  • 1. Data: 2009-11-20 09:34:38
    Temat: hazardowy big brother
    Od: z...@o...pl

    posłowie uchwalili prawo do śledzenia rachunków bankowych
    przez stosowne służby.

    Jak można zlecać operacje bankowe, bez kontroli fiskusa?

  • 2. Data: 2009-11-20 10:16:56
    Temat: Re: hazardowy big brother
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    z...@o...pl wrote:
    > posłowie uchwalili prawo do śledzenia rachunków bankowych
    > przez stosowne służby.
    >
    > Jak można zlecać operacje bankowe, bez kontroli fiskusa?

    Sa co najmniej trzy mozliwosci; nie bede rozstrzygal, ktore sa latwe czy
    trudne:

    - zaznajomic sie z Ministrem Finansow (i najlepiej z jego nastepca),

    - zaznajomic sie z szefem lokalnego Urzedu Skarbowego (i najlepiej z
    jego nastepca),

    - zalozyc konto w kraju, gdzie stosowne sluzby nie maja tak lekko,

    - zlecac operacje bankow jak dawniej - jak nie handlujesz nielegalnie
    bronia, narkotykami czy nie pierzesz zbytnio pieniedzy, to jest duza
    szansa, ze slosowne sluzby nie zainteresuja sie twoim kontem.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2009-11-20 17:33:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Tomasz Chmielewski napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >
    >- zaznajomic sie z Ministrem Finansow (i najlepiej z jego nastepca),
    >
    >- zaznajomic sie z szefem lokalnego Urzedu Skarbowego (i najlepiej z

    I zastępcą, oni zmieniają się czasem rzadziej, a mają ciągłość (i ciąg)
    do produkowania przepisów (za tę odpowiada v-ce min. Jacek Kapica)

    >- zalozyc konto w kraju, gdzie stosowne sluzby nie maja tak lekko,

    Lichtenstein? Tam zobowiązania podatkowe traktuje się jak zobowiązania
    cywilne, nie podchodzą pod KK.
    Ale tam ostatnio dane wykradły dane służby Bundesrepubliki. I jeszcze
    bezczelnie się chwaliły popełnieniem przestępstwa i proponowały
    podzielenie jego owocami.

    >- zlecac operacje bankow jak dawniej - jak nie handlujesz nielegalnie
    >bronia, narkotykami czy nie pierzesz zbytnio pieniedzy, to jest duza
    >szansa, ze slosowne sluzby nie zainteresuja sie twoim kontem.

    Spoko, zainteresują się przy najbliższej okazji płacenia np. PCC
    (samochód, mieszkanie).
    Zaządają wyjaśnień skąd były pieniądze. Ale dopiero po 4,5 roku
    (prrzedawnienie 5 lat) Aby odsetki od podatku od ew. rodzinnej (obecnie
    niezgłoszonej) darowizny narosły.

    Arek

  • 4. Data: 2009-11-20 17:40:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

> [...]
    > Zaządają wyjaśnień skąd były pieniądze. Ale dopiero po 4,5 roku
    > (prrzedawnienie 5 lat) Aby odsetki od podatku od ew. rodzinnej (obecnie

    Dokładnie tak robią.

  • 5. Data: 2009-11-20 20:04:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

    > Zaządają wyjaśnień skąd były pieniądze. Ale dopiero po 4,5 roku
    > (prrzedawnienie 5 lat) Aby odsetki od podatku od ew. rodzinnej (obecnie
    > niezgłoszonej) darowizny narosły.

    IMHO ryzykowne, moze sie nie udac przez te pol roku. Z rodzinnymi
    darowiznami to nie wiem, ale znam ludzi, ktorzy mieli podobne klopoty
    z takimi rzeczami jak VAT i mimo ze byli prawdziwa dzialajaca firma,
    udalo sie to przeciagnac az do przedawnienia. Inna sprawa ze pretensje
    skarbowki do nich byly wyssane z palca, cos jak "udowodnij ze kilka lat
    temu nie byles wielbladem".

    BTW: 5 lat liczy sie od konca roku, w ktorym uplynal termin skladania
    "zeznania" (jak to pieknie brzmi). To nie jest zadne prawdziwe 5 lat,
    moze byc nawet 7 lat.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2009-11-22 21:12:49
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Krzysztof Halasa napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >
    >BTW: 5 lat liczy sie od konca roku, w ktorym uplynal termin skladania
    >"zeznania" (jak to pieknie brzmi). To nie jest zadne prawdziwe 5 lat,

    To dotyczy zwolnienia z podatku od obrotu nieruchomościami (posiadanie
    przez pełne 5 lat kalendarzowych).
    W przypadku PCC i PIT wydaje mi się, że 5 lat liczy się nieco inczej, ale
    głowy nie dam.

    Arek