czy telefon)

    w Polsce kazda karta dobra, w innej walucie - patrz czy bank nie nalicza
    prowizji za przewalutowanie
    dobra do platnosci zagranicznych jest karta ING

    > Co mnie interesuje:
    > - okres bez oprocentowania minimum 50 dni
    wiekszosc kart

    > - limit na karcie minimum 2000PLN
    praktycznie kazda - zalezne od zdolnosci kredytowej

    > - koszty utrzymania karty (miesieczne/roczne) - dodatkowo czy sa
    > jakies ukryte koszty, o ktorych bank glosno nie mowi
    interesuj sie czy nie ma platnych i obowiazkowych ubezpieczen

    > - bezpieczenstwo: najlepiej karta chipowa ( ale nie jestem pewien czy
    > ta technologia jest obslugiwana przez sklepy), ubezpieczenie karty od
    > nieautoryzowanych transakcji itp
    karty z BZ WBK, Lukas Banku maja chipy, ale banki pobieraja prowizje za
    transakcje w walucie innej niz euro

    > - zalezy mi na sprawdzonym banku/produkcie - jasne zasady, kompetentna
    > obsluga w przypadku problemow
    Citi, ale karta nie ma chipa i beznadziejna do platnosci zagranicznych

    > Moje miesieczne zarobki sa na poziomie 7000 PLN (brutto).
    to jeszcze zadna informacja, bank zapyta o to jakies masz zobowiazania:
    raty, alimenty itp...oraz sprawdzi info w BIK

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-05-09 15:26:30
    Od: kris <k...@g...com>

    On 9 Maj, 16:41, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > To znaczy że aktywni bywalcy nie zarejestrowali zmian, aż tak trudno się
    > tego domyśleć ?

    A tego to bym tak na 100% nie byl pewien;)

> [...]
    > najwyżej dzielą się swoimi doświadczeniami z bankami. I jeśli nikt nie
    > przechodził wyrabiania karty Citi czy Mille w kwietniu br. to nie będzie

    Przeciez nikogo o to nie prosze. Moge sie tylko zalozyc, ze znajdzie
    sie ktos na grupie kto w tym roku przerabial ten temat.
    Proponuje zakonczyc dyskusje bo odbiega od tematu.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 8. Data: 2007-05-09 17:11:06
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    kris pisze:

    > Przeciez nikogo o to nie prosze. Moge sie tylko zalozyc, ze znajdzie
    > sie ktos na grupie kto w tym roku przerabial ten temat.
    > Proponuje zakonczyc dyskusje bo odbiega od tematu.

    Nie dziw się bo zadałeś pytanie tak ogólne na temat tak często
    wałkowany, że nikomu się zbytnio nie chce nic napisać i wcale, ale to
    wcale się nie dziwię.
    Jeżeli chcesz 2k zł limitu to weź sobie MasterCard z ING niedawno go
    wziąłem vide f0n7ng$k93$...@n...dialog.net.pl i
    f1n0ju$4k2$...@n...dialog.net.pl - teraz na dodatek jest promocja i
    możesz dostać 50 zł - cholera nie dość, że się nacierpiałem przy
    otrzymaniu karty to jeszcze promocja mi koło nosa przeleciała ehhhh
    proza(k) życia :)
    Do przeglądniecia:
    - przede wszystkim archwium
    - http://kartyonline.pl/porady.php

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 9. Data: 2007-05-09 17:12:17
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > Citi, ale karta nie ma chipa i beznadziejna do platnosci zagranicznych

    Ostatnio płaciłem w funtach KK Mastercard InvestBanku i Visami BZ WBK i
    Citi. Przy 5,70zł sprzedaży w kantorze Invest wyliczył funta na 5,677zł, BZ
    5,849zł, a Citi 5,864zł. Generalnie Citi najgorzej, ale nie wiem czy
    "beznadziejnie". W sumie podobnie jak BZ WBK.

  • 10. Data: 2007-05-09 17:20:09
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

> [...]
    > najwyżej dzielą się swoimi doświadczeniami z bankami. I jeśli nikt nie
    > przechodził wyrabiania karty Citi czy Mille w kwietniu br. to nie będzie

    Ja wyrabiałem w kwietniu Citi. Karta w sumie niezła z uwagi na program BP
    PartnerClub. NIemniej samo wyrobienie tragedia - najpierw składałem wniosek
    via net (warunek, by dostać kartę w pierwszym roku za darmo). Potem
    potwierdzałem telefonicznie to, co na wniosku i umówiłem się z domokrążcą.
    Gdy już ta sztuka się udała, ten ponownie spisuje wniosek nie mając żadnych
    danych z pierwszego. W tym momencie ten pierwszy wniosek w ogóle idzie na
    śmietnik. Potem karta przychodzi i tyle. Serwis transakcyjny beznadziejny -
    podawany nr karty jako login, interface graficzny jak z Atari, a do tego nie
    bardzo wiem jak zrezygnować z obsługi karty via phone. Jako hasło podaje się
    pierwotnie PIN do bankomatu :-) Ciekawa rzecz... No ale jeśli to jakoś
    strawisz to w sumie karta ciekawa i dająca dużo możliwości...
    W moim przekonaniu warto zastanowić się także nad Allekartą kredytową z BZ
    WBK, tudzież Mastercardem PremiumClub z BPH, bo generalnie MC ciekawiej
    wychodzi przy transakcjach zagranicznych.