  • 1. Data: 2008-10-11 11:16:37
    Temat: gwarancje depozytów dla firm
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Czy gwarancje BFG obejmuja równiez depozyty/środki na rachunkach biezących
    nalezące do firm a nie osób fizycznych?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-10-11 11:50:57
    Temat: Re: gwarancje depozytów dla firm
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Czy gwarancje BFG obejmuja równiez depozyty/środki na rachunkach biezących
    > nalezące do firm a nie osób fizycznych?

    a co dla banku za różnica?

  • 3. Data: 2008-10-11 11:55:15
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Czy gwarancje BFG obejmuja równiez depozyty/środki na rachunkach biezących
    > nalezące do firm a nie osób fizycznych?

    Ze strony BFG:
    http://www.bfg.pl/u235/navi/27900

    Ochronie podlegają imienne depozyty złotowe i walutowe:
    osób fizycznych,
    osób prawnych,
    jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, o ile posiadają
    zdolność prawną,
    szkolnych kas oszczędności i pracowniczych kas zapomogowo - pożyczkowych.

    Czyje depozyty nie podlegają ochronie?
    skarbu państwa,
    instytucji finansowych takich jak: banki, domy maklerskie, fundusze
    emerytalne, fundusze inwestycyjne, NFI, podmioty świadczące usługi
    ubezpieczeniowe,
    podmiotów, które nie są uprawnione do sporządzania uproszczonego bilansu
    oraz rachunku zysków i strat,
    kadry zarządzającej bankiem oraz głównych akcjonariuszy (posiadających co
    najmniej 5 % akcji banku).

    marekz

  • 4. Data: 2008-10-11 12:11:09
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > oraz rachunku zysków i strat,
    > kadry zarządzającej bankiem oraz głównych akcjonariuszy (posiadających co

    Tyle to ja wyczytałem tylko nie wiem czy osoba prowadzaca działaność
    gospodarczą to "osoba prawena" czy może nalezxy do "podmiotów, które nie są

  • 5. Data: 2008-10-11 12:36:51
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Tyle to ja wyczytałem tylko nie wiem czy osoba prowadzaca działaność
    > gospodarczą to "osoba prawena" czy może nalezxy do "podmiotów, które nie
    > są uprawnione do sporządzania uproszczonego bilansu"

    Osoba prowadząca d-g, to z punktu widzenia BFG osoba fizyczna. Jak ma w tym
    samym banku jednoczesnie prywatny i firmowy rachunek, to jest dla BFG jeden
    i ten sam podmiot.

    marekz

  • 6. Data: 2008-10-11 12:51:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-11, kris <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Tyle to ja wyczytałem tylko nie wiem czy osoba prowadzaca działaność
    > gospodarczą to "osoba prawena" czy może nalezxy do "podmiotów, które nie są
    > uprawnione do sporządzania uproszczonego bilansu"

    Osoba fizyczna, która założy DG nie przestaje być osobą fizyczną.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-10-24 08:11:14
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Z punktu widzenia US zaczyna być jeszcze gorszym podgatunkiem obywatela.
    JaC

    -----