  • 1. Data: 2008-10-11 06:00:14
    Temat: Przelewy FRANCJA -> POLSKA
    Od: "Nod" <p...@g...com>

    Mam kliku drobnych klientów we francji, chciałbym umożliwić im łatwą i tanią
    zapłate za towar na konto bankowe jednak nie mam konta we francuskim banku
    (tak było by najlepiej). Czy jest jakiś bank w polsce który nie będzie
    pobierał dużych opłat od francuzów za przelew do PL? Może jeszcze inaczej da
    się to zorganizować?

    PayPala już mam, ale to co innego.

    --
    Pozdrawiam,
    Nod

  • 2. Data: 2008-10-11 08:13:56
    Temat: Re: Przelewy FRANCJA -> POLSKA
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2008-10-11, Nod <p...@g...com> wrote:
    > Mam kliku drobnych klientów we francji, chciałbym umożliwić im łatwą i tanią
    > zapłate za towar na konto bankowe jednak nie mam konta we francuskim banku
    > (tak było by najlepiej).

    Nie znam. Dla drobnych klientów może być to spora opłata. Wiem że firma
    dla której pracowałem robiła spore przelewy w drugą stronę i jeden
    przelew był dość kosztowny, na tyle kosztowy aby zbierać kilka faktur i
    wysyłać je razem, jednym przelewem ~1 na miesiąc.

    > Czy jest jakiś bank w polsce który nie będzie
    > pobierał dużych opłat od francuzów za przelew do PL?

    A to nie jest tak że za taki przelew pobiera również opłatę bank we
    Francji? A jeśli nie od klientów to od Ciebie.

    > Może jeszcze inaczej da
    > się to zorganizować?

    > PayPala już mam, ale to co innego.

    np moneybookers.com Da się to zorganizować tak iż klient wpłaca środki
    na konto w banku (numer konta jak najbardziej Francuski), Ty sobie
    klikasz i lądują albo jako uznanie Twojej karty Visa albo na Twoje
    konto. Jeśli chcesz maksymalnie sprawę ułatwić klientom to założyłbym na
    Twoim miejscu konto w banku Francuskim (czymś na kształt naszego mBanku)
    a Euro przelewał z Francji do nas już jakkolwiek (paypal, moneybookers
    etc).

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 3. Data: 2008-10-11 08:21:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Nod" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > banku (tak było by najlepiej). Czy jest jakiś bank w polsce który nie
    > będzie pobierał dużych opłat od francuzów za przelew do PL? Może jeszcze

    Generalnie żaden polski bank nie pobierze od nich żadnej opłaty, o ile
    obsługuje przelewy SEPA. Jedynie omijaj Nordeę,bo ona może pobrać opłatę od
    Ciebie, za przelew przychodzący.

    marekz

  • 4. Data: 2008-10-11 08:41:36
    Od: "Gosia" <G...@x...pl>

    > Generalnie żaden polski bank nie pobierze od nich żadnej opłaty, o ile
    > obsługuje przelewy SEPA. Jedynie omijaj Nordeę,bo ona może pobrać opłatę
    > od Ciebie, za przelew przychodzący.

    wlasnie ,ja regularnie z niemeic na polkie konto w mbanu przelewam i
    kosztuje to ZERO oplat.
    Z tego co mi sie obilo o uszy jest jakies prawo unijne ze oplata do innego
    unijnego kraju nie moze byc wyzsza niz krajowy przelew.

  • 5. Data: 2008-10-11 09:24:59
    Od: "Nod" <p...@g...com>

    Użytkownik "Gosia" <G...@x...pl> napisał w wiadomości
    e.net...

> [...]
    > Z tego co mi sie obilo o uszy jest jakies prawo unijne ze oplata do innego
    > unijnego kraju nie moze byc wyzsza niz krajowy przelew.

    hm.. czyli mBank nic nie kasuje za ten przychodzacy przelew, a jak sprawa
    wygląda po drugiej stronie, tzn. ile bierze bank z którego robisz przelew do
    PL.

    Mi chodzi głównie o to by francuzi mogli zrobić jak najtańszy przelew do
    mnie (w cenie jak lokalnie z FR do FR).

    --
    Pozdrawiam,
    Nod

  • 6. Data: 2008-10-11 09:29:33
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Mi chodzi głównie o to by francuzi mogli zrobić jak najtańszy przelew do
    > mnie (w cenie jak lokalnie z FR do FR).

    Jako że PL jest w UE, zaplacą tyle samo ile za przelew lokalny (zazwyczaj
    pewnie 0,00 E).

    marekz

  • 7. Data: 2008-10-11 11:01:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Nod" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jako że PL jest w UE, zaplacą tyle samo ile za przelew lokalny
    > (zazwyczaj pewnie 0,00 E).

    Pod warunkiem, że zlecą przelew w EUR.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2008-10-11 14:06:53
    Od: "Gosia" <G...@x...pl>

> [...]
    > do PL.
    >
    > Mi chodzi głównie o to by francuzi mogli zrobić jak najtańszy przelew do

    Jak napisal juz Marek pewnie nic nie zaplaca jezeli przelewy lokalne maja
    darmowe.Musza tylko znac IBAN oraz BIC (SWIFT).
    Wplaca w Euro dostaniesz w zlotych po aktualnym kursie.

  • 9. Data: 2008-10-11 14:40:18
    Od: "Gosia" <G...@x...pl>

    > hm.. czyli mBank nic nie kasuje za ten przychodzacy przelew, a jak sprawa
    > wygląda po drugiej stronie, tzn. ile bierze bank z którego robisz przelew
    > do PL.

    nie nie bierze

  • 10. Data: 2008-10-11 14:40:37
    Od: "Gosia" <G...@x...pl>