  • 1. Data: 2009-09-14 19:48:01
    Temat: hipoteka 150 %
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    kredyt hipoteczny -
    BGŻ 'proponuje' hipotekę kaucyjną zabezpieczającą odsetki umowne i koszty
    uboczne do kwoty stanowiącej 50 % kwoty kredytu
    Czy to nie jakieś przegięcie? Podpisalibyście taki warunek?

  • 2. Data: 2009-09-15 04:29:23
    Temat: Re: hipoteka 150 %
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Tu najpewniej chodzi o sytuację, że oprocentowanie jest zmienne i
    jeśli dzisiaj masz do zwrotu 500 tys, to za 10 lat wraz ze wzrostem
    oprocentowania możesz mieć 700 tys.

    Michał

  • 3. Data: 2009-09-15 10:21:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    > kredyt hipoteczny -
    > BGŻ 'proponuje' hipotekę kaucyjną zabezpieczającą odsetki umowne i koszty
    > uboczne do kwoty stanowiącej 50 % kwoty kredytu
    > Czy to nie jakieś przegięcie? Podpisalibyście taki warunek?

    To prawie standard.
    I w sumie logiczne.
    Bierzesz 100tys kredytu.
    Załóżmy że przestajesz spłacać.
    Bank wszczyna egzekucje, liczy odsetki karne, koszty sadowe, koszty
    komornicze.
    Cała ta bujanina sądowa trwa kilka lat. Dług w tym czasie urośnie i bardzo
    prawdopodobne że własnie do ok 150tys. zł.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-09-15 18:12:17
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > Cała ta bujanina sądowa trwa kilka lat. Dług w tym czasie urośnie i bardzo
    > prawdopodobne że własnie do ok 150tys. zł.

    ok
    jak to działa, jeśli hipoteka wynosi te 150 tyś a rynkowa wartość mieszkania
    nadal 100?

  • 5. Data: 2009-09-15 19:33:19
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "yapann" <y...@o...pl> wrote in message

    > ok
    > jak to działa, jeśli hipoteka wynosi te 150 tyś a rynkowa wartość
    > mieszkania nadal 100?

    Normalnie. Na skutek inflacji z czasem wartość wzrośnie do 150. A ja to w
    ogóle mam przeczucie, że nawet znacznie wyżej. :)